Gå til innhold

Har du prøvd PS3? Hva synes du?

snake_kris

Anbefalte innlegg

Prøvd den, testa RFoM. Ble ikke veldig imponert, Sony skryter PS3 opp i skyene. Grafikken var ganske flat, ikke mye bumpmapping. Lite dybde og dårlig oppløsning på texturene. Gameplayet var helt ok. I tillegg at de bare har droppet ristefunksjonen merka jeg fort. Var noe som manglet. Alt i alt, ikke mye å rope hurra for i forhold til hva man forventer.

*EDIT*

To små spørsmål til trådstarter.

Hvilke(t) spill testet du på Xbox 360 som du sammenligner styringen med?

Hva syns du om at ristefinksjonen på kontrollen er borte?

7398172[/snapback]

Hvis jeg "misforsto" deg rett har du Xbox 360.

Har ikke peiling på Xbox 360spill. Rører dem ikke på grunn av prinsipper jeg ikke vil kommentere her.

Jeg savnet ikke ristefunksjonen imens jeg spilte så jeg tror man blir fort vant til at den mangler.

Men hvordan hva det å bruke triggerne, fordi triggerne til ps3 "buler" utover og ikke innover som Xbox 360, hvis jeg har sett riktig på bilder. Er det behagelig å bruke de? Måtte dere "kjempe" for at fingern ikke skulle skli av? (på grunn av formen på triggerne)

7401093[/snapback]

Trigg er digg! :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Resistance var grafikkmessig sammenlignet ikke i nærheten av GoW, samt at jeg heller ikke syntes det var "noe med det" ellers heller.

Eneste bombastiske jeg tør å si så langt om førsteinntrykk av PS3.

Og en ting til...konsollen skal selges i Norge til over 5000 kr når den kommer, begynner faktisk å tro at Sony mister grepet på konsollmarkedet i denne runde jeg.

Lenke til kommentar
Resistance var grafikkmessig sammenlignet ikke i nærheten av GoW, samt at jeg heller ikke syntes det var "noe med det" ellers heller.

Og en ting til...konsollen skal selges i Norge til over 5000 kr når den kommer, begynner faktisk å tro at Sony mister grepet på konsollmarkedet i denne runde jeg.

7404909[/snapback]

Tror de sa det samme når dreamcast hadde solgt mer en noen annen konsoll på så kort tid før PS2 ble lansert.

Jeg vil bare spille spill på en god konsoll. Å har allerede 360. Å viss jeg kan få det enda bedre og andre spill på PS3 så har jeg ingenting imot den. En fot i hver leir og Wii i midten....hihi

Lenke til kommentar

7404909[/snapback]

Tror de sa det samme når dreamcast hadde solgt mer en noen annen konsoll på så kort tid før PS2 ble lansert.

Jeg vil bare spille spill på en god konsoll. Å har allerede 360. Å viss jeg kan få det enda bedre og andre spill på PS3 så har jeg ingenting imot den. En fot i hver leir og Wii i midten....hihi

7405505[/snapback]

Fikk sett ps3 i går :D Må si jeg ble imponert! Men du skal vel ikke ha Wii Bromlexl? :p

Lenke til kommentar
slik derre feilpostet

7405211[/snapback]

Hva mener du?

En fot i hver leir og Wii i midten....hihi

7405505[/snapback]

Så... det du sier er at du har en Wii mellom beina? Kunne nesten vært litt fnisemateriale over dette hadde jeg skrevet denne posten på engelsk :p

7406558[/snapback]

:!: :!: :!: Morsomt! :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
En fot i hver leir og Wii i midten....hihi

7405505[/snapback]

Så... det du sier er at du har en Wii mellom beina? Kunne nesten vært litt fnisemateriale over dette hadde jeg skrevet denne posten på engelsk :p

7406558[/snapback]

Var nok det jeg hintet til ;)

"boss, my right hand and arm is so damn tired after playing with my wii all weekend"

boss: :omg:

Men angående om jeg skal ha en wii så blir det nok ikke med det første. Kjøper kanskje til neste høst. Er til nå ingen wii spill som er killer apps for meg. Har aldri hatt varme følelser for Zelda. Og da ender du opp med dårlige porter av spill man har bedre på andre konsoller.

Lenke til kommentar
Hørte dette på P4 i dag, de intervjuet noen gutter som var i ekstase... de hadde møtt opp 3 timer før!. Grafikken var driiiiit bra ifølge de..

Han ene sa at han hadde betalt 20.000kr om han hadde fått kjøpt den... tipper han aldri har hørt om Ebay...

En annen hadde tillogmed fått autografen til Rune.... han fra VGNett!

Hehe, jeg var på P4. Stod rett ved han som sa han hadde betalt 20.000 for den. Jeg ble dog ikke overveldet av konsollen, Resistance var ikke en "spesiell" spillopplevelse, jeg fikk veldige Killzone-vibber da jeg spilte det mtp. gameplay. Veldig standard fps med litt spaca fiender.

For min del trenger den et veldig mye bedre spillutvalg for å forsvare en pris på 5-6k.

Ser egentlig ikke noe som er veldig interessant til PS3 før Q3-Q4 2007, da MGS4, Heavenly Sword, GTA og Assassin's Creed kommer i USA. Da er forhåpentligvis maskinen en del billigere også.

EDIT: Ang. kontrollen gjorde det at den var så lett samt mangelen på rumble at den kjentes ganske billig i mine hender. Foretrekker DualShock 2 by far.

Endret av Baron Ereksjon
Lenke til kommentar

EDIT: Ang. kontrollen gjorde det at den var så lett samt mangelen på rumble at den kjentes ganske billig i mine hender. Foretrekker DualShock 2 by far.

7409530[/snapback]

Kommer garantert til å sitte med samme inntrykk.

7409763[/snapback]

åpent sinn??

7410244[/snapback]

Mulig det. Personlig syntes jeg at det ikke var store forskjellen. Tror en vender seg fort til det :)

Lenke til kommentar

7409530[/snapback]

Kommer garantert til å sitte med samme inntrykk.

7409763[/snapback]

åpent sinn??

7410244[/snapback]

Mulig det. Personlig syntes jeg at det ikke var store forskjellen. Tror en vender seg fort til det :)

7410313[/snapback]

Er den følelsen jeg også sitter med. At de nok ikke er så ulike og ubehagelige som noen subjektive sjeler vil ha det til. Å man blir jo vant til hvilke som helst kontrollere uansett. Å PS2 kontrolleren var bra den.

Angående rumble så blir det nok litt savnet. Men kan ikke si at bilspill på PSP er kjipe pga det ikke er rumble.

Lenke til kommentar
åpent sinn??

7410244[/snapback]

Når eg i dag sitter å spiller på min PS2 syns egallerede den kontrollen føles billig. Litt for lett og. Når eg skal spille PS3 blir neppe det intrykket eliminert av at kontrollen er letter enn sin forgjenger,samt mangler rumble ;)

EDIT: Det siest at GeOW ser bedre utsånn jevnt over. Etter å ha sett film/bilder velger eg å tru på dette. For all del, begge titlene ser meir en godt nok ut.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Så forresten om en på ett annet forum som klagde sin arme nød om at det ikke var rumble på PS3, det derfor ikke ville være gøy å spill FPS og slikt. Så var det noen som quotet en melding der han klagde over at han ikke kunne spille med tastatur på CoD3 til 360'en, tror jeg det var, og spurte han om tastaturet hans rista forferdelig.. :p

Irriterende at jeg ikke husker hvilket forum det var, for jeg kan ikke huske hva han svarte.. :)

Rumble er uansett bare en liten feature, noen tilfeller bra brukt, andre bortkastet, sikker på at sixaxis også vil være tilsvarende.

Personlig håper jeg å se ett spill som bruker sixaxis-detect til kameravinkel-aid, istedenfor høyre analog-sticken, slik at vi kan herje med knappene litt enklere samtidig som vi spiller. :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg "misforsto" deg rett har du Xbox 360.

Har ikke peiling på Xbox 360spill. Rører dem ikke på grunn av prinsipper jeg ikke vil kommentere her.

7404194[/snapback]

Jeg har xbox 360 ja, men i forhold til deg så har jeg prøvd begge.

Vet nok hva de prinsippene er. Det kalles fanboyisme.

@Mala, syns Gears Of War ser mye bedre ut grafisk enn RFoM.

Bumpmappingen gjør stoooor forskjell i tillegg til de høyoppløselige teksturene.

RFoM mangler bumpmapping og har ganske lavoppløslige teksturer.

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...