Gå til innhold

skrive variablen navn til fil

Anbefalte innlegg

jeg har et script som skrivel litt info til en side som skal kjøres sener i den teksten vil jeg at et variabelnavn skal bli skrevet til filen.

her er koden

$var = blabla
if ($_POST['submit']){
$filename = "fil.php";
$fp=fopen("$filename","w+"); 
fwrite($fp,"<?PHP $var = "$_POST['1']|$_POST['2']|$_POST['3']|$_POST['4']" ?>"); 
fclose($fp); 
}

da vil jeg at det skal stå i filen:

<?PHP $var = "$_POST['1']|$_POST['2']|$_POST['3']|$_POST['4']" ?>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har et script som skrivel litt info til en side som skal kjøres sener i den teksten vil jeg at et variabelnavn skal bli skrevet til filen.

her er koden 

$var = blabla
if ($_POST['submit']){
$filename = "fil.php";
fwrite($fp,"<?PHP $var = "$_POST['1']|$_POST['2']|$_POST['3']|$_POST['4']" ?>"); 
fclose($fp); 
}

da vil jeg at det skal stå i filen:

<?PHP $var = "$_POST['1']|$_POST['2']|$_POST['3']|$_POST['4']" ?>

7396478[/snapback]

Hvis du bytter ut " (doble anførselstegn) med enkle ', vil $_POST['variablenavn'] bli stående i filen din.

Eks

if ($_POST['submit']){
$filename = "fil.php";
fwrite($fp,'<?PHP $var = \"$_POST[1]|$_POST[2]|$_POST[3]|$_POST[4]\" ?>'); 
fclose($fp); 
}

Har du tenkt å parse denne filen eller skal du bare lese den inn igjen?

Hvis så ville jeg droppet alt med <?php osv og heller bare skrevet verdier til filen

if ($_POST['submit']){

$filename = "fil.txt";

fwrite($fp,"{$_POST['1']}|{$_POST['2']}|{$_POST['3']}|{$_POST['4']}\n";

fclose($fp);

}[/code]

da kan du nemlig lese den inn slik:

$filename = "fil.txt";
$data = file($filename);
$line = explode("\n", $data); //mulig param er omvendt
$data = explode("|", $line);
foreach($data as $l){
// gjør ting med $l;
}

Lenke til kommentar

er bare det at når det er en txt fil kan du bare gå til linken å lese infoen. og dette er info jeg ikke vil at folk skal lese. derfor har jeg laget det som en php fil for da vil den bare være blank vist noen prøver å gå inn på den.

php filen prøver forsatt å skrive svaret på $var. og siden den ikke eksisterer får jeg:

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in d:\free1\killyou\test\testscript.php on line 33

Endret av KillYou
Lenke til kommentar
er bare det at når det er en txt fil kan du bare gå til linken å lese infoen. og dette er info jeg ikke vil at folk skal lese. derfor har jeg laget det som en php fil for da vil den bare være blank vist noen prøver å gå inn på den.

php filen prøver forsatt å skrive svaret på $var. og siden den ikke eksisterer får jeg:

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in d:\free1\killyou\test\testscript.php on line 33

7400168[/snapback]

Nei, unexpected T_STRING får du nå rdu har skrivefeil i koden din, ikke at en variabel ikke er satt

Lenke til kommentar

7400168[/snapback]

Forutsatt at man vet lenken. Men hvis den skal være hemmelig_hemmelig - kanskje vurdere database? Kanskje vurdere serialisering av data? Hva med å skrive til en fil som ligger UTENFOR document_root? Da er den iallfall ikke tilgjengelig selv om det er en txt-fil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...