Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Jeg drakk for ikke lenge siden en flaske Pilsner Urquell og en Amstel Pulse.

Jeg likte pilsner Urquell veldig godt, den hadde mye smak, var ikke for søt, kanskje mer bitter og veldig frisk! Men den var litt skarp i smaken, og trenger et par flasker før man vender seg til den. Men virkelig å anbefale til noen som liker at ølen smaker noe!

Urquell er veldig bitter synes jeg, drakk den en gang i sommer for å teste det tror ikke jeg kommer til å kjøpe det så mange ganger.'

hadde en newcastle brown ale i helga synes det var utrolig godt, men føler at den blir litt "tynn" men smaken var utrolig god, kjenner malt smaken veldig godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp polet på solsiden har bra utvalg.

kjøpte meg erdinger i går. Nomnomnom må jeg bare si.

og gud så mye rævva lager det finns her i Storbritannia!

tror ikke erdinger er en lager da men blir litt rot med alle typene øl.

mener det er en weissbier men om det er lager veit jeg ikke :p

Endret av weebl
Lenke til kommentar
Det er nok teknisk sett en ale.

Det er det nok ikke, ale brygges på maltet bygg, ikke hvete.

Mange(de fleste?) hvete-øl inneholder også en del bygg. I tillegg er hveteøl overgjæret øl, på lik linje med ale.

Det utelukker alså den andre kategorien; lager. Som er undergjæret øl.

Lenke til kommentar

Da er endelig Frydenlund Pilsner tilbake i butikkhyllene. Det er skjelden jeg kjøper øl på tirsdager, men i dag gjorde jeg det. Bare for å sikre meg en 6-pack til helgen. Nytt boksdesign er det også, på både Pilsner og Fatøl.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Da er endelig Frydenlund Pilsner tilbake i butikkhyllene. Det er skjelden jeg kjøper øl på tirsdager, men i dag gjorde jeg det. Bare for å sikre meg en 6-pack til helgen. Nytt boksdesign er det også, på både Pilsner og Fatøl.

jeg var en lillefinger i fra å snope med meg noen frydenlund i stad, kjørte heller safe med gode gamle CB.

men gir du oss en tilbakemelding på frydingsen?

Lenke til kommentar

Frydenlund Pilsner levde så absolutt opp til forventningene, som en fyldig og avrundet pilsner. Ikke fullt så mektig som Frydenlund Fatøl. Litt mer allsidig og hakket mer tørsteslukkende, nå som sommeren snart er på hell (litt ivrig der kanskje..) Det klatret rett opp på toppen i Norge, sammen med det nevnte Fatølet og Hansa Premium :)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Nå håper jeg virkelig ikke at sommeren går mot slutten snart(!) men Frydenlund Pilsner blir nok førsteinnkjøpet mitt i morgen! :)

Hmm, jeg var innom både Lerøy Mat (Galleriet), men var ikke innom Meny på bystasjonen da (i Bergen) og der hadde de ikke Frydenlund Pilsner (!)

Får sjekke Lerøy mat i morgen.

Noen som forresten har en formening om de nye sortene Carlsberg brygger på? Jacobs et eller annet...

I tillegg hvilken av Aass ølene bør man prøve?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...