Gå til innhold

FilmRedigering på MacBookPro?

$ig

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt på å kjøpe meg en bærbar Mac, så tenker jeg på å kjøpe meg MacBookPro med 15" skjerm, jeg skal bruke den til å redigere filmer på med Final Cut. Men så ser jeg at det bare er mulig å få 5400rpm HDD til den...er det bra nok?

mvh Sigurd

Endret av $ig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på størrelsen. En 100GB 5400rpm er omtrent like rask som/litt raskere enn en 80GB 7200 rpm. Så vanskelig å si om du ikke nevner kapasiteten, som du skjønner er større disker raskere per omdreiningshastighet pga større tetthet mellom dataene som er lagret.

Lenke til kommentar

Vil tro en 160GB 5400 rpm bør holde til det meste. That said så er jo en heftig stasjonær kanskje mer egnet uansett om du skal drive seriøs, tung redigering, det er jo begrenset hvor godt en bærbar klarer å yte i forhold til stasjonære uansett.

Kan legge ved en link til tester av bærbardisker fra en tidligere diskusjon her på forumet:

http://www23.tomshardware.com/storage25.html

så kan du jo selv se og vurdere forskjellene på omdreiningsfart og ytelse. (PS. er ikke sikker på hva den 40GB 5400rpm disken gjør helt der oppe på toppen - om det er en feil, eller rett og slett noe av det sykeste som er laget av 5400rpm-disker).

Endret av ventle
Lenke til kommentar

takk for den siden, fikk et lite overblikk der. Så også at det er sinnsykt stor forskjell mellom 2.5" og 3.5" :ermm:

Skal ikke drive Pro redigering, skal bare kose meg litt i Final Cut Express :p

Men er fortsatt keen på en litt digg Mac som takkler det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...