Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil gjerne få anbefale Aass Gourmet Pale Ale og Wells Bombardier. Kan fåes i bedre daglivarebutikker, Wells Bombardier fant jeg på Ica Maxi Bjølsen og på Meny på Oslo City.

Studentpuben Uglebo i HF-kjelleren på Universitetet i Oslo fører mye god importøl til en billig penge, blant annet Samuel Smith Imperial Stout, som er en opplevelse i seg selv.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Vil gjerne få anbefale Aass Gourmet Pale Ale og Wells Bombardier. Kan fåes i bedre daglivarebutikker, Wells Bombardier fant jeg på Ica Maxi.

Bombardier er en som jeg kjøper ofte når jeg befinner meg i Bodø. Eneste reine bitteren jeg har funnet i Bodø, men det er mulig at det går an å spore opp andre bitterer rundtomkring i det ganske land.

Ellers, om det er noen som ikke har fått det med seg så kjører vinomonopolet "fokus på øl" i janura/februar, de har tatt inn 25 nye øltyper, både surtøl (Lambic) og annet. Jeg har gledet meg til dette i nesten et år (jeg var nemlig i kontakt med polet med forespørsel om surtøl i fjor på denne tiden). Så jeg tok meg en bestilling over nettet, der jeg blant annet bestilte Erdinger Schneeweisse og noen andre, som en røver ved navn triplipa. Jeg håper det er en trippel IPA, men tviler. Det eneste dumme er at de ikke har inne så store kvantum på nettbutikken, og er f.eks. utsolgt for Haandbryggeriets hesjeøl. Heldigvis kan man finne de rundtom på de lokale polene....

Lenke til kommentar

Forsøkte en flaske Innis & Gunn på fredagen, og det frister til gjentakelse. Asahi, et japansk øl, var også godt, men nådde ikke opp til den I&G.

Ser også at BrewDog har funnet veien til Vinmonopolet. Skal kjøpe en Punk IPA og en Rip Tide Stout neste gang jeg er på polet.

Lenke til kommentar
Forsøkte en flaske Innis & Gunn på fredagen, og det frister til gjentakelse. Asahi, et japansk øl, var også godt, men nådde ikke opp til den I&G.

Er det noen som har testet Innis & gunn rum casks? Jeg så etter det på polet sine nettsider en del tidligere, og kunne ikke finne spor av det. Men så en dag så var den plutselig der. Problemet var at den var utgått fra sortimentet! Hvorfor var den ikke en del av sortimentet tidligere da?

Lenke til kommentar

Ser også at BrewDog har funnet veien til Vinmonopolet. Skal kjøpe en Punk IPA og en Rip Tide Stout neste gang jeg er på polet.

Ja, Innis & Gunn er absolutt et flott øl! Men er det virkelig sammenlignbart med Asahi?

Jeg får plukke med meg en Bombardier, Asahi og kanskje en øl eller to til fra polet en gang når jeg har fått lønning..

Angående japansk øl så vil jeg virkelig anbefale Kirin Ichiban, som du må på polet for å få tak i, men veldig greit og fint lyst øl med mer karakter enn de typiske pilsner-typene.

Insideinfo: Lest i dagligvarehandelen at det kommer tre nye typer øl for "kjennere" i dagligvarebutikkene fra 1. Februar. En ny variant fra Frydenlund var blant de tre.

Men jeg sa jo at det er en skam at butikkene blir dårligere og dårligere på øl-utvalg, men på Rema 1000-butikken jeg for tiden jobber på har vi som regel inne Millers Draft, Gambrinus Pale, Bernard Lager, Urquell (boks) og nå før helgen fikk vi inn Birra Morretti som jeg måtte prøve. Så hurra for rema (i dette tilfellet)! :)

Birra Morretti var en del hakk over middels, men ikke akkurat noen smaksrevolusjon.

Lenke til kommentar
Ja, Innis & Gunn er absolutt et flott øl! Men er det virkelig sammenlignbart med Asahi?

Hehe, nei tror ikke han mente at de kunne sammenlignes. De er to vidt forskjellige øl.

At Asahi ikke nådde opp til I&G virker for meg som om de er sammenlignet rett opp i mot hverandre, men han mente det nok helt sikkert ikke slikt.. ;)

Lenke til kommentar
Hehe, nei. Det jeg mente at I&G var betraktelig bedre enn Asahi, på samme måte som Cola er bedre enn Fanta :wee:

Til helga blir det nok øl fra BrewDog. Gleder meg alt.

Joda, jeg forstå at du likte I&G bedre enn Asahi, men jeg bare lurte på om du sammenlignet de opp om hverandre, det ville blitt litt rart.

Men men, nok ot og flisespikkeri fra min side..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har fått smaken på Chimay White i det siste.

Utrolig god smak på det, og jeg synes den passer perfekt på terrassen i sommervarmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har fått smaken på Chimay White i det siste.

Utrolig god smak på det, og jeg synes den passer perfekt på terrassen i sommervarmen.

Ehh? :p

Når det enda var varmt i været, vel å merke.

Lenke til kommentar

Jeg drakk for ikke lenge siden en flaske Pilsner Urquell og en Amstel Pulse.

Jeg likte pilsner Urquell veldig godt, den hadde mye smak, var ikke for søt, kanskje mer bitter og veldig frisk! Men den var litt skarp i smaken, og trenger et par flasker før man vender seg til den. Men virkelig å anbefale til noen som liker at ølen smaker noe!

Amstel Pulse ( de hadde bare pulse ) var derimot en svær skuffelse! Jeg tok et par slurker av den og ventet lenge på at smaken skulle treffe meg, men ingenting skjedde! Den var tam og smakløs! Ingen ettersmak eller noe, kjentes ut som utvannet øl praktisk talt!

Vell og merke drakk jeg disse to på forskjellige dager!

Lenke til kommentar
Amstel Pulse ( de hadde bare pulse ) var derimot en svær skuffelse! Jeg tok et par slurker av den og ventet lenge på at smaken skulle treffe meg, men ingenting skjedde! Den var tam og smakløs! Ingen ettersmak eller noe, kjentes ut som utvannet øl praktisk talt!

Lav-karbo øl har jo en ganske god tradisjon i å fremstå som "tamme,smakløse & utvannet" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...