Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

til fest går det som regel i Heineken heller hansa. lett drikkelig og smaker ikke like vann som tuborg gjør.

ser endel butikker begynner å ta inn San Miguel og Mythos, da jeg selv er glad i gresk øl er dette litt digg :)

 

skal man ha skikkelig kosekveld kjøper jeg gjerne en London Porter fra haandbryggeriet eller noen av typene til Nøgne Ø :) deilig med skikkelig gammeldags lagd ale.

 

Whiskypinne er en selvfølge :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær obs på frakten sier jeg bare. Jeg tror jeg gjorde en stor feil, når jeg bare bestilte 2 flasker. Jeg betalte 400 kroner i frakt for de flaskene, DET var litt i overkant synes jeg. Men jeg tipper jeg hadde betalt det samme om jeg hadde bestilt fler også, så tenk litt på det når du bestiller.

Lenke til kommentar

Rip Tide var svært god! Det er dumt de ikke selger mer av det Brewdog brygger her til lands. Hva synes dere om Punk IPA og 77 lager?

 

Jeg prøvde ganske nylig Lager 77, og den var for å være en pilsner, litt over middels. For å være en "skikkelig pilsner", som de sånn omtrent kalte den, er den kurant, men ikke noe veldig spesielt.

 

Note to self: Plukk med meg en Rip Tide fra polet, sammen med noen annet snop.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg skjønner helt hva du mener. Brewdog er litt mer ekstrem, men NØ har da produsert over 17vp og har noe på gang som vil komme godt over 20vp også.

Mener bare at jeg synes det virker som enkelte produsenter tror det blir bedre øl desto høyere alkoholinnhold man klarer å få til. Men det er jo en tøff bransje og ved å pøse oppi masse alkohol og lage det sterkeste ølet skiller man seg hvertfall ut, og det er kanskje hele poenget. :shrug:

Et slikt samarbeid håper jeg ender opp med å ta den "lange veien" og ikke den "korte veien" ved bare å lage et middels bra øl med et svimlende alkoholinnhold.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg skjønner helt hva du mener. Brewdog er litt mer ekstrem, men NØ har da produsert over 17vp og har noe på gang som vil komme godt over 20vp også.

Mener bare at jeg synes det virker som enkelte produsenter tror det blir bedre øl desto høyere alkoholinnhold man klarer å få til. Men det er jo en tøff bransje og ved å pøse oppi masse alkohol og lage det sterkeste ølet skiller man seg hvertfall ut, og det er kanskje hele poenget. :shrug:

Et slikt samarbeid håper jeg ender opp med å ta den "lange veien" og ikke den "korte veien" ved bare å lage et middels bra øl med et svimlende alkoholinnhold.

 

Tror du at portvin er den korte veien også?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt kjent med ulike øltyper osv., vet jo forskjellen på en lager og en ale, men lurer på en ting.

 

Newcastle Brown Ale og Kilkenny, begge er ale (brun og rød), men de er ganske forskjellige i smaken. Spesielt legger jeg merke til at Kilkenny er veldig "daff" i forhold til Newcastle. Det virker som Newcastle har en del mer kullsyre (?) enn Kilkenny. Stemmer dette, har det noe med nitrogenet i Kilkenny'en?

Lenke til kommentar

Det er ikke nitrogen i en vanlig Kilkenny, det du tenker på er sannsynligvis boksøl, hvor Kilkenny har såkalt "draught flow" - en plasthylse med nitrogen som frigjøres når trykket i boksen synker(når du åpner boksen). Dette er ment å simulere fattapning, slik at du får skumtopp på ølet. De er rett og slett bare brygget på forskjellige måter, noe som gjør at den ene føles fyldigere enn den andre og også med mindre karbonering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...