NikkaYoichi Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Enten er faren din en idiot, eller så prøvde han bare å terge deg - jeg anser det siste som mer sannsynlig. Jeg har heldigvis funnet en klubb å melde meg inn i, hvor folk vet å nyte godt øl - nå er jeg faktisk også blitt styremedlem. (Yay!) Miljøet er større enn jeg hadde ventet meg i Trondheim, og flere yngre mennesker og ikke minst jenter enn jeg hadde ventet. Veldig positivt overrasket. Her er det mye kunnskapsrike folk, og ikke minst - folk med skikkelig interesse for øl. I kveld skal jeg i selskap og medbringer én NØ - DHZ second edition, The Arran og én NØ - Imperial Stout Highland Edition, det ligger an til å bli en meget morsom og hyggelig kveld, med gode venner og god drikke. *tada* ^^ Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Hva for en klubb er det? Høres bra ut. Kjøpte en Oude Geuze Vintage i dag, tar'n etter helgen og eksamen Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Klubben heter: "Det Gode Øls Klubb". Lenke til kommentar
frevild Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Det er mulig Nikka vil være uenig med meg her, men jeg drikker alltid fra glass så fremt målet er å nyte, og ikke bare drikke seg utørst samt at glass er tilgjengelig. Så lenge det lar seg gjøre, så drikker jeg ALLTID øl fra glass, mye på grunn av årsakene du nevner, men også andre årsaker. Man kan studere fargen, hvor godt skummet ligger i glasset, hvor lenge skummet holder seg, fargen på skummet osv. Slik du sier så henger også smak og lukt mye sammen, og jeg kan sitte lenge å bare lukte i glasset før jeg i det hele tatt smaker, for å identifisere lukter. Ja, man drikker ikke vin fra flasken, heller. Hvis jeg noensinne kommer meg inn i Lovavdelingen eller Stortinget, skal jeg prøve å få lurt inn følgende bestemmelse i en eller annen lov: "Den som drikker øl fra annet enn drikkeglass uten å ha særdeles aktverdig grunn derfor, straffes med bøter og en omgang pryl." Og nota bene, glasset skal være tynnvegget... Noen som har erfaring med ølbrygging, forresten? Vurderer å sette i gang, nemlig. Men lurer på om det er verd det. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Før du setter i gang den loven synes jeg du får sette ned alkoholavgiften Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Noen som har erfaring med ølbrygging, forresten? Vurderer å sette i gang, nemlig. Men lurer på om det er verd det. Jeg har LITT erfaring med det. Skal i morgen delta på hjemmebryggefestival, med 1 hjemmebrygget bitter chocolate coffee stout. Red.: Forøvrig ligger det link til bloggen min, med bilder av nevnte brygg. Endret 12. april 2010 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Noen som har vært innom Westvleteren-bryggeriet i Belgia og har erfaringer med bestilling av øl og hvordan prosessen fungerer? Det ser for eksempel ut til at de bare selger én av øltypene hver uke. Rullerer dette slik at hver øltype selges hver tredje uke, eller er det helt tilfeldig? Det er jo greit å kunne planlegge litt når man bør reise og ikke bare satse på at man tilfeldigvis reiser rett uke. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Enten er faren din en idiot, eller så prøvde han bare å terge deg - jeg anser det siste som mer sannsynlig. Jeg har heldigvis funnet en klubb å melde meg inn i, hvor folk vet å nyte godt øl - nå er jeg faktisk også blitt styremedlem. (Yay!) Miljøet er større enn jeg hadde ventet meg i Trondheim, og flere yngre mennesker og ikke minst jenter enn jeg hadde ventet. Veldig positivt overrasket. Her er det mye kunnskapsrike folk, og ikke minst - folk med skikkelig interesse for øl. Hehe, joda, jeg tror også på det siste. Terging. Det var det jeg mente med trekking. Men fyren liker jo for det meste kun Hansa og Mythos, og da fra flaske, så jeg er nå ikke helt sikker. Vel vel, siden jeg er 30 år så tåler jeg en fleip, men jeg velger å adressere utsagnene hans seriøst i tilfelle han lider av store vrangforestillinger. Ølklubb er noe som jeg kunne tenkt meg å være med i, men det får bli til jeg eventuelt får jobb i litt mer siviliserte strøk enn der jeg er nå... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Onkel Kompost: Hehe, ja. Du får komme deg til Trondheim, så vi kan nyte godt øl i riktige glass. ^^ Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Dagens innkjøp: Haandbryggeriet Hesjeøl og Norwegian Wood Lenke til kommentar
frevild Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Før du setter i gang den loven synes jeg du får sette ned alkoholavgiften Det er notert, men jeg foreslår at avgiftssenkningen kun skal gjelde kvalitetsøl. Tuborg Light o.l. kan gjerne få høyere avgift. Vi kan jo kalle det kulturpolitikk. Nikka: Lucky you..! Men da vet jeg hvem jeg skal kontakte for tips og hint hvis jeg investerer i et bryggesett. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Ringnes pilsner Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Onkel Kompost: Hehe, ja. Du får komme deg til Trondheim, så vi kan nyte godt øl i riktige glass. Nåh ja, jeg er litt "skeptisk" til trøndere, men hvem vet, kanskje det kunne vært på tide å konfrontere sine fordommer. Akkurat nå hadde det i alle fall vært fint å være der nede, jeg så nettopp at det er et Taffelpiano til salgs i Steinkjer. Me want. Men det var litt på siden. Dagens innkjøp: Haandbryggeriet Hesjeøl og Norwegian Wood Spennende! Får se om du setter like stor pris på de som jeg gjør. Det er ikke helt sikkert... Edit: kluss med quotes. Endret 15. april 2010 av Onkel Kompost Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Vær så skeptisk du bare vil, noen av oss drikker i alle fall god øl, fra riktige glass. Det hender faktisk at vi drikker en god single malt, fra riktige glass også. ^^ Lenke til kommentar
JLord Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Warsteiner "Die Pure Freude" "Das Einzig Wahre" "Eine Königin Unter Den Bieren" Kan også anbefale Monaco's egen øl, den selges på pubene oppe i gamlebyen ved palasset Endret 15. april 2010 av davinci745 Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 En Duvel og en Rip Tide kjøpt inn, vurderte også Haandbryggeriets IPA, men den får jeg spare til en annen gang. Formeninger om Haandbryggeriets IPA? Og angående Warsteiner så husker jeg den som ganske frisk og fin, men ikke som et spesielt godt øl akkurat. Helt greit ville jeg sagt. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Onkel Kompost: Hesjeølet likte jeg veldig godt! Jeg har ikke smakt Norwegian Wood enda, dessverre. Startet dagen i dag med en Mikkeller Beer Geek Breakfast. Jeg har ikke greie på hvordan jeg skal "klassifisere" de forskjellige smakene i øl, så jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive den, men jeg kjente et hint av kaffe, hvertfall. Kjøpte en Duvel i dag jeg også, Xtra En Duvel, Nøgne Ø Saison og Haandbryggeriet Dark Force Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Onkel Kompost: Hesjeølet likte jeg veldig godt! Jeg har ikke smakt Norwegian Wood enda, dessverre. Startet dagen i dag med en Mikkeller Beer Geek Breakfast. Jeg har ikke greie på hvordan jeg skal "klassifisere" de forskjellige smakene i øl, så jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive den, men jeg kjente et hint av kaffe, hvertfall. Kjøpte en Duvel i dag jeg også, Xtra En Duvel, Nøgne Ø Saison og Haandbryggeriet Dark Force Hehe, går en del øl på deg ser jeg, men det er jo bare bra. Har sett litt på den Beer Geek Breakfast, virker som et fint sammensurium av tja, en del forskjellig. Saison syntes jeg var det svakeste av pol-ølene til Nøgne Ø. (av de jeg har prøvd; Saison, Imperial Stout, og IPAen) Og hvordan ville du beskrevet Hesjeølet? Endret 16. april 2010 av Xtra Lenke til kommentar
JLord Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Enig i at Warsteiner ikke er noen kjempe opplevelse, men frisk og fint som du skrev. Et jeg synes ligner er Fosters fra Australia. Ser det er nevnt hveteøl, av det liker jeg Weihenstephan fra München. Bildet er forøvrig fra Bregenz i Østerrike. Slenger med Monaco flaska også Endret 16. april 2010 av davinci745 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Vær så skeptisk du bare vil, noen av oss drikker i alle fall god øl, fra riktige glass. Det hender fVær så skeptisk du bare vil, noen av oss drikker i alle fall god øl, fra riktige glass. Det hender faktisk at vi drikker en god single malt, fra riktige glass også. ^^ Heheh, joda, det tviler jeg ikke på. Jeg har bare offisiellt en skepsis til trøndere siden jeg jobber med en kar som er veldig stolt trønder. Egenproduserte t-skjorter med "I (hjerte) Trondheim" og slikt. Jeg holder ellers på å arbeide meg inn på whiskyen. Så langt er jeg veldig tander i smaken, og holder meg til veldig lite røykpregede whiskyer. Inntil videre. Onkel Kompost: Hesjeølet likte jeg veldig godt! Jeg har ikke smakt Norwegian Wood enda, dessverre. Mja, du får ta den tiden du trenger. Jeg har kald mythos i kjøleskapet og tørrsaltet & røykt spekeskinke i kjøleskapet. Kanskje ikke den mest lukrative ølen, men det blir en fin kveld i kveld uansett. Først er det litt øving på piano og så er det å dra frem en film for maksimal avslapping... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå