NikkaYoichi Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Jeg holder ellers på å arbeide meg inn på whiskyen. Så langt er jeg veldig tander i smaken, og holder meg til veldig lite røykpregede whiskyer. Inntil videre. Da må jeg få anbefale "The Arran", som jeg i det siste har forelsket meg i. Jeg drikker vanligvis veldig røykpreget whisky, men The Arran finner jeg rett og slett fantastisk. Rund og fin, med mange spennende smaker. Den er cask strength, så det er sterkt anbefalt å ha en god del vann i den. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Jeg holder ellers på å arbeide meg inn på whiskyen. Så langt er jeg veldig tander i smaken, og holder meg til veldig lite røykpregede whiskyer. Inntil videre. Da må jeg få anbefale "The Arran", som jeg i det siste har forelsket meg i. Jeg drikker vanligvis veldig røykpreget whisky, men The Arran finner jeg rett og slett fantastisk. Rund og fin, med mange spennende smaker. Den er cask strength, så det er sterkt anbefalt å ha en god del vann i den. Nå er vi vel litt på siden av ølet, men vi får ta sjansen. The Arran sier du? Jeg skal seriøst vurdere det. Jeg skulle ha visst dette litt tidligere i dag, siden jeg har vært en tur på polet i Bodø. Hvilken Arran da? Og, jeg forstår det slik at all whiskey skal drikkes blandet med vann. Husker ikke om det var en fingerbredd whisky og to med vann, eller omvendt. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Alle fra Arran er bra, mener jeg å huske, men THE ARRAN 1998 BOURBON CASK EDITION er spesielt bra. Sitter med et glass fra fat nr 677 nå, faktisk. Og den skal ha akkurat passe mye vann. Smak deg fram. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Rip Tide Stout: Litt sånn som Flying Dog IPA, veldig overraskende smak, men det er absolutt ikke negativt. Jeg er ikke så kjempefan av sterkt, mørkt øl, men en interessant øl er det absolutt. Lenke til kommentar
Argument Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Må si at jeg har fått omvisning i flere øl-bryggeri i Tsjekkia, bla. Budweiser (den originale, ikke noe amerikansk), inkludert solide smaksprøver... Ble en god del liter øl på meg mens jeg var i dette øl-landet. Godt øl. Men av en eller annen grunn, så er det beste ølet jeg har drukket, faktisk da jeg kom hjem fra Tsjekkia, og sprettet en Mack Pilsner - fra verdens nordligste bryggeri Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Har endelig funnet meg en billig øl-sort å like, så det ikke bare blir Staropramen, Starobrno og Guinness ... Kronenbourg. Smaker absolutt brukbart og koster bare 19 kr for en liten flaske. Helt perfekt til enten et middagsmåltid eller en sixpack på voers. ^^ Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Alle fra Arran er bra, mener jeg å huske, men THE ARRAN 1998 BOURBON CASK EDITION er spesielt bra. Sitter med et glass fra fat nr 677 nå, faktisk. Og den skal ha akkurat passe mye vann. Smak deg fram. Og det er akkurat denne som omtales som "The Arran". Mengden vann i whiskyen varierer etter alkoholstyrke og smaker. Drypp noen dråper, smak og fortsett til du er der du vil. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Har endelig funnet meg en billig øl-sort å like, så det ikke bare blir Staropramen, Starobrno og Guinness ... Kronenbourg. Smaker absolutt brukbart og koster bare 19 kr for en liten flaske. Helt perfekt til enten et middagsmåltid eller en sixpack på voers. ^^ Kronenbourg er ålreit det, drakk mye av det i Frankrike. Flaskene er litt små, men det er ikke verre enn at man kan helle to flasker i ett glass^^ Fant for øvrig ut at den lokale Rema'n har Birra Moretti og Neumarkter Lammsbräu. Og jeg som boikotta den butikken for dårlig ølutvalg Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Guiness og Carlings Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Jeg synes pils generelt sett er litt meh, alt for lite smak på det meste. Nei, jeg holder meg til skikkelig øl, gjerne av typen trappist. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Forskjellig øl til forskjellige anledninger. Jeg regner med du ikke drikker Chimay ved grillen en sommerdag i solveggen? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Forskjellig øl til forskjellige anledninger. Jeg regner med du ikke drikker Chimay ved grillen en sommerdag i solveggen? Chimay til grillet fisk, i solveggen - det funker som bare det skal jeg si deg. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Forskjellig øl til forskjellige anledninger. Jeg regner med du ikke drikker Chimay ved grillen en sommerdag i solveggen? Chimay til grillet fisk, i solveggen - det funker som bare det skal jeg si deg. hmm, du sier noe der. Dog ville jeg nok foretrekt noe lettere. Siden jeg også er ute etter leskende effekt, i tillegg til smak. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Trues med bøter for ølomtale Hurra for Norge! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg regner med du ikke drikker Chimay ved grillen en sommerdag i solveggen? Jo, god og kald Chimay White synes jeg er utmerket når sola steker. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Trues med bøter for ølomtale Hurra for Norge! Ja, det er de som tror at Norge lever i sin egen lille boble. Man trenger ikke gjøre mer enn å slå på en hvilken som helst fotballkamp, før det reklameres for øl på norsk TV. I enkelte sammenhenger blir dette for dumt, slik som f.eks på internett, hvor vi er globalisert. Folk som aktivt trykker seg inn på et ølbryggeris hjemmesider, gjør noe aktivt for å oppsøke det som måtte finnes der og hva finner man på et ølbryggende bryggeri, kan det være øl tro? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Så også denne artikkelen og hele greia virket bare trist ja. Her bør definitivt lovverket mykes opp, dersom det i det hele tatt faktisk er forbudt å drive med det Aass gjør. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Må ellers bare dele min begeistring for et par øl som jeg fant for noen uker siden: Inveralmond Brewery: "Ossian" & "Lia Fail" Begge herlige øl, hvorav Ossian er lyst mens LiaFail er en litt mørkere "bayer type". Finnes på Meny til den nette sum av 41,- pr. flaske. (Veldig kjip pris nå Inveralmond sin egen nettside selger 12(!)stk for ca. 200,-) Må virkelig si at jeg ennå ikke har funnet noe skotsk øl som jeg ikke har ønsket gjensyn med, og tror Skottland er i ferd med å seile opp som en av mine favorittnasjoner hva øl gjelder. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Jeg drakk disse fra fat da jeg var i Edinburgh i fjor, det var om mulig, bedre enn fra flaske. Jeg bare MÅ fortelle at jeg i går var på smaking med BrewDog og Haandbryggeriet. James, en av grunnleggerne av BrewDog var på besøk og presenterte øl og fortalte litt om bryggeriet. En fatastisk hyggelig fyr, som jeg veldig gjerne skulle fått pratet mer med. Fikk bl.a smakt på verdens sterkeste øl, Sink The Bismark, som er en IPA på rett over 40%. Haanbryggeriet presenterte 4 helt nye øl i går, som "ingen" andre har smakt på. Flotte brygg, som det kommer til å bli drukket mer av i sommer. De kom bl.a med en fantastisk lambic, som virket mye mer balansert enn veldig mange andre lamic. Man kan vel si at det er en lambic for nybegynnere. Den anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå