Tmz Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Hei Jeg har tv-utgang på skjermkortet mitt og tenkte da at det ville vært kjekt å se, filmer og anime og slikt på tven istedenfor på pcen. Problemet er kvaliten jeg får på tven, alt blir litt mer uklart og litt kornete, mens på lcd-skjermen er alt helt klart, men det er ikke det største problemet. Noen steder på skjermen, altså tven er det noen slags streker på skjermen i alle slags farger, disse strekene er på samme sted på tven hele tiden, men det ser ut som de kun kommer når det er spessielle farger, f.eks når jeg ser filmer med tekst kommer det slike streker over teksten hele tiden. Muligens litt dårlig forklart hvordan de streke ser ut, men de blinker på en måte og skifter farge fort. Veldig dårlig forklart men håper noen skjønner. Skjermkortet er et Geforce 6600 GT hvis det skulle å spille noen rolle, og tven er en gammel luxor, ifra 2000 eller noe sånt. Edit: Ser ut som disse strekene kommer overalt på skjermen, avhengi av bakrundsfargen... Endret 30. november 2006 av Tmz Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Hva har du stilt oppløsningen på tv til da?ikke det at det vil fjerne stripene men.. Lenke til kommentar
Kieft Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Hadde samme problem tidligere med min gammle pc. Det jeg gjorde for å fikse det var å skifte på om pcen skulle sende S-Video eller Kompositt signal til TVen. Dette gjorde jeg i innstillinger for skjermkortet. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg fikk valget når jeg startet opp pcen om jeg skulle sende b eller a signaler, men det er kanskje ikke det samme... Skal sjekke nå Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Flimmer heter det! I Nvidia kontrol panelet fant jeg noe som het flimmerfilter, og det fikk bort mesteparten, men det er fortsatt litt flimmer igjen. Noen som vet om et program jeg kan bruke for å fjerne flimmer? Noe lignende det i nvidia kontroll panelete, bare mer effektivt. På forhånd takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå