nahoy Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Jeg har en rekke gamle nvidiakort, som jeg skulle prøve å sette inn i en passe gammel pc PIII (ca)800MHz. Det funker fint å sette inn kortene og bare kjøre vanlige windowsprogrammer, men jeg ville jo helst ha installert drivere, så det er mulig å spille spill på den. Jeg lastet ned driverne fra nvidia.com og satte i gang, men når jeg kom til selve installasjonen, så får jeg en feilmelding. Den gikk ca slik: Installasjonen kan ikke finne noen kompatible skjermkort på datamaskinen din. Ja, jeg er 100% sikker på at jeg lasta ned riktig driver. Har gjort det sånn ca 5-6 ganger nå, og til og med formatert maskinen og lagt inn xp på nytt. Jeg har prøvd kortene: Riva tnt2, geforce 2 mx 400, og noen flere som jeg ikke husker navnet på. Hva i huleste kan være galt? Kortene funker forresten fint på andre maskiner. Endret 1. desember 2006 av nahoy Lenke til kommentar
Caze Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Sannsynligvis støtter ikke de nye Nvidia-driverne så gamle skjermkort. Løsningen blir å finne eldre drivere. Du vil se hvilke kort som er støttet i medfølgende readme-filer. Endret 1. desember 2006 av Caze Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Jippi, nå virker det. Hadde tilfeldigvis brent en cd med alle driverne mine i 2004. Så utrolig, utrolig, utrolig teit av nvidia. Det står at driveren er for tnt2 og geforce, og så er den ikke det allikevel! Utolig sjofelt. Nvidia er noen idioter. Nå virker det i hvertfall, kjører cs16 og css glatt. Ok, ikke glatt, men det virker nå i hvertfall. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå