Petter Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg drakk for ikke lenge siden en flaske Pilsner Urquell og en Amstel Pulse. Jeg likte pilsner Urquell veldig godt, den hadde mye smak, var ikke for søt, kanskje mer bitter og veldig frisk! Men den var litt skarp i smaken, og trenger et par flasker før man vender seg til den. Men virkelig å anbefale til noen som liker at ølen smaker noe! Urquell er veldig bitter synes jeg, drakk den en gang i sommer for å teste det tror ikke jeg kommer til å kjøpe det så mange ganger.' hadde en newcastle brown ale i helga synes det var utrolig godt, men føler at den blir litt "tynn" men smaken var utrolig god, kjenner malt smaken veldig godt. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Urquell er ganske nostalgisk for min del. Den er vel også top3 når det kommer til pilsnere. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 det er jo den første pilsen så Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Til dere som bor i Trondheim: Hvilket pol selger flest typer øl? Jeg har bare vært innom det i Munkegata for øl, men utvalget kunne nok vært bedre. Jeg var der litt før jul, så det har sikkert noe med det å gjøre, men uansett. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Da jeg var i Munkegata sist hadde de også en del øl ved veggen overfor kassene, i tillegg til bortgjemt i hjørnet. Men det har sikkert noe med at de fokuserer på øl for tiden, og er bedre også andre steder. Ellers er det jo bare å bestille på nett til avhenting i butikken. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg tror polet på Solsiden er det som har flest typer øl, det er i alle fall min erfaring. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) jepp polet på solsiden har bra utvalg. kjøpte meg erdinger i går. Nomnomnom må jeg bare si. og gud så mye rævva lager det finns her i Storbritannia! tror ikke erdinger er en lager da men blir litt rot med alle typene øl. mener det er en weissbier men om det er lager veit jeg ikke Endret 31. januar 2010 av weebl Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det er nok teknisk sett en ale. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Det er nok teknisk sett en ale. Det er det nok ikke, ale brygges på maltet bygg, ikke hvete. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det er nok teknisk sett en ale. Det er det nok ikke, ale brygges på maltet bygg, ikke hvete. Mange(de fleste?) hvete-øl inneholder også en del bygg. I tillegg er hveteøl overgjæret øl, på lik linje med ale. Det utelukker alså den andre kategorien; lager. Som er undergjæret øl. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Weissbier (German: "white beer", usually spelled Weißbier; see ß), also known as Weizenbier ("wheat beer"), is a Bavarian specialty beer in which a significant proportion of malted barley is replaced with malted wheat: a wheat beer. By German law, Weissbiers brewed in Germany must be top-fermented, making them ales. http://en.wikipedia.org/wiki/Weissbier Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Tja, man kan vel sikkert klassifisere hveteøl som Ale i den forstand. Personlig klassifiserer jeg hveteølen i en helt egen klasse Hadde forsåvidt også blitt overrasket om jeg bad om en Ale type og fikk servert feks. hefeweizen. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Akkurat. Derfor jeg sa teknisk sett. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Da er endelig Frydenlund Pilsner tilbake i butikkhyllene. Det er skjelden jeg kjøper øl på tirsdager, men i dag gjorde jeg det. Bare for å sikre meg en 6-pack til helgen. Nytt boksdesign er det også, på både Pilsner og Fatøl. Endret 2. februar 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
KapteinKnut Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Da er endelig Frydenlund Pilsner tilbake i butikkhyllene. Det er skjelden jeg kjøper øl på tirsdager, men i dag gjorde jeg det. Bare for å sikre meg en 6-pack til helgen. Nytt boksdesign er det også, på både Pilsner og Fatøl. jeg var en lillefinger i fra å snope med meg noen frydenlund i stad, kjørte heller safe med gode gamle CB. men gir du oss en tilbakemelding på frydingsen? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hmm må nesten plukke med et par bokser av dem og kjøre en sammenligning med fatølet. Fatølet er jo glimrende men kan ikke huske sist jeg hadde en Frydenlund pils. (Og ja, det var en god stund før 2006 da den forsvant) Lenke til kommentar
badahl91 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Var nettopp i Riga, og jeg fikk et par nye ølfavoritter: Cēsu og Aldaris. Flere av de jeg reiste med fant også andre gode sorter, men jeg husker ikke navnene i farten Ellers går det en del i Tuborg hjemme, men det er vel mest pga. prisen Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Frydenlund Pilsner levde så absolutt opp til forventningene, som en fyldig og avrundet pilsner. Ikke fullt så mektig som Frydenlund Fatøl. Litt mer allsidig og hakket mer tørsteslukkende, nå som sommeren snart er på hell (litt ivrig der kanskje..) Det klatret rett opp på toppen i Norge, sammen med det nevnte Fatølet og Hansa Premium Endret 5. februar 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Nå håper jeg virkelig ikke at sommeren går mot slutten snart(!) men Frydenlund Pilsner blir nok førsteinnkjøpet mitt i morgen! Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Nå håper jeg virkelig ikke at sommeren går mot slutten snart(!) men Frydenlund Pilsner blir nok førsteinnkjøpet mitt i morgen! Hmm, jeg var innom både Lerøy Mat (Galleriet), men var ikke innom Meny på bystasjonen da (i Bergen) og der hadde de ikke Frydenlund Pilsner (!) Får sjekke Lerøy mat i morgen. Noen som forresten har en formening om de nye sortene Carlsberg brygger på? Jacobs et eller annet... I tillegg hvilken av Aass ølene bør man prøve? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå