NikkaYoichi Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Hva mener dere er den beste Geuze/Lambic som er mulig å få tak i på polet akkurat nå? I liten flaske, dvs. rundt 0.33l. Oude geuze vieille lambic - ingen over og ingen ved siden i mine øyne. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Samuel Adams lager er digg. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Samuel Adams lager er digg. Deres Imperial Stout er også fantastisk. ^_^ Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Samuel Adams lager er digg. Jeg synes den er grei til tider, men mitt største problem med Sam Adams er at den virker så "parfymert" i smaken/lukten. Jeg tenker litt på den som Ølverdens svar på Jack Daniels i whisky verdenen. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Samuel Adams lager er digg. Jeg synes den er grei til tider, men mitt største problem med Sam Adams er at den virker så "parfymert" i smaken/lukten. Jeg tenker litt på den som Ølverdens svar på Jack Daniels i whisky verdenen. Da burde du prøve Mongozo ... (Egentlig burde du holde deg langt unna, men Mongozo er det riktige svaret på ølverdenens Jack Daniels. - URK!) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Om du sikter til kokosnøtt-øl el. så har jeg faktisk smakt det og det var vel ett av to øl som jeg ikke har klart å drikke opp noensinne. :!: (Det andre var forøvrig et øl med hele chili-frukter oppi. Ølet rett og slett brant i munnen. Kokosnøttølet var bare ekkelt, mens chiliølet var direkte (tragi)komisk) Jeg kan forøvrig drikke både Sam & Jack en sjelden gang og mener ikke at de nødvendigvis er ufyselige drikker bare fordi de virker "parfymerte". Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Caaaaaaaaaaaaaaarlsberg Endret 26. mai 2010 av Krisdoffer Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Om du sikter til kokosnøtt-øl el. så har jeg faktisk smakt det og det var vel ett av to øl som jeg ikke har klart å drikke opp noensinne. :!: (Det andre var forøvrig et øl med hele chili-frukter oppi. Ølet rett og slett brant i munnen. Kokosnøttølet var bare ekkelt, mens chiliølet var direkte (tragi)komisk) Jeg kan forøvrig drikke både Sam & Jack en sjelden gang og mener ikke at de nødvendigvis er ufyselige drikker bare fordi de virker "parfymerte". Mongozo har flere forskjellige øl, de to jeg har smakt er kokosnøtt og banan. Det er to av de ytterst få jeg ikke har KLART å drikke opp, de endte i vasken. Jeg har flere ganger valgt å ikke drikke opp enkelte øl, f.eks ved smakinger, da jeg ikke fant de særlig interessante. Jeg har ikke smakt chiliøl enda, men det står på ønskelista. ^^ Lenke til kommentar
hmol Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Tips til tjukk øl, anyone? Tjukk som i konsistens, til eksempel Guinness. Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hehe, er vel Black GOLD som er den beste ?!? ^^ Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Guinness og Heineken. Men går helst i andre drikkevarer enn øl. Endret 28. mai 2010 av Ezoo Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hansa Premium og CB (Christianssands Bryggeri) er absolutte favoritter ! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Tips til tjukk øl, anyone? Tjukk som i konsistens, til eksempel Guinness. Tja, nå er ikke Guinness tjukkere i konsistens enn andre øl, men selve skummet har nok en litt tykkere kremaktig konsistens. Enhver stout har omtrent de samme fysiske egenskapene som Guinness. Beamish er en annen stout som burde være reletivt lett å få tak i. Mener "Meny" har den i utvalget sitt. Endret 29. mai 2010 av Vice Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Tips til tjukk øl, anyone? Tjukk som i konsistens, til eksempel Guinness. Youngs double chocolate stout. Lenke til kommentar
hmol Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Tips til tjukk øl, anyone? Tjukk som i konsistens, til eksempel Guinness. Tja, nå er ikke Guinness tjukkere i konsistens enn andre øl, men selve skummet har nok en litt tykkere kremaktig konsistens. Enhver stout har omtrent de samme fysiske egenskapene som Guinness. Beamish er en annen stout som burde være reletivt lett å få tak i. Mener "Meny" har den i utvalget sitt. Sant, det særegne Guinness-skummet skaper nok en opplevelse av ølet som seigt. Samtidig har Guinness heller ikke noe kullsyre, og kan derfor oppleves "tyngre" enn det kansje er. Smakte Nøgne Ø sin Imperial Stout i går, veldig, veldig god! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Måtte bare for moro skyld teste Tuborgs nye "Lime Cut" øl. Forventet ingen ting selvsagt, men det var atskillig verre en jeg hadde trodd. En skikkelig ekkel søtsuppe med litt lime-aroma! Vet ikke hvorfor de hadde laget de så vanvittig søtt. Hadde ikke søtheten vært der kunne det faktisk vært et forfriskende tørsteslukker øl, men i sin nåværende form var det helt udrikkelig for meg. Fysj! Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Måtte bare for moro skyld teste Tuborgs nye "Lime Cut" øl. Forventet ingen ting selvsagt, men det var atskillig verre en jeg hadde trodd. En skikkelig ekkel søtsuppe med litt lime-aroma! Vet ikke hvorfor de hadde laget de så vanvittig søtt. Hadde ikke søtheten vært der kunne det faktisk vært et forfriskende tørsteslukker øl, men i sin nåværende form var det helt udrikkelig for meg. Fysj! Enig her. Var på en sammenkomst for kort tid siden hvor noen personer drakk det ølet og det så egentlig ganske godt ut, så da jeg så at den lokale butikken hadde tatt det inn så måtte jeg bare kjøpe en flaske. Fysj indeed. Angrer på at jeg ikke kjøpte en ekstra flaske Brew Dog istedet, som butikken også nylig har tatt inn. Som for øvrig er veldig godt, og god kandidat til ny favoritt. Kjøpte en artig "novelty øl" for litt siden, Monty Pythons Holy Grail Ale. Kjøpte den mest for flaska sin del, men ølet var oppsiktsvekkende godt. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Hvilken variant av Brew Dogs øl har din lokale butikk tatt inn? Trashy Blonde? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Trashy Blonde og Alpha Dog. Begge var gode, men likte spesielt Alpha Dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå