svinepelz Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Noen som vet litt om priser på seidel, tuborg, borg og hansa premium / fatøl, frydenlund fatøl og om det er noe jeg burde prøve? Gjerne tatt ut av hyllene fra en Rema 1000 eller Ica Maxi butikk. Seidel koster ca 9 kr for en 0,33l flaske og ca 16 kr for en 0,5l boks på Kiwi og Meny. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Seidel kjøper man bare hvis man vil ha maksimal alkisfaktor, og da kjøper man gjerne 1,5l-flaska. Tror det er få som med hånda på hjertet kan si at de virkelig liker de billigste øltypene. Lenke til kommentar
xico Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hansa fatøl <3 Koster 26kr pr boks, men verdt det Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Nå kan jeg bare si dette; Finnes to "alkohol-frie" øl som er mulig å drikke, det er Hansa Null og Grans Premium FRI Det har gått en del av Hansa Null i sommer. Meget godt og lettdrikkelig øl. Det er billig og passer perfekt om sommeren. Lenke til kommentar
akle Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 hm? Denne American Beer Is Like Having Sex In a Canoe, its Fucking Too Close To Water! Den likte jeg, kommer helt sikker til og bli gjentatt menge ganger på fest. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Nåvel, det finnes godt amerikansk øl, men de vanlige merkene en hører om, Budweiser, Millers og lignende er som regel vann med svak ølsmak. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Personlig så synes jeg både Budweiser og Millers (da Genuine Draft) er helt kurante øl-typer, sistnevnte en det gikk mye av i sydenferien i fjor. Jeg synes Miller Genuine Draft er bedre enn både Corona og Sol, men et stykke under San Miguel, da når man tenker på lettdrikkelig "sommerøl". Ellers tror jeg jeg tar meg den flasken med Bernard Lager i kveld, som trøst for at jobben kommer i veien for at jeg får dratt på U2-konsert i Gøteborg. I tillegg må jeg opp klokken 6 for å komme meg på jobb. Hurra! Men nok om det, skal skrive litt om Bernard Lager i kveld når den er drukket. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Nåvel, det finnes godt amerikansk øl, men de vanlige merkene en hører om, Budweiser, Millers og lignende er som regel vann med svak ølsmak. Ja, det finnes i aller høyeste grad amerikansk øl, av høy kvalitet! Rogue og Stone f.eks har flere veldig gode øl. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Skal virkelig upasteurisert øl smake så forskjellig fra vanlig øl? Er halvveis på Bernard Lageren min. Den smaker jo godt, men litt vel spesielt, tipper på det at den er upasteurisert, som visstnok skal utgjøre litt forskjell i smak eller hva sier dere "kjennere"? Lenke til kommentar
Næringsinnhold Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Budweiser! Uten tvil...ikke sånt bittert piss som mye av ølen i Norge er..syns nå jeg da Men smaken er som baken Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Er det noen her som har smakt Duff Beer? Det hadde vært tøft smake om jeg drakk øl. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hvis du tenker på den fra Simpsons, så finnes den ikke. Daleside Brewery lager en øl som heter Duff, men den er noe helt annet enn det Homer drikker. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Skal virkelig upasteurisert øl smake så forskjellig fra vanlig øl? Er halvveis på Bernard Lageren min. Den smaker jo godt, men litt vel spesielt, tipper på det at den er upasteurisert, som visstnok skal utgjøre litt forskjell i smak eller hva sier dere "kjennere"? Når ølet ikke er pasteurisert og filtrert så lever ølet, derfor er det mye bedre. Man får med seg en del av gjærstammen noe som også fremhever smaken - ikke bare litt, men faktisk ganske mye. I tillegg så fører det også til at ølet utvikler seg, selv etter at det har havnet på flaske. Derfor kan man la ølet stå i ett år f.eks, også oppleve at det har endret karakter. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hansa Premium er favoritten for tiden . Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hvis du tenker på den fra Simpsons, så finnes den ikke. Daleside Brewery lager en øl som heter Duff, men den er noe helt annet enn det Homer drikker. Det finnes ikke "ekte" Duff, nei. Men det er jo en sjangse for at noen på forumet har smakt en av disse. Lenke til kommentar
KapteinKnut Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) san miguel, fra filipinene er favoritten min til nå, ellers er corona også godt men på fest går det først i CB først, så over til litt billigere øl Endret 7. august 2009 av kptknert Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg og kompis var ute i kveld.. men måtte gå hjem etter å ha drukket 10 borg hver.. aldri mer Borg.. blir for mett Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Aldri drukket øl. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Nei og da har jo du mye interessant å bidra med til tråden Erik? Endret 8. august 2009 av RogueAlien Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hvorfor er det en plastball i Guinnes Draught? Brukte nettopp 31kr på å finne ut hva somn lagde den merkelige lyden når vi snudde boksen opp ned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå