Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Det er veldig mange kjøleskap man ikke kan sette en fast temperatur på.

??

Hva var det du ikke forsto?

Inn med teskje da.

Mange kjøleskap har bare et "hjul" hvor man kan velge 1-2-3-4-5-6.

Det er ingen mulighet til å sette feks 10 grader. Da kan en Inkbird hjelpe deg med å holde en konstant temperatur på 10 grader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig mange kjøleskap man ikke kan sette en fast temperatur på.

??

Hva var det du ikke forsto?

Inn med teskje da.

Det er ingen mulighet til å sette feks 10 grader. Da kan en Inkbird hjelpe deg med å holde en konstant temperatur på 10 grader.

Stemmer nok dette, men et billig termometer får man på Europris for 10kr....

Da kan man finne 10 grader, og dersom man bare skal ha 10 grader Stout så sparer man penger på ølskap, som igjen er mye dyrere enn vinskap...

Klart har du mye penger, slå deg løs og kjøp et skap til 6-7000 kr.

Alternativ er å finne et lite skap på Finn.no med hjul og kjøpe termometeret som man slenger inn i skapet...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Så du mener mao. ikke det du først sa: At mange kjøleskap ikke kan settes en fast temp på. :) Greit. Skal ikke kverulere mer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et kjøleskap på sin varmeste innstilling (typisk 1) vil holde rundt et sted fra 8 til 12 grader og er helt ypperlig for lagring av øl. De fleste smaksrike og alkoholsterke øl vil ha godt av ett års lagring, og det som skjer er at de sterke smakene blir jevnet ut og blir bløtere og mer fløyelsaktige. Spesielt stouts med kraftig og syrlig smak er de aller beste å lagre, da mykes smakene opp og avslører nye deilige smaker.

Lenke til kommentar

Er hedlig som har en steinkjeller under huset som holder rundt 12-14 grader, gjerne kaldere på vinteren.

Veldig greit til alle de mørke/tunge ølene jeg har der + hjemmebrygg.

Mye snadder der nede nå,  så får nesten dårlig samvittighet når jeg forlater huset da den ikke kan låses :p

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Har hverken råd eller evne til å lagre øl

Er da flere produsenter som lagrer for deg, dyrere. Men praktisk for de som ikke har plass eller råd til skap.

Mye av juleøl er fra ifjor feks, særlig Nøgne og julebokk fra Ringnes..

Er lav pris på gammelt juleøl også.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

500 kroner per liter, med 17.5 alkoholprosent. Kan med andre ord direkte sammenliknes med en musserende vin, som med enkelthet selges for mange (ti)tusener kroner literen.

Er man interessert i øl ser jeg ikke dette som en problematisk pris. Du kjøper ikke denne for å dra på fylla akkurat...

Lenke til kommentar

Tja, men spørsmålet blir om jeg skal kjøpe en flaske Dark Horizon eller tre flasker av mine favorittøl, som gjerne ligger mellom 70-100 kroner flaska. Jeg kommer nok til å teste den, men den skal være ekstremt god for at jeg kjøper den mer enn en gang. Jeg bruker allerede et par tusen på øl i måneden og prøver å ikke gå noe særlig over det.

Når det gjelder musserende vin eller andre typer vin virker det også meningsløst å betale tusener for en flaske. Hvis man er villig til å betale 200-300 kroner per flaske har man tilgang til flere utmerkede viner enn man vil rekke å prøve i løpet av en livstid.

Lenke til kommentar

Red horizon synes jeg var god..

Den første var helt fantastisk. Så gikk det bare progressivt dårligere med den serien. Dark Horizon har gått opp og ned gjennom hele serien.

Jeg tror den vi smakte var V2 tror vi hadde den til julen i forifjor?

Whiskyembalasjen stålrøret kunne jo vært droppet da...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...