Vice Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Si at de heller setter polet på Løkka som spesialpol på øl, så kan de har masse øl der også er Aker Brygge spesialpol på sprit og vin.Løkka blir altfor utilgjengelig. Blir gjerne endel ølflasker når man først er innom et spesialpol og det er særdeles lite praktisk å vase gjennom byen via overfylte trikker og busser dersom man har sekk og poser fylt med flasker. Det bør ligge lett tilgjengelig for bil. Aker Brygge eller Vika er veldig bra, man kan lett komme dit fra både øst og vest. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Løkka-polet er ganske lite og har dårlige parkeringsmuligheter. Sånn sett er Kiellands plass eller Storo bedre valg. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) Si at de heller setter polet på Løkka som spesialpol på øl, så kan de har masse øl der også er Aker Brygge spesialpol på sprit og vin.Løkka blir altfor utilgjengelig. Blir gjerne endel ølflasker når man først er innom et spesialpol og det er særdeles lite praktisk å vase gjennom byen via overfylte trikker og busser dersom man har sekk og poser fylt med flasker. Det bør ligge lett tilgjengelig for bil. Aker Brygge eller Vika er veldig bra, man kan lett komme dit fra både øst og vest. Fair nok. Men problemene med Aker Brygge har jeg allerede nevnt i tråden her. Polet leter som sagt etter lokaler til et ølpol, det kommer til å være i sentrum, i hvert fall det de har sagt. Mistenker at kanskje man kan søtet på samme problemer da, i hvert fall med tanke på parkeringsmuligheter. Jeg har også være inne på tanken med polet på Oslo City. Det er jo en del større enn polet på Løkka i hvert fall. Tenker også litt på kundegruppene i områdene. Naturlig at Aker Brygge er spesialpol på vin med tanke på demografien som bor i området. Derfor var det ikke helt off å tenke på løkka når det skulle komme til spesialpol for øl. Hadde også passet bra med Gulating på andre siden av veien. Har ikke vært på polet på Storo tror jeg, men sånn tilgjengelighetsmessig er nok det også ett godt alternativ. Endret 23. mars 2018 av PatSharpX Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Gjør som i Bergen. Legg spesialpol for øl i forbindelse med et digert parkeringsanlegg. Kan nevne at Bystasjonen i Bergen har hatt de mest øl-nerdete ansatte i mange år, og har tatt inn alt de har hatt lov til, men de hadde ikke tilgang på spesialutvalget. Det var mange glade ølentusiaster i Bergen da de endelig fikk dette. Og hvilket øl-pol de har fått til. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Gjør som i Bergen. Legg spesialpol for øl i forbindelse med et digert parkeringsanlegg. Kan nevne at Bystasjonen i Bergen har hatt de mest øl-nerdete ansatte i mange år, og har tatt inn alt de har hatt lov til, men de hadde ikke tilgang på spesialutvalget. Det var mange glade ølentusiaster i Bergen da de endelig fikk dette. Og hvilket øl-pol de har fått til. Det i Trondheim skal visstnok være veldig bra også. Hadde vel tre gang så bra utvalg som Aker Brygge var det vel en som nevnte i tråden her. Det at Vinmonopolet ikke klarer det i Norges hovedstad og største by er kritikkverdig! 1 Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Mangel på +ØL-utsalg i Oslo er utrolig frustrerende! På dette punktet har Vinmonopolet underlevert i en årrekke. Noe som er ekstra irriterende all den tid de er monopolister og ikke trenger bry seg om konkurranse. De to siste årene har jeg stadig mast på deres distriktssjef og bl.a. fått følgende info: 11.2016. "Når det gjelder øl – pol er jeg helt enig med deg. Det må vi få på plass så fort som mulig. Vi leter intenst etter lokale i Oslo." 11.2016. "Forskjellen fra Sandnes og Trondheim er at vi ønsker eget lokale for øl – pol i Oslo. Ikke shop-in-shop som de to andre butikkene." 10.2017. "Jeg skjønner at dette er etterlengtet. Vi er frustrerte over å ikke finne lokale vi også." 10.2017. "Vi er imidlertid i dialog med en gårdeier nå. Jeg har stor tro på at det skal ordne seg. Med alle mulige forbehold håper jeg at vi kan åpne en flott øl-butikk i Oslo sentrum før påske neste år." 02.2018. "Jeg venter spent på om dette går i orden i nærmeste framtid. Vi er i forhandlinger og det er jo positivt." Jeg har også snakket med et par andre i systemet, og det virker helt klart som de ønsker lokale i området Torggata-Grünerløkka. Har også fanget opp at de var interessert i lokalet Gulating nå har i Markveien, men åpenbart ikke var villig til å betale markedspris... Det jeg virkelig ikke forstår er hvorfor de ikke kan konvertere 1 av de 33-34 eksisterende butikkene til ren øl-butikk?! Kast ut all vin og brennevin fra f.eks. butikken på Oslo City, installer 30 meter kjølevegg og rykk inn med de 6-7-800 sortene de har lovet oss og vi fortjener. Vipps!Dersom flere ønsker å presse på er dette rett mann:Trond Idar NilsenDistriktssjef[email protected]41619203 3 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Takk. Jeg har vært i kontakt med han som er produktansvarlig for øl tidligere, men det har nok vært han som er ansvarlig for hele landet og ikke nødvendigvis har noe med Oslo å gjøre. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Bra noen tar seg tid til å mase. Imidlertid tenker jeg at polet på Oslo City vil være den dårligste kandidaten til en konvertering. Dette er et veldig travelt pol som tar imot alle slags folk og jeg tror mange pendlere som bor utenfor sentrum stikker innom her for å kjøpe vin og brennevin før de tar buss eller tog hjem. Ikke er det veldig trivelig å handle der heller, hvertfall ikke i rushtiden. Da ville jeg heller foreslått en av de (litt) mindre sentrale polene like i nærheten; Rosenkrantz gate, Grønland, Grünerløkka. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 (endret) Til dere bryggere her, Noen som har vært borti ølbryggemaskinene (30L og 60L) som Europris selger på nettet? Ser Europris lister 'ubrew' som produsent, men har ikke klart å google meg frem til noe fornuftig, ei heller erfaringer med maskinene. 1999,- for 30L og 2999,- for 60L for en ølbrygger komplett med vørterkjøler og det hele er jo ganske fine priser. Bare en så stor kjele og vørterkjøler koster jo som regel mer. https://www.europris.no/olbryggemaskin-30-l-2500-w-ubrew-179292.html Endret 26. mars 2018 av afterall Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Spartapus. Oslo City har én fordel de andre ikke har, at nærmeste butikk ligger kun et par hundre meter unna - nærmere bestemt på Oslo S. Slik sett kan både vin- og ølkunder få det de ønsker..Uansett, jeg mener Vinmonopolet helt klart burde finne en bedre midlertidig løsning enn Aker brygge inntil de får på plass den rendyrkede ølbutikken lovet. Håper flere tar seg tid til å mase. God påske! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Ja, jo. Man kunne faset øl ut av den ene og alt annet enn øl ut av den andre. Det kunne fungert. Men utfra hvor mange år det har gått siden temaet dukket opp virker det ikke som om det er høyt prioritert å få til et ølpol. Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Rykte: Ser ut til at Lervig - BA Sippin into Darkness kommer i April og Omnipollo/Buxton - Yellow Belly Sundae kommer i Mai på polet. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Til dere bryggere her, Noen som har vært borti ølbryggemaskinene (30L og 60L) som Europris selger på nettet? Ser Europris lister 'ubrew' som produsent, men har ikke klart å google meg frem til noe fornuftig, ei heller erfaringer med maskinene. 1999,- for 30L og 2999,- for 60L for en ølbrygger komplett med vørterkjøler og det hele er jo ganske fine priser. Bare en så stor kjele og vørterkjøler koster jo som regel mer. https://www.europris.no/olbryggemaskin-30-l-2500-w-ubrew-179292.html Har ikke noen erfaring med akkurat den der, men de fleste billigbryggere er bare piss (som feks Netthandelen sin) Anbefaler at du heller kjøper en Grainfather eller en Speidel. Bedre å bruke tiden på å lage bra øl istedet for å plages med dårlig utstyr. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Til dere bryggere her, Noen som har vært borti ølbryggemaskinene (30L og 60L) som Europris selger på nettet? Ser Europris lister 'ubrew' som produsent, men har ikke klart å google meg frem til noe fornuftig, ei heller erfaringer med maskinene. 1999,- for 30L og 2999,- for 60L for en ølbrygger komplett med vørterkjøler og det hele er jo ganske fine priser. Bare en så stor kjele og vørterkjøler koster jo som regel mer. https://www.europris.no/olbryggemaskin-30-l-2500-w-ubrew-179292.html Har ikke noen erfaring med akkurat den der, men de fleste billigbryggere er bare piss (som feks Netthandelen sin) Anbefaler at du heller kjøper en Grainfather eller en Speidel. Bedre å bruke tiden på å lage bra øl istedet for å plages med dårlig utstyr. Jeg tenker jo også at en så lav pris vil gå utover kvaliteten, men det hadde jo allikevel vært gøy (og nyttig) og hørt om noens erfaring med spesifikt denne! Det hender jo tross alt en sjelden gang at pris ikke er alt. Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Foreløbig liste til eller mot 20. April Gouden Carolus Ambrio Brouwerij Het AnkerGouden Carolus Hopsinjoor Brouwerij Het AnkerBersalis Tripel Brouwerij Oud BeerselRex Attitude Yeastie BoysSidra Natural (Ecológica) MaelocCocoa Wonderland Thornbridge BreweryYadokai The Wild Beer CoMélange No. 10 The BrueryThe Pit & The Pendulum SweetWater Brewing CompanyJackyale Against the Grain Brewery & SmokehouseMjølner Barleywine Herslev BryghusShape Shifter IPA Fourpure Brewing CoFear the Reaper 2015 Amundsen BryggeriWolf of Glen Moray Port Barrel Aged Windswept Brewing Co.Juicebox Citrus IPA Fourpure Brewing CoLove Among the Ruins Thornbridge BreweryGypsy Funk Dry-Hopped Barrel Aged Pale Sour Ale (2016) 8 Wired Brewing Co.End of Darkness #1 Amundsen BryggeriEnd of Darkness #2 Amundsen BryggeriHer Majesty 2016 Yeastie BoysJorge Castaña Against the Grain Brewery & SmokehouseKAPAI Tuatara BreweryWild Feijoa (2016) 8 Wired Brewing Co.Nelson Sauvin Brut Champagne Barrels! MikkellerClavie Windswept Brewing Co.Sour In the Rye Bruery Terreux®Hypnopompa Rum BA OmnipolloRoyal Tanninbomb Yeastie BoysBumaye (2013) 8 Wired Brewing Co.Dog F BrewDogThe Dogmatist Leelanau Brewing CompanySpontaneous Birra ToccalmattoOude Geuze Cuvée Armand & Gaston (2016-2017) Brouwerij 3 FonteinenTepache The Wild Beer CoA Fistful of Cherries 8 Wired Brewing Co.Rueuze (2017) Bruery Terreux®Green Walnut (2017) Brouwerij Oud BeerselFred Meets Freddy Brouwerij AlvinneCellar Series: Neneh Stockholm Brewing Co.Morpheus Vintage Sour Blend #1 Brouwerij AlvinneFunk Yard - Hop De Funk Amundsen BryggeriFunk Yard - Rose #1 Amundsen BryggeriJambo The Wild Beer CoDraugen Siren Craft BrewHôtel Henri MikkellerDangerously Close To Stupid Amount of Peach To ØlMango Madness Milkshake IPA Qvart ØlkompaniOude Kriek (2016-2017) Blend No. 31 Brouwerij 3 FonteinenSea Monster (2017) Ballast Point Brewing CompanySippin' Into Darkness Barrel Aged (2017) LERVIGGouden Carolus Cuvée van de Keizer Imperial Dark (blauw) (2018) Brouwerij Het AnkerCloud 9: Mango Mayhem To ØlMango-Habañero Bæver Ægir Bryggeri 1 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Noen som vet hvor det er mulig å få tak i Liquid Sex Robot fra Lervig? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Noen som vet hvor det er mulig å få tak i Liquid Sex Robot fra Lervig? Amundsen i Oslo ser ut til å ha den: https://påtapp.no/oslo Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Noen som vet hvor det er mulig å få tak i Liquid Sex Robot fra Lervig? Amundsen i Oslo ser ut til å ha den:https://påtapp.no/oslo Takker for tipset. Ikke noe som ser ut til å komme inn på polet? Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Slippes ikke denne måneden og usikker på om den kommer i det hele tatt. Men du kan bestille en kasse via polet. Sånn jeg fikk tak i den. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Slippes ikke denne måneden og usikker på om den kommer i det hele tatt. Men du kan bestille en kasse via polet. Sånn jeg fikk tak i den. Hissig med en hel kasse, men hvordan går man frem? Kontakter polet? Og hva var kostnaden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå