skurken Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hei, jeg har 10 Mb fiber fra ElTele, og ønsker trådløst nett. Dermed har jeg gått til innkjøp av en Linksys WRT54GC-router og en Belkin Wireless G USB Network Adapter til stasjonæren min. Problemet er at jeg får bare halve farta, det vil si ca. 4,5-5 Mb, noe som er et så stort tap at det ikke kan aksepteres. Det spiller ingen rolle hvor jeg har routeren i huset, ikke en gang om jeg har den ved siden av adapteren forbedres farta, bare signalstyrken. Spørsmålet er da: hvordan kan jeg unngå tap av fart, eller i det minste få mer enn halvparten? NB: Jeg har til nå hatt internett via en nettverkskabel, dermed vet jeg at jeg har 10 Mb. Lenke til kommentar
skurken Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Ingen som vet? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Hørtes rart ut at du skal få så treig hastighet. Om du kobler deg direkte til Linksys routeren med kabel, får du full hastighet da? Har du muligheten til å teste farten over det trådløse nettet ditt? Det kan være forstyrrelser på kanalen du bruker nå. Om det er det så prøv å bytt kanal til en kanal som er lengst mulig unna den du bruker nå. Har du bra signal? Om du har dårlig signal kan det være grunnen til at du får lav hastighet. Det kan også være mulig at kortet du bruker på maskinen ikke er 100 % kompatibelt med routeren din sånn at det kjører kun på 11 mbit. Da er den hastigheten du opplever en normal hastighet på 802.11b. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 På min wrt54g så er overføringa på rundt 22mb, peaker mye høyere hele tiden. Er ikke engang optimalt forhold til noen av pc`ene heller:P Har du 10mbit internett skal det gå ihvertfall den farta over wi fi`en Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg tror det belkin kortet kan ha litt og si.... Veldig enkle billige kort og hvorvidt de fyller opp kravene vet jeg ikke, men skulle ikke forundre meg at det var en flaskehals. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Trådløst er merkelig. G-standarden skal visstnok sende 54 mbps, men det er ikke engang nok til å streame simple divx-filmer over nettverket uten at den stopper opp hvert 5~minutt Lenke til kommentar
mkon Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Da har du en dårlig trådløs sender / mottaker. Har ikke hatt noe feil med stream eller dl via trådløst. Wrt54g Hyper wrt firmware på 3com officeconnect 54 og intel 2200 Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Tipper feilen ligger i Belkin-kortet. Som en annen sier, er disse billige og kvaliteten er deretter. Jeg ville forsøkt med et annet kort, f.eks et fra Linksys, som jeg har erfart er meget stabile (har satt opp en del W-lan, driver med dataservice) Lenke til kommentar
skurken Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Har nå testet nettet med en HP Compaq nx6125, med samme resultat. Begynner å bli rimelig frustrert nå ... Er det forresten noen som har så rask nett, og har trådløst uten problemer? Hvis det er det, vil jeg veldig gjerne vite komponentene og oppsettet deres. Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) er du avocado fra prison break? Endret 1. desember 2006 av DaJev Lenke til kommentar
hiper Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 tråløs super klarer fint og streame divx filmer!! jeg gjorde det og da hadde jeg signalstyrke lav Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg får 8 Mbit her For å si det sånn, jeg bruker kabel når det er mulig. Har et svakt nettverk fra naboen noen steder, som også er på kanal 6, men jeg tør ikke forandre det fordi alt kommer på nett nå ... Lenke til kommentar
sca Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 avocado skrev: Har nå testet nettet med en HP Compaq nx6125, med samme resultat. Begynner å bli rimelig frustrert nå ... Er det forresten noen som har så rask nett, og har trådløst uten problemer? Hvis det er det, vil jeg veldig gjerne vite komponentene og oppsettet deres. 7402984[/snapback] Jeg har kun trådløs aksess. På en Dell M65 Precision får jeg hele tiden full pupp; ca 10 Mb/s. På en eldre Dell Latitude D600 er det lavere - ca. 5 Mb/s. På to stasjonære PC'er i huset med Linksys PCI trådløs oppnås 7-8 Mb/s. Tror hardware i mottaksenden har mye å si. Aksesspunktet er forresten Thompson fått fra Telenor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå