d'espresso Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Kjøpte ny laptop igår, og da tenkte jeg at jeg skulle se litt South Park på DVD (US, Reg 1).. Jeg satte det programmet som var på PC'en fra før til R1, og nå står den der.. Får ikke spillt av R2-dvd-er på maskinen, hverken i Media Center eller WMP/innebygde prog.. Vil helst kunne spille av begge, da.. Noen som vet om en løsning? Endret 30. november 2006 av Haakon* Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 DVD-spillere kan man endre region på kun ett visst antall ganger (vanligvis 5), etter det er det ikke mulig å endre lenger, dvd-romen må i utgangspunktet bare brukes med den regionen den var på sist, evt kastes... Har du over middels datakunnskap kan du prøve å finne regionfri firmware på The Firmware page ( http://forum.rpc1.org/portal.php ), laste ned og flashe til dvd-rom'en. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Noe i denne duren? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) mulig, om det er en Lite-On dvd-spiller du sitter på, er bare å gå til "download firmware", finne riktig merke, klikke på linken om det er en spiller, brenner, kombo e.l, og så bla seg ned til riktig modell. Partnersiden The Dangerous Brothers er også verdt å sjekke ut. Er du ikke bombesikker på hva slags spiller du har kan SIW hjelpe deg med det. Keep in mind at dersom noe går galt mens du flasher firmware, kan dvd-spilleren bli ubrukelig... dette bør du også lese: http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=239 Endret 30. november 2006 av ventle Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Hjelper det med å bare formatere? Vil helst ikke risikere et eller annet.. Så trasig.. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Nå har jeg funnet ut hvilken spiller det er.. Er det "Lite-on"? Edit: Hvilke flash må jeg bruke da? Fant det ikke på noen av sidene.. Beklager dumme spørsmål, er bare det at jeg er veldig ny på sånne her ting.. Edit 2: Lastet ned et sånt program (funket bra, ikke noe flash).. Da fikk jeg opp dette: .. Så.. Kanskje jeg kan bruke "maskinvarenullstilling" til å endre det tilbake? Endret 30. november 2006 av Haakon* Lenke til kommentar
ventle Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Formatering holder ikke nei, låsen sitter i selve drevet, så det hjelper ikke om du setter den i en annen laptop heller. Har ikke hørt noe om denne "Maskinvare-nullstillingen" før, så vet ikke om det er noe du kan bruke. Du har altså ikke Lite-On, men Philiips DVD-brenner av typen SDVD8821, og hverken The Firmware Page eller The Dangerous Brothers har firmware til denne, så det ser dårlig ut for å noensinne få spilt noe annet enn region 1-dvd'er på denne, dessverre! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Denne "maskinvarenullstillingen" høres jo bra ut.. Nullstille maskinvaren Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Ja du kan skifte tilbake til Region2 som tidligerer nevnt og da ved å gå til Enhetsbehandling og velge Egenskaper for spilleren din . Her vil du finne en tab som heter DVD-region . Jeg tror det er meget bedre for alle parter å la spilleren være stilt inn for Region2 og heller kjøre f.eks VLC som ikke bryr seg om slike sperrer . ED: Typos ! Endret 1. desember 2006 av Konge Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 AnyDVD er jo et greit program som fjerner soner og sperrer hvis du har behov for det. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Ja du kan skifte tilbake til Region2 som tidligerer nevnt og da ved å gå til Enhetsbehandling og velge Egenskaper for spilleren din . Her vil du finne en tab som heter DVD-region . 7403283[/snapback] Eulogy: Skulle helst hatt hele spilleren R-free/R2.. Ikke bare et program, liksom.. Men takk Noen som vet hvordan man kan nullstille maskinvaren? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Ikke bare et program liksom... Hehe du har tydeligvis ikke prøvd programmet. Uansett, prøv en hack eller no hvis du finner en. På noen så kan man resette antall ganger man har skiftet region. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå