anerz Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Fjernstyrer nå win2000 serveren via remote desktop i XP. Er det mulig å legge til noe på win2000pro pcer slik at jeg kan bruke remote desktop der oxo? Noe terminal server tillegg eller noe i den retningen. Vil ha muligheten til å se skjermbildet på 2000PRO pcen uten at jeg har logget meg inn på den først, som en må med vnc.. Skal brukes i et øvings nettverk hjemme, og slitsomt og fly frem og tilbake for å teste om kontoene virker som de skal......... anerz Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Må ikke ha logget deg inn med vnc først da. Bare kjøre WinVNC som en service så går den hele tida. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 10:24, skrev anerz:Fjernstyrer nå win2000 serveren via remote desktop i XP. Er det mulig å legge til noe på win2000pro pcer slik at jeg kan bruke remote desktop der oxo? Noe terminal server tillegg eller noe i den retningen. Vil ha muligheten til å se skjermbildet på 2000PRO pcen uten at jeg har logget meg inn på den først, som en må med vnc..Skal brukes i et øvings nettverk hjemme, og slitsomt og fly frem og tilbake for å teste om kontoene virker som de skal.........anerz Du kan installere Remote Desktop på win2000 maskinen oxo siden det ikke finnes der fra før. Du finner det her Du kan også seff bruke VNC som du finner her /steinih :smile: Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 11:46, skrev steinih:Du kan installere Remote Desktop på win2000 maskinen oxo siden det ikke finnes der fra før. Du finner det her/steinih :smile: Det er det klienten, ikke service'n man kobler seg opp mot. Han vil overta skjermbildet på win2k pro'n ikke overta skjermbildet med win2kpro'n Lenke til kommentar
anerz Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 vnc er jo et alternativ det men..... får jo et problem ved pålogging på arbeidstasjonen via programmet, må jo trykke ctrl-alt-del får å logge på, men det resulterer jo i at task manageren på min pc dukker opp. bruker et program som heter realvnc, noen løsninger? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 du kan jo skru av at du må trykke ctrl+alt+delete før du kan taste inn login Lenke til kommentar
anerz Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 takk!! trodde en måtte tasta ctrl-alt-del kombinasjonen når en var oppmeldt i et domene, men fant ut at det var den enkleste ting å skru av det... virker sånn jeg hadde tenkt meg det nå... anerz Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Realvnc har en funksjon som kan sende ctrl-alt-del signalet til den remote maskinen http://www.realvnc.com/faq.html#ctrl-alt-del Kanskje du må ha en ny versjon? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Eller TightVNC, tror det fungerer like greit. Lenke til kommentar
jonnyzapper Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Du kan også bruke Microsoft Netmeeting 3.11 som er installert standard både i Windows 2000 og Windows XP. På Win2000: Kjør Remote desktop sharing Wizard i Netmeeting. Enable Remote desktop på Netmeeting icon nede til høyre på taskbar. Dette vil gjøre at Netmeeting Desktop Sharing kjøres som service på Windows 2000. På Win XP: Bruk Netmeeting i WinXp og connect med IP adresse, kryss av for data only. Netmeeting er raskt. (Men ikke så bra som Terminal Server eller Citrix) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå