Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg samlet 3 kamerater og bestilte en sekspakning hver. En ganske fin beskrivelse av fremgangsmåte finnes her: https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10156112550064112&id=742864111&set=gm.933655296774285&source=48&ref=content_filter

Så lenge noen av Vinmonopolets grossister har ølet tilgjengelig, er kostnaden ganske så OK. Mener jeg betalte 62 pr boks for Liquid Sex Robot

Tusen hjertelig. Ikke ille pris i det hele tatt, det! Ikke prøvd den, men jf. Untappd ser den jo herlig ut.

Linken fungerte dessverre ikke :(

Edit: Ser det logisk nok er 0,33, but still.

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser Sippin' Into Darkness står der.. Er ikke BA-versjonen, eller?

Forøvrig helt vilt at nærmeste pol som har Salikatt DDH inne er Kristiansand.. Mangelen på et ølpol på Østlandet er meget, meget irriterende. Systembolaget frakter/sender gratis bolagene i mellom, noe polet ikke gjør, som forsterker irritasjonen..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forøvrig helt vilt at nærmeste pol som har Salikatt DDH inne er Kristiansand.. Mangelen på et ølpol på Østlandet er meget, meget irriterende. Systembolaget frakter/sender gratis bolagene i mellom, noe polet ikke gjør, som forsterker irritasjonen..

Aker brygge hadde hvertfall noe Salikatt DDH og C&M i forrige uke(onsdag), men de ble utsolgt i løpet av en dag eller så.
Lenke til kommentar

Er BA, ja.

Batch 3 (non-BA, siste batch som blir brygget) ble solgt på diverse ølpol i fjor. Jeg tok de 5 siste Kvadrat hadde.

Lenke til kommentar

Er BA, ja.

Batch 3 (non-BA, siste batch som blir brygget) ble solgt på diverse ølpol i fjor. Jeg tok de 5 siste Kvadrat hadde.

Da satser jeg på å knabbe et par via nett 20. april. Håper det er noen tilgjengelige da. Klokka 10 det pleier å skje?
Lenke til kommentar

SNIP

Da satser jeg på å knabbe et par via nett 20. april. Håper det er noen tilgjengelige da. Klokka 10 det pleier å skje?

Brewolution.no har sjekket opp og foreløbig siste informasjon er som følger.

EDIT: VI HAR I DAG SNAKKET MED SOFIE PÅ VINMONOPOLET. HUN SIER AT SIPPIN IKKE BLIR TILGJENGELIG FØR 19. APRIL: «Denne slippes som spesialvare torsdag 19/4 i våre spesialbutikker og vil være tilgjengelig på vår nettside for bestilling på fredag 20/4.»

EDIT: Er 08:00 det pleier å åpne på nettsidene

Endret av AndrèFronDrei
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er blitt lei bitre og metalliske IPAer som det er blitt for mange av. Vil ha noe i motsatt ende, f.eks en stout med mye sødme. Noen her med et godt alternativ? (Fikk en smak av hjemmelaget i den kategorien for en stund siden, og ble sjokkert over hvor bra det var.)

Lenke til kommentar

Er blitt lei bitre og metalliske IPAer som det er blitt for mange av. Vil ha noe i motsatt ende, f.eks en stout med mye sødme. Noen her med et godt alternativ? (Fikk en smak av hjemmelaget i den kategorien for en stund siden, og ble sjokkert over hvor bra det var.)

Prøv deg på det som kalles pastry stouts. Disse er tilgjengeligpå diverse pol og er i prioritert (min fortrukne) rekkefølge:

- Mikkeller - Beer Geek Vanilla Maple Shake

- Cervisiam - Satanic Panic

- Lervig - Toasted Maple

- Buxton / Omnipollo -  Yellow Belly

- Cervisiam - S'morebidly Obese

- Omnipollo - Noa Pecan Mud Cak (som nevnt)

- Mikkeller - Beer Geek Dessert

- Evil Twin - Even More Coco Jesus

- Wettre - BDSM

- Cervisiam - Chocolate Salty Christmas Balls

- Kinn - Invalidstaut

- Cervisiam - Krampus Imperial Stout

- Bryggerhuset - Juleøl kokosmakronstout

- Founders - Lizard of Koz

- Mikkeller - Beer Geek Vanilla Maple Cocoa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Liquid Sex Robot er ganske bra. Er så heldige at flere restauranter og barer i Stavanger har hatt den på tapp en stund nå. :wee:

Drakk den på Brygg på lørdag, det var noe av det beste jeg noensinne har smakt av øl

Lenke til kommentar

Prøv deg på det som kalles pastry stouts. Disse er tilgjengeligpå diverse pol og er i prioritert (min fortrukne) rekkefølge:

- Mikkeller - Beer Geek Vanilla Maple Shake

- Cervisiam - Satanic Panic

- Lervig - Toasted Maple

- Buxton / Omnipollo -  Yellow Belly

- Cervisiam - S'morebidly Obese

- Omnipollo - Noa Pecan Mud Cak (som nevnt)

- Mikkeller - Beer Geek Dessert

- Evil Twin - Even More Coco Jesus

- Wettre - BDSM

- Cervisiam - Chocolate Salty Christmas Balls

- Kinn - Invalidstaut

- Cervisiam - Krampus Imperial Stout

- Bryggerhuset - Juleøl kokosmakronstout

- Founders - Lizard of Koz

- Mikkeller - Beer Geek Vanilla Maple Cocoa

Wow, solid liste! Takker så mye.

Jeg får rett og slett starte på toppen, om du ikke anbefaler en bestemt rekkefølge utifra hva jeg håper å finne...

Lenke til kommentar

Liste for morgendagens slipp for oss som er heldig nok til å bo i nærheten av et ølpol:  PDF

Får endelig tak i BA-varianten av Sippin' batch 3, som jeg tror er verdens besteste beste øl. Vil da ha en komplett serie (minus Lervig BA batch 1 og Hoppin' Frog batch 1) som skal smakes og sammenlignes sammen med noen kamerater.

Endret av AndrèFronDrei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...