Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Kronenburg 1664 får en på de fleste matbutikker med et ok utvalg virker det som. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 San Miguel Especial og Duvel selges på polet, ja. De to siste aner jeg ikke. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Ok. Kanskje Polet kan skaffe König og Rostocker? Synes jeg har hørt at de kan bestille øl/vin de ikke har inne. Noen som vet om dette stemmer? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Som de andre sier, Duvel og San Miguel Especial tror jeg de fleste pol har inne, mens Kronenburg 1664 finnes på matvarebutikker med ok+ ølutvalg. Fikk ingen treff på vinmonopolet.no når jeg søkte etter König Pilsener og Rostocker Pilsener. Vel, jeg sendte en mail til Vinmonopolet og spurte om det ikke var aktuelt å ta inn et par av ølene fra top 100 listen fra 2010 til ratebeer.com, og da f. eks Westvleteren 12 og andre øl fra den listen. Jeg fikk beskjed om at mine ønsker ble videresendt til øl-ansvarlig i Vinmonopolet, så kanskje vi får se noe nytt spennende øl i polets utvalg, så det er verdt å prøve å sende en mail/evt ringe til de for å høre om det kan gjøres. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 No offence, men du valgte kanskje det dummeste eksempelet som er mulig å velge når du ba polet om å ta inn Westvleteren. Det selges kun på det klosteret og maks en kasse per bil og per måned. (Jeg har hørt rykter om at en butikk i Køben selger det under bordet, men jeg vet ikke hvilken butikk og du må visstnok spørre veldig pent..) Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) No offence, men du valgte kanskje det dummeste eksempelet som er mulig å velge når du ba polet om å ta inn Westvleteren. Det selges kun på det klosteret og maks en kasse per bil og per måned. (Jeg har hørt rykter om at en butikk i Køben selger det under bordet, men jeg vet ikke hvilken butikk og du må visstnok spørre veldig pent..) Jeg vet at det er en særs ekslusiv øl, men på ratebeer.com under "distribution", later det til at den er i salg i både Danmark og Sverige, da burde det ikke være umulig å få noen flasker på bestillingsutvalget til nettbutikken til polet, mener jeg. Det er jo bare en forespørsel, og i tillegg linket jeg til ratebeer.com listen over det brukerne hadde kåret til de beste ølene (overall) i 2010, og det var mye spennende også fra våre naboland som ikke selges her til lands, hovedsaklig derfor jeg spurte. Endret 12. mars 2010 av Xtra Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Det er jo bare en forespørsel, og i tillegg linket jeg til ratebeer.com listen over det brukerne hadde kåret til de beste ølene (overall) i 2010, og det var mye spennende også fra våre naboland som ikke selges her til lands, hovedsaklig derfor jeg spurte. Håper din jakt er kronet med suksess. Jeg prøvde noe tilsvarende for litt over et år siden, men fikk ikke noe ut av dem da. Det eneste de nevnte på den tiden var at det i januar/februar 2010 skulle være fokus på øl, så... Ellers er det litt frustrerende at de er avhengig av norske importører for å få tatt inn ting. Jeg mener, jeg er jo en kar som liker å teste litt forskjellig. På vinfronten hadde de for et år siden en vin fra Grythyttan. Den virket ikke så veldig spennnende, men jeg var inne på Grythyttan sine nettsider og så at de hadde bjørkevin, både sprudlende og vanlig. Det hørtes spennende ut mente jeg, og sendte en mail til vinmonopolet om det var mulig å få importert noe slikt her til lands. Da spesielt siden de på den tiden hadde en eller annen side der man kunne få dem til å importere ting de ikke hadde i sortimentet. Men da fikk jeg beskjed om at importør/distributør hadde gått konkurs og de ikke kunne hjelpe meg. Etter den nye loven som kom i sommer, der privatpersoner kan importere alkoholholdige varer uten å gå via Vinmonopolet, sendte jeg en mail til Systembolagen og Grythyttan selv. Ingen av de kunne hjelpe meg. Så da er jeg avhengig av at noen jeg kjenner skal til Sverige snart, og få dem tiul å bruke av sin kvote på å få ta inn en vin som jeg kunne tenkt meg å prøve. Jeg vil si at dette blir i overkant avansert... Lenke til kommentar
Speik Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Nettopp hjemme fra en Irland-tur. Skal sies det ble mye Guinness! En skikkelig tappet pint fra fat på en tradisjonell pub i Dublin vs. boks kjøpt på Bunnpris er virkelig himmel og helvete. Et utested/mikrobryggeri ved navn The Porter House i Dublin hadde mye snasent. Brygger blant annet porteren "Plain", som er kåret til verdens beste stout. Anbefales til enhver øl-interessert person som skal innom Dublin. Jeg smakte en øl der ved navn Pinkus hefe-weizen, en hveteøl med lett sitron-smak som jeg tror jeg likte bedre enn både Erdinger og Hoegaarden. Den er ikke å finne i sortementet til Vinmonopolet, hvordan er det med å importere noen flasker til eget forbruk? Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Aass er best! Men Kilkenny er på andre plass. Har ikke smakt så altfor mange da Lenke til kommentar
frevild Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Har noen smakt Andhrímnir Barley Wine Ale fra Nøgne Ø? Det er brygget på vann, byggmalt, humle og gjær, og skulle for så vidt være øl - men tittelen tilsier at drikken er vinaktig? 10 % alkohol, forresten. Flasken står foran meg, så jeg skal nok komme til bunns i mysteriet (og flasken). Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Den er ikke å finne i sortementet til Vinmonopolet, hvordan er det med å importere noen flasker til eget forbruk? Joda, det er den. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Har noen smakt Andhrímnir Barley Wine Ale fra Nøgne Ø? Det er brygget på vann, byggmalt, humle og gjær, og skulle for så vidt være øl - men tittelen tilsier at drikken er vinaktig? 10 % alkohol, forresten. Flasken står foran meg, så jeg skal nok komme til bunns i mysteriet (og flasken). Sakset litt fra wikipedia (artikkel: Barley wine) : It is called a barley wine because it can be as strong as wine; but since it is made from grain rather than fruit it is in fact a beer. Men når det kommer til smak, så vet jeg ikke helt, du får skrive hva du synes om den her inne når den er drukket opp. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Den er ikke å finne i sortementet til Vinmonopolet, hvordan er det med å importere noen flasker til eget forbruk? Joda, det er den. Å? Ikke på nettsiden vertfall.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 De har den på polet på City Syd vet jeg - jeg så dem senest på fredag. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Bestilte Satan Gold hos Vinmonopolet i dag, gleder meg til den kommer. Sånn ellers har jeg gått til innkjøp av Brewdogs Rip Tide. Funker det å spise en mørk sjokolade til denne? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Mørk sjokolade fungerer meget godt til Rip Tide. Rip Tide fungerer meget godt alene også spør du meg. Du bør ha et stort tulipanglass, evnt et rødvinsglass. Slike åpne ordinære ølglass vil ikke være optimalt i alle fall. Hvis du klikker deg inn på bloggen min(link i sigg), så vil du se hvilken type glass jeg tenker på. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Takker. Besøkte moren min i helgen, og fikk med et slikt glass hjem som hun hadde stående, så jeg var heldig med den. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 For de som er interessert i øl og mat holder Kulinarisk Akademi et kurs den 19. Mai. Da blir du kurset gjennom teoretisk kunnskap om øl, ølsmaking og øl kombinert med mat. Se mer her. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Det kurset så jo morsomt ut, men er dessverre bare for bransjen.. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Tyskie er mitt favorittøl for tiden. Lyst polsk øl som er fantastisk godt. Har en styrke på 5.6%. Jeg kjøper det av en venn som har en bekjent som tar med seg fra Polen, men det er sikkert mulig å få Vinmonopolet til å ta det inn (dog til en vesentlig høyere pris). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå