Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var innom Brus i helgen. Ligger i Torggata området, er vel kanskje det beste området om man vil drikke godt øl.

Vil anbefale alle som er ute for å drikke øl i Oslo å ta turen innom.

Sjukt mange bra steder som har kommet i Oslo den siste tiden, lurer på om det er marked for så mange.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Var innom Brus i helgen. Ligger i Torggata området, er vel kanskje det beste området om man vil drikke godt øl.

Sjukt mange bra steder som har kommet i Oslo den siste tiden, lurer på om det er marked for så mange.

Pubene i Torggata og på Grünerløkka har mye trafikk hver dag. Brygg i Storgata er også verdt turen, samt Kulturhuset ved Youngstorget.

Lenke til kommentar

Pubene i Torggata og på Grünerløkka har mye trafikk hver dag. Brygg i Storgata er også verdt turen, samt Kulturhuset ved Youngstorget.

Spent på om Brygg overlever.

Jeg har vært der ett par ganger, alltid en del folk der, men virker som om det er en del som bare går dit fordi det har blitt ett "kjent" sted.

Skremmende mange med vanlig Frydenlundpils i glassene.

Leien på det lokalet der må være ganske høy og det er jo svært! 

Lenke til kommentar

Fikk tak Pannepot'en i Nederland sist uke. Tviler på den dukker opp på polet her, desverre.

Alchemist hadde med seg Heady Topper, Focal Banger, Farmers Daughter og Luscious til salgs. Av de var det faktisk Focal og Luscious som imponerte mest. Mikkeller San Diego solgte og cans og det var en ganske så imponerende tap list på Mikkeller Baghaven i tillegg. Endte opp med 16 cans, om jeg ikke husker helt feil.

Er jo diverse lanseringer og tap-takeovers i løpet av uken der, så satser på at jeg får med meg noe i tillegg til festivalen. Ber en stille bønn om Tree House / Trillium

Three House eller Trillium hadde vært vilt!

Ellers hørtes det ut som et greit ålreit opplegg. Om det er slik Vice skriver spørs det om jeg ikke må prøve å snike meg med om jeg har mulighet, gitt.

Ser ut til at den var ekslusiv fra 14:00 - 18:00, men at alle kunne delta fra da. Usikker på hvorvidt de fremdeles hadde bokser igjen.

Hvilken dag var det?

Lenke til kommentar

Ser ut til at den var ekslusiv fra 14:00 - 18:00, men at alle kunne delta fra da. Usikker på hvorvidt de fremdeles hadde bokser igjen.

Hvilken dag var det?

Torsdagen. Det sto at det skulle være ekslusivt 14-18 men i praksis kunne hvem som helst komme dit. Var ikke noe kontroll eller sjekk. Var også helt håpløst med kø. Tror det tok meg 20min for å få kjøpt en øl på tapp. Taplisten var også utdatert så de var tomme for det jeg ville ha innen det ble min tur. Var faktisk raskere å kjøpe Alchemist bokser. Kanskje ting hadde vært bedre om man kom dit med én gang det åpnet, men jeg måtte først og fremst prioritere "Manbearpig" smaking først. Endret av Vice
Lenke til kommentar

Det var på torsdagen. Ganske så fint vorspiel til dørene åpnet på festivalen på fredags morgenen.

Basert på fjoråret, så blir ikke bryggeriene sluppet før i februar. Selv om jeg regner med noen returnerende storheter (Bokkereyder, Omnipollo, 3 Floyds osv.), var det kjekt at de mindre bryggeriene og fikk innpass via New Talent standene. 

Lenke til kommentar

Jeg fikk sikret meg siste rester av Lusse Lelle, men måtte gå en bit fra nye systemet inn til byen.

Nå gjenstår det bare diverse juleIpas men de var det masse igjen av...

Blir en helflaske Liefmans Glühkriek

, eller N'Ice Chouffe.. Men lurer på hvem som er best.

Blir bare en av disse... Gluhkrieken er vel heftig søt, og vet ikke om jeg er så keen på det..

Chouffen er relativt sterk, og synes det virker litt for heftig selvom den skal deles på to pers... Er jo annet øl som skal nytes også på julaften.

Lenke til kommentar

Hva er Nice Chouffe slags belgier? Øltype, blir ikke helt klok.. minner om trappist ell?

Trappist er ingen sjanger som beskriver smak. Trappist er kun navnet fordi de har blitt brygget i et trappistkloster.

Ellers er N'ice Chouffe et belgisk juleøl. Husker ikke helt smaken, men et relativt kraftig og maltsøtlig øl med litt krydderpreg.

Lenke til kommentar

En liten milepæl i går.

Min unike øl nummer 1000 på untappd ble drukket mens vi brygget en Belgist Wit.

En helt kurant fra Nøgne Ø kalt Norsk Høst. 

Burde kanskje slått til med noe spesielt på nummer 1000, men men. 

Congrats!

Passerte nettopp 2500 selv og da klinket jeg til med en Bud Light! En øl jeg brukte alt for mye krefter å få tak i. Hadde Tou Pils til nummer 1000 og følte jeg måtte opprettholde tradisjonen. Skal forsøke å få tak i en Natty Light til 5000 (if I ever get there).

• Liker 1
Lenke til kommentar

En liten milepæl i går.

Min unike øl nummer 1000 på untappd ble drukket mens vi brygget en Belgist Wit.

En helt kurant fra Nøgne Ø kalt Norsk Høst. 

Burde kanskje slått til med noe spesielt på nummer 1000, men men. 

Congrats!

Passerte nettopp 2500 selv og da klinket jeg til med en Bud Light! En øl jeg brukte alt for mye krefter å få tak i. Hadde Tou Pils til nummer 1000 og følte jeg måtte opprettholde tradisjonen. Skal forsøke å få tak i en Natty Light til 5000 (if I ever get there).

Haha, hva med pabst blue ribbon? 

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Mikkeller Beer Geek Vanilla Maple Shake? Ser Mikkeller selv reklamerer med "Best Beer Geek Breakfast EVER!". Kombiner det med 4,21 på Untappd så frister jo det litt.. 

Eller.. Hmm, si det. Vet ikke om denne er den samme som denne, jeg..

Har prøvd den på fat og flaske. Like fantastisk som det reklameres med, om du liker søte stouter. Solid 5/5 for min del hvertfall. Mitt lokale pol har tatt det inn og jeg har hamstret noen flasker. Det finnes en annen variant fra Mikkeller San Diego som heter Beer Geek Maple Vanilla Shake (byttet om rekkefølgen på Maple og Vanilla) som ligger på 4.35, men har ikke prøvd den. 

Den som det står om i artikkelen er en helt ny øl. Mikkeller Beer Geek Vanilla Maple COCOA Shake. Jeg skal definitivt være på utkikk etter denne

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...