Gå til innhold

Har du prøvd PS3? Hva synes du?

snake_kris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde den akkurat.

De hadde to spill, motorstorm og resistance. Jeg prøvde resistance.

Grafikken var jo som forventet utrolig, men utenom det så var det ikke så mye nytt maskinen hadde å by på. Det var ikke den store revolusjonen innen konsoll dette. Jeg kunne like så godt ha spillt på 360'en som sto ved siden av for å si det slik. Motorstorm spillet tok i bruk motion sensor greien, det virket jo litt tøft, men orket ikke å stå en time i kø for å spille det.

Har litt miksete følelser ang PS3, joda den var jo knallbra, men den tilbyr ikke så mye mer enn det 360 gjør.

Hadde den vært ute nå så hadde jeg nok muligens gått for den fremfor en 360(mest pga. blueray) Men siden den har en foreløpig release date til midten av mars så er jeg veldig i tvil.

Og foressten, loadetidene var helt _SYKT_ lange. Dette var snakk om sikkert over et minutt i loading på noen av de motorstorm banene. SONY folkene sa dette var pga. at spillene var europeiske "beta" versjoner, å sa at loadetiden kom til å bli mye kortere, men det får vi bare vente å se.

*Edit, så det var litt snakk om håndkontrollen her så kan jo kommentere det litt.

Håndkontrollen var helt grei den var ikke noe å juble i taket over, men den funket på samme måte som PS2 og PS1 kontrollen har fungert i mange år nå. L2og R2 knappene var litt merkelig myke, men synes egentlig det fungerte ganske greit.

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Men hvordan hva det å bruke triggerne, fordi triggerne til ps3 "buler" utover og ikke innover som Xbox 360, hvis jeg har sett riktig på bilder. Er det behagelig å bruke de? Måtte dere "kjempe" for at fingern ikke skulle skli av? (på grunn av formen på triggerne)

Lenke til kommentar
Det du påpeker det Baba2 har eg faktisk lest litt rundt om på nett.

7401151[/snapback]

:hmm: Det kan jo bli veldig irriterende i lengden, hvis det skal vise seg å være et irritasjons moment.

Søkte nettop på "finger slips off ps3" så fant jeg haugevis med forum poster som nevner det problemet.

En som sa at man ikke kan trykke inn triggern helt inn uten at fingern sklir av :thumbdown:

Men noen sier at hvis man holder på toppen av triggern så skal dette ikke være noe problem. Men det er jo utrolig teit å holde på toppen av triggern da.

Selv liker jeg å ha finger-tuppene på enden av triggerne på Xbox 360 kontrollen.

Endret av Baba2
Lenke til kommentar

Pa tide at PS kontrolleren fikk bort de statiske skulderknappene, ihvertfall 2 av de.

Ja knappene på 360 kontrollen funker bra, men eg har enda til gode å se skulderknappen som kan måle seg med de man finner på GC sin kontroller :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Pa tide at PS kontrolleren fikk bort de statiske skulderknappene, ihvertfall 2 av de.

Ja knappene på 360 kontrollen funker bra, men eg har enda til gode å se skulderknappen som kan måle seg med de man finner på GC sin kontroller :)

7401239[/snapback]

Ja, de er veldig gode! Synd at de blir litt slitt etterhvert. Men classic-kontrolleren man får til Wii har visstnok lignende skulderknapper. Får den i posten i morgen eller første av neste uke, kan si litt mer om dem da. ;)

Lenke til kommentar

"Jeg er svært fornøyd med PlayStation 3-testen og kan nesten ikke vente til den kommer. Uansett om Wii og Xbox 360 er aldri så bedre vil ikke det endre min oppfatning at PlayStation 3 er den perfekte konsoll for meg (og alle andre?)"

..........

Lenke til kommentar
"Jeg er svært fornøyd med PlayStation 3-testen og kan nesten ikke vente til den kommer. Uansett om Wii og Xbox 360 er aldri så bedre vil ikke det endre min oppfatning at PlayStation 3 er den perfekte konsoll for meg (og alle andre?)"

..........

7402755[/snapback]

Det han mener er vel at ps3 er den perfekte konsollen for han, med tanke på spill, blu-ray og andre muligheter(linux,homebrew, emulatorer osv osv) og uansett hva dere mener er den beste konsollen så skal han ps3. Er i værtfall slik jeg tolker det, selv om det kan tolkes andre veien også. Men håper han ikke mener det slik at selv om xbox360 og wii er bedre så vil han kjøpe en dårligere produkt(ps3). Det vil være tull.

Lenke til kommentar

Var nede på spaceworld i stavanger i dag ikke lenge før butikken stengte. De to spillene som stod på var motorstorm og resistance. Siden jeg missliker stort sett alle bil spill var det med en gang rett på resistance. Grafikken var jo ganske bra, men ikke noe så ufattelig imponerende. Minner en del om nå tidens x360 spill.

Så var det selve kontrollen. Må si jeg ble fort vant med den selv om jeg har hatt x360 i et år(i morgen). Den største forskjellen er nok R2 og L2 som nå ligner mer på triggers enn knapper. Dette likte jeg godt. En ting som jeg missliker er at kontrollen ikke har rumble feature, at rumble var vekke var noe av det første jeg merket. Utenom det virker det som en helt vanlig playstation kontroll.

Jeg kan ikke si at jeg ikke er imponert i det hele tatt. Jeg hadde gitt det 5(eller 4)/6 i terning kast(den er jo nesten ikke bakoverkompitabel engang, med over 200 spill som fucker seg :O)

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si at jeg ikke er imponert i det hele tatt. Jeg hadde gitt det 5(eller 4)/6 i terning kast(den er jo nesten ikke bakoverkompitabel engang, med over 200 spill som fucker seg  :O)

7403276[/snapback]

Heller 200 av 8000 som fucker en 200 av 8000 som funker. Ikke at jeg skal dra noen paraleller her. Vil jo ikke starte en slik tråd. (men det fikses nok med firmware update)

Var litt synd å gå glipp av PS3 idag. Må jeg si. Hadde lyst å se den. Men må nok vente til mars.

Ting jeg legger merke til at folk skriver er at de som var skeptiske (de som allerede har 360) så var grafikken så som så. De var skuffet. Å de ville bli skuffet tror jeg. mens de som har ventet på denne konsollen så var grafikken bare rå.

Dette er jo en helt ny konsoll og det er enda veldig tidlig å si hva den yter. Så man må egentlig bare finne ut om det er spill den konsollen kan gi som er verdt konsollen. Personlig synes jeg PS har mange spennende titler som kommer. Så derfor vil jeg ha en PS3 også.

Hvorfor må det alltid være enten eller. Jeg sier heller jatakk begge deler en å måtte krangle om hva som er best.

Rumble er gone og det er det ikke noen som liker tror jeg. Er nok bare noe man må leve med.

Lenke til kommentar
Ting jeg legger merke til at folk skriver er at de som var skeptiske (de som allerede har 360) så var grafikken så som så. De var skuffet. Å de ville bli skuffet tror jeg. mens de som har ventet på denne konsollen så var grafikken bare rå.

7403363[/snapback]

Vet jeg virket litt slik i mitt innlegg, men jeg har ikke 360 å prøvde å stille meg veldig nøytral da jeg skal gå til innkjøp av en av konsollene.(eller begge :p )

Grafikken var bra, men den var ikke så über som trådstarter prøver å få det til. Den var på linje med 360, no more, no less.

Er foressten en knallbra video på gametrailers som samenligner wii, 360 og PS3 grafikken på det nyeste call of duty, å der synes jeg faktisk 360 er best, så PS3 og til slutt(ikke så overaskende) Wii.

Heldigvis bryr ikke jeg meg noe særlig om grafikken å skal kjøpe meg en Wii neste uke å så en PS3/360 i løpet av de kommende månedene :)

Lenke til kommentar

7403363[/snapback]

Vet jeg virket litt slik i mitt innlegg, men jeg har ikke 360 å prøvde å stille meg veldig nøytral da jeg skal gå til innkjøp av en av konsollene.(eller begge :p )

Grafikken var bra, men den var ikke så über som trådstarter prøver å få det til. Den var på linje med 360, no more, no less.

Er foressten en knallbra video på gametrailers som samenligner wii, 360 og PS3 grafikken på det nyeste call of duty, å der synes jeg faktisk 360 er best, så PS3 og til slutt(ikke så overaskende) Wii.

Heldigvis bryr ikke jeg meg noe særlig om grafikken å skal kjøpe meg en Wii neste uke å så en PS3/360 i løpet av de kommende månedene :)

7403651[/snapback]

Ja hvorfor ikke ha i pose å sekk?

Er nok mange som tror at PS3 vil revolusjonere grafikken i spill. Å det er jo stort sett på høyde med 360. Å det var jo som forventet ivertfall. Grafiske forskjeller er ikke så store i starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...