Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

znip

 

Ganske enig. Har smakt diverse Ø-varianter. IPA-en var nydelig. Saison, Wit, Bitter (m.m.) husker jeg ikke noe særlig ut over at de var temmelig gode.

 

Godt at jeg ikke er alene om det, føler Nogne Ø får uforholdsmessig mye skryt her på berget. Det er jo bra produserte øl, men foruten Imperial Stouten samt IPAen, er det ikke så bra synes jeg.

 

Har noen her inne prøvd Tiger Tripel og/eller Imperial Brown Ale? Forholdsvis nye øl fra Nogne Ø.

 

Ellers, mens andre butikker tar inn mindre og mindre import-øl og strømlinjeformer øl-utvalget, må jeg si at Remaen jeg jobber på har tatt seg betraktelig opp.

 

Birra Morretti, Bernard, Gambrinus Pale og vi fikk inn Budweiser Budvar i dag, så jeg må si meg fornøyd.

 

Men for å få litt mer aktivitet i tråden, hva mener dere er det beste butikkølet? Personlig digger jeg Belhaven St. Andrew's Ale.

 

Dere har nok ikke fått inn Budvar på Rema 1000, da Budvar er over 4,75vp, skal du ha Budvar så må du nok på polet.

Tiger Tripel prøvde jeg for ca et halvt år siden, på pretasting. Jeg synes den er veldig god og egentlig et god forsøk på å lage en belgisk abbey/trippel. Frisk og syrlig og ikke minst alkoholsterk. IBA fra NØ er også god, har ikke notes tilgjengelig akkurat nå, men jeg husker at den falt i smak. En fyldig og smakfull øl.

 

Jeg gleder meg veldig til det planlagte samarbeidsprosjektet til Mikeller, Brewdog og NØ - DET tror jeg kan bli veldig interessant.

 

 

Hainiken?

 

Jeg tipper det er Heineken det er snakk om. Det er ikke så viktig å kunne skrive navnet når du står i baren for å bestille vet du.

Lenke til kommentar

Jeg er generelt en Porter/Stout-type, så Guinness er jo alltid en favoritt ;)

 

Ellers har polet et par typer jeg liker, som Imperial Gonzo Porter og Snake Dog IPA, begge fra samme bryggeri, har herlige etiketter og bedre smak ;)

 

Ellers er jeg bortskjemt med å bo i Trondheim, så kan legge barturen til Den Gode Nabo (3-400 ølsorter, hvis jeg ikke tar feil) eller Mikrobryggeriet, som brygger sitt eget øl. Nam nam.

 

Til hverdags er jeg enkel og drikker Dahls, eller annet snacks jeg finner. Spesielt Rema syntes jeg har bra utvalg, nå har de jo tatt inn (hvertfall på min nærmeste har jeg ikke sett det før) Budvar import, det er jo alltid gøtt.

 

(Nordlandspils til grilling)

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg veldig til det planlagte samarbeidsprosjektet til Mikeller, Brewdog og NØ - DET tror jeg kan bli veldig interessant.

Høres veldig interessant ut, ja. Får håpe det kommer til Vinmonopolet når den tid kommer.

 

Hvilke steder anbefaler du for godt øl i København? :wee:

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg veldig til det planlagte samarbeidsprosjektet til Mikeller, Brewdog og NØ - DET tror jeg kan bli veldig interessant.

Høres veldig interessant ut, ja. Får håpe det kommer til Vinmonopolet når den tid kommer.

 

Hvilke steder anbefaler du for godt øl i København? :wee:

Ølbaren, Elmegade 2 på Nørrebro og Den Tatoverede Enke, Gothersgade 8, hvertfall

 

Sistnevnte ligger like ved kongens nytorv

Lenke til kommentar

znip

 

Ganske enig. Har smakt diverse Ø-varianter. IPA-en var nydelig. Saison, Wit, Bitter (m.m.) husker jeg ikke noe særlig ut over at de var temmelig gode.

znip

 

Dere har nok ikke fått inn Budvar på Rema 1000, da Budvar er over 4,75vp, skal du ha Budvar så må du nok på polet.

Tiger Tripel prøvde jeg for ca et halvt år siden, på pretasting. Jeg synes den er veldig god og egentlig et god forsøk på å lage en belgisk abbey/trippel. Frisk og syrlig og ikke minst alkoholsterk. IBA fra NØ er også god, har ikke notes tilgjengelig akkurat nå, men jeg husker at den falt i smak. En fyldig og smakfull øl.

 

Jeg gleder meg veldig til det planlagte samarbeidsprosjektet til Mikeller, Brewdog og NØ - DET tror jeg kan bli veldig interessant.

 

Hmm, ja jeg ser den som er på polet er 5%, og den jeg har kjøpt er 4.5%, så da blir det en litt utvannet variant.

 

Får plukke med meg en skikkelig Budvar en annen gang jeg tar med en Tiger Tripel og kanskje noe annet snacks fra polet.

 

Men angående diskusjonen og for å begrense det, hva mener øl-folket her inne er det beste butikk-ølet?

Lenke til kommentar

Når jeg har lite penger blir det gjerne Tuborg (har prøvd Kompils og Seidel, men jeg likte ikke de så særlig). Synes Tuborg er greit i forhold til prisen. Ellers kan jeg kjøpe Heineken, Carlsberg, Hansa pilsner, Ringnes pilsner, Dahls og mer. Det går altså mest i vanlig pils. Hvordan er Frydenlund pilsner og Frydenlund fatøl? Har ikke smakt dette før. Ellers må jeg si at noe av det beste ølet jeg har smakt, var i Latvia. Veldig billig og veldig godt lokalt øl de har der. Smakte nettopp en av boksene jeg tok med hjem, og jeg synes det smakte like godt hjemme i Norge ;)

Lenke til kommentar

Trenger forslag til 2 forskjellige typer øl for helgekos i morgen.

Jeg vil ha en helt enkel, med mye humle og lite krydder. Samt en litt mer interessan en.

Noen som har noen gode forslag på lur?

Tenkte jeg i alle fal skulle plukke opp en Innis & Gunn Oak Aged Beer da denne virker veldig interessan. Noen som har testet ut denne?

Lenke til kommentar
Hvordan er Frydenlund pilsner og Frydenlund fatøl?

Mine meninger om Norges to beste pilsnere som sleges i dagligvare:

 

Frydenlund pilsner er en ganske rund og fyldig pilsner. Bitterheten er godt avstemt i forhold til Ringnes pilsner (som er sitnevntes store drawback). Sammenlignet med Tuborg og Heineken (som du tydeligvis drikker en del av) smaker det mer og en grad mer mektig, uten at det blir for meget. I forhold til Hansa pilsner har Frydenlund pilsner en noe mer avrundet og fyldig karakter.

 

Frydenlund fatøl har igjen en liten grad mer fylde og bitterhet.

 

Begge er etter min mening utmerkede. Frydenlund pilsner har dog tatt steget opp foran fatølet som favorittøl etter at den kom tilbake på markedet i vinter. Syns den gjør seg litt bedre både alene og til lett snacks, samt at det fremstår som et tørsteslukkende sommerøl.

 

På en god tredjeplass på min liste finner man Hansa Premium, som er meget friskt og også fabelaktig i sola. Det er brygget på litt hvete, noe som gjør det litt mer syrlig enn andre pilsnere.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg veldig til det planlagte samarbeidsprosjektet til Mikeller, Brewdog og NØ - DET tror jeg kan bli veldig interessant.

Høres veldig interessant ut, ja. Får håpe det kommer til Vinmonopolet når den tid kommer.

 

Hvilke steder anbefaler du for godt øl i København? :wee:

Ølbaren, Elmegade 2 på Nørrebro og Den Tatoverede Enke, Gothersgade 8, hvertfall

 

Sistnevnte ligger like ved kongens nytorv

Eller hva med den "enkle" gode klassikeren: "Fræk Fadøl" ?? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...