Gå til innhold

Hvordan styre lyd i de forskjellige programmene?

Anbefalte innlegg

Har et par programmer jeg bruker, si Opera, Windows Media Player og et spill. Verken spillet eller Opera har jeg vunnet en volumkontroller til. Men jeg ønsker å styre lyden til disse programmene. Er det noen mulighet for det? Et program som gjør dette, eller et kontrollpanel som man kan stille dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noe av samme problemsettingen selv (kanskje flere som viser

interesse for å svare). Si jeg sitter å spiller java spill, noe jeg ofte gjør.

Og disse java-spillene har musikk, og jeg i tillegg til dette vil høre på

min egen musikk. Det må da gå ann å skru av lyde som kommer

fra Opera hvor spillet kjører?

Lenke til kommentar

Windows Vista har denne egenskapen tror jeg, men helt sikker er jeg ikke. Det skal i allfall være mye bedre muligheter for å stille inn lydvolum slik man vil. Fra wikipedia sin artikkel om nye features i Vista:

It also allows controlling system-wide volume or volume of individual audio devices and even individual applications separately. This feature can be used from the new Volume Control windows or programmatically using the overhauled audio API. Different sounds can be redirected to different audio devices as well.

Kanskje man kan få til noe lignende i XP, men jeg vet ikke om noen slike programmer i allfall.

Lenke til kommentar
I Opera kan man skru av lyden ved å trykke F12 og ta av haken ved "Aktiver lyd i nettsider"

7443220[/snapback]

Tusen takk :D Akkurat hva jeg så etter. I hverfall hva jeg trenger.

Redigert: Dette var vist ikke hva jeg trengte likevel :(

Funker ikke for flash.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Megabumper denne litt.

Hadde Vista over en lengere periode, men av diverse årsaker gikk jeg tilbake til XP. Jeg var veldig avhengig av å kunne styre volumet til flere programmer i Vista, og savner dette i XP. What to do? Det finnes ikke noen programmer som gjør dette?

Edit: Googlet litt, og fant følgende: http://www.indievolume.com/

Det er akkurat hva jeg trenger. Men synes programmet var for dyrt. Andre alternativer?

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...