Sodd Ball Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Smakte nettopp Aas Weissbeer (Hveteøl) Faktisk meget godt. Erdinger neste, tror jeg må skaffe en flaske eller to sånn at du får smake. Noen som har erfaringer med Staropramen? Har sett det noen ganger, men har ikke fått smakt det enda. Lenke til kommentar
plaskedamm Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) nyter en starobrno nå ,smaken er frisk men samtidig veldig smaksrik,litt vanskelig å forklare må testes ! Endret 22. august 2009 av plaskedamm Lenke til kommentar
plaskedamm Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) hva synes folket om Saku et estisk øl ,frisk og god er min mening ! Endret 22. august 2009 av plaskedamm Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Smakte nettopp Aas Weissbeer (Hveteøl) Faktisk meget godt. Erdinger neste, tror jeg må skaffe en flaske eller to sånn at du får smake. Noen som har erfaringer med Staropramen? Har sett det noen ganger, men har ikke fått smakt det enda. Klassisk Tsjekkisk pilsner. En av de tre store i Tsjekkia (Sammen med Urquell og Budvar) Den kommer på sisteplass av de, men er fortsatt meget god. Så de hadde den på Meny i dag, til blodpris ^^ Hvor får man Erdinger? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Hvor får man Erdinger? På polet.. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 nyter en starobrno nå ,smaken er frisk men samtidig veldig smaksrik,litt vanskelig å forklare må testes ! Går god for denne. Veldig god. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 hva synes folket om Saku et estisk øl ,frisk og god er min mening ! er det den de serverer på Air baltic? Lenke til kommentar
KapteinKnut Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 jeg hadde en Kozlak og en Einbecker i går, Einbeckeren var konge men Kozlak'en klarte jeg faktisk ikke drikke. den var forferdelig etter min smak Lenke til kommentar
Mcclane Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Drakk delirium tremens i helga, og det er noe av det beste jeg har smakt. Anbefales på det sterkeste! Belgisk snadder! Lenke til kommentar
plaskedamm Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) hva synes folket om Saku et estisk øl ,frisk og god er min mening ! er det den de serverer på Air baltic? vet ikke ,men her er mer info,den selges bla i finland ,i sverige m.m. her er en link saku ölletehase Endret 24. august 2009 av plaskedamm Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Smakte en flaske Duvel i går kveld, veldig godt øl. Smakte ikke så sterkt som jeg trodde det ville gjøre. Lenke til kommentar
Mcclane Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Noen som vet hvor man kan få kjøpt og fraktet belgiske ølglass til Norge (ikke ebay). Funnet sider hvor de har godt og stort utvalg, men som ei frakter til Norge. Har fått skikkelig suget på belgisk øl etter jeg har fått anbefalt det i dette forumet. Mer spennende og sjarmerende øl har jeg aldri smakt. Tenkte jeg skulle kjøpe meg noen par belgiske ølglass, slik at jeg kan nyte de til det fullkommende. Liker spesielt Duvel og rochefort glassene. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Det er vel snakk om Trappist-glass? Er det nødvendig å kjøpe fra Belgia for det? Finnes vel alltids noen lekre glass du kan kjøpe i Norge, eller er du nødt til å ha produsentens glass? Lenke til kommentar
Mcclane Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Det er vel snakk om Trappist-glass? Er det nødvendig å kjøpe fra Belgia for det? Finnes vel alltids noen lekre glass du kan kjøpe i Norge, eller er du nødt til å ha produsentens glass? Nei er ikke nødvendig å kjøpe fra Belgia, men type "belgiske glass". Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Noen som vet hvor man kan få kjøpt og fraktet belgiske ølglass til Norge (ikke ebay). Funnet sider hvor de har godt og stort utvalg, men som ei frakter til Norge. Har fått skikkelig suget på belgisk øl etter jeg har fått anbefalt det i dette forumet. Mer spennende og sjarmerende øl har jeg aldri smakt. Tenkte jeg skulle kjøpe meg noen par belgiske ølglass, slik at jeg kan nyte de til det fullkommende. Liker spesielt Duvel og rochefort glassene. Dersom du har en stambar med godt utvalg i øl og ølglass, kan du prøve å få dem til å bestille inn til deg fra leverandøren. Dette har fungert fint for meg. Det er vel snakk om Trappist-glass? Belgisk øl er mer enn trappister. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Ja, selvfølgelig, men jeg antok at han mente Trappist-glass når han nevnte Rochefort. Lenke til kommentar
Mcclane Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Dersom du har en stambar med godt utvalg i øl og ølglass, kan du prøve å få dem til å bestille inn til deg fra leverandøren. Dette har fungert fint for meg. Ingen dum idé! Kanksje jeg skal høre med Den Gode Nabo. Endret 28. august 2009 av Mcclane Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Fikk tak en en flaske med Red Stripe, men den viser seg å ha ekstremt lite kullsyre... Er dette riktig? Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Fikk tak en en flaske med Red Stripe, men den viser seg å ha ekstremt lite kullsyre... Er dette riktig? Hmm. Det høres rart ut. Jeg tror det hele koker ned til hva du mener er ekstremt lite kullsyre. Red Stripe er jo en pilaner-type, den skal sprudle litt. Jeg legger litt for lite merke til kullsyre ettersom jeg ofte kan finne på å hive innpå diverse stouts og lignende, men jeg kan ikke huske at Red Stripe var noe spesielt tam. Jeg bor som tidligere nevnt fremdeles på en liten øy med et heller labert ølutvalg, så jeg kan ikke få tak i en Red Stripe for å teste. KAn noen andre her på forumet gjøre det? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg var på ett vinmonopol her i australia i dag og så en særdeles merkelig øl. Cave Creek Chili Beer het den og hadde en hel chilipepper i bunnen. Var der med en kompis og hadde ikke peng på meg så fikk ikke kjøpt noen, men denne skal prøves. Liker chili og han i kassen sa den var meget god hvis man liker chili. Noen som har prøvd den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå