Gouldfan Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 (endret) Jeg er ikke så fan av alle ekstra alt, kaker, laktose, nøtter, osv i imperial stouts.. Kaffe er en ting jeg synes er ok tilsatt, og fatlagringsmetoder.... Har du smakt de fra Omnipollo og Buxton? Ice Cream serien, den er fantastisk! Jeg har smakt litt udde Imperial stouts, men ikke så mye da det ikke er favorittsjangeren min.. Men jeg synes mye smak men less is more med unntak av kaffe og fatlagring gjelder for min del.. Mulig jeg prøver NOA igjen, kan jo hende jeg hadde feil flaske, men instinkten min sier at det ikke var flaskefeil.. Jeg synes Yeti, Nøgnes tradisjonelle og Haandbryggeriet er bra, er enkelte svensker jeg har likt også, men ikke som utpekte seg over Nøgne og HB..... Øl som Dark Force, Odin og Nøgnes Imperial Stout eller Yeti synes jeg er gode.... Endret 14. oktober 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Forstår hva du mener, det er vel bare en smakssak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Jeg liker veldig godt øl som har vært lagret på romfat, gir en særegen smak. Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Etter å ha smakt meg gjennom 100+ sorter over to dager på What's Brewing har fått noen nye favoritter - Lervig - Sippin' into Darkness (2017): Etter en svak forrige batch er kakaoen tilbake! Gleder meg til å kunne plukke noen av disse fra polet. Antageligvis min absolutte favorittøl - Evil Twin - Bourbon Barrel-Aged Imperial Mexican Biscotti Cake Break: Absolutt beste av de 16 nye øla fra Evil Twin/Westbrook. Fatet sliper ned det kraftige krydderet fra base-varianten og gir den er søtere, rundere preg. - Warpigs - Youreallyfuckmeup&imreallyfuckingfurious Bourbon Barrel: Antageligvis den mest balanserte milk-stouten jeg har prøvd. Fanfuckingtastic - American Solera - Year One Blend: Holy batman for en munnfølelse. Syrlig og fyldig med hint av frukt (mango?) Alt i alt en veldig flott og gjennomført festival, selv om en ble lei kommunistgimmicken etter de første timene. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Kommunistgimmick? Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Kommunistgimmick? En tanks på parkeringsplassen, pass med stempler og kontroll, sovjetuniformer på frivillige og russisk mannskor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom sovjet og øl gitt... Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom sovjet og øl gitt... Tror de spiller litt på at skjenkereglene tolkes veldig strengt i Stavanger, som om det var den siste kommuniststat Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Blir uansett tåpelig å blande ølfestival med politikk, all den tid kommunisme ville tilsi at det kun var et par typer øl tilgjengelig. Logisk brist med andre ord. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Midlertidlig liste for slippen i November: https://thegundersen.wordpress.com/2017/10/24/nyheter-pa-vinmonopolet-november-2017/ + på Fredag kommer jo Juleøl. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Spennende! Ser det kommer litt fram Omnipollo også, det er bra, de lager mye spennende.Ser at Cervisiam skal komme med to juleøl på fredag. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Omnipollo Noa Pecan Mud Stout er en helt fantastisk stout, et av de aller beste kjøpene man har på Systembolaget for tiden til 50SEK pr. flaske, Dessverre kommer nok prisen på denne på polet til å havne rimelig skyhøyt tipper jeg Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Spennende! Ser det kommer litt fram Omnipollo også, det er bra, de lager mye spennende. Ser at Cervisiam skal komme med to juleøl på fredag. Ser frem til Omnipollo selv. Regner med Cervisiam sine blir meget bra, er veldig glad i stout ølene deres. Offisielle listen kommer vel ut i dag eller i morgen. Forresten noen som har peiling på gode Polske mikrobryggerier/øl? Reiser ned til Gdansk på Søndag og blir noen uker. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Spennende! Ser det kommer litt fram Omnipollo også, det er bra, de lager mye spennende. Ser at Cervisiam skal komme med to juleøl på fredag. Ser frem til Omnipollo selv. Regner med Cervisiam sine blir meget bra, er veldig glad i stout ølene deres. Offisielle listen kommer vel ut i dag eller i morgen. Forresten noen som har peiling på gode Polske mikrobryggerier/øl? Reiser ned til Gdansk på Søndag og blir noen uker. Smakte Omnipollo Pecan Mud på Una i Bergen. Svært god stout med smak av karamell, ristede nøtter og mange andre gode smaker. De tok dog en helt uhyrlig pris på 214 kroner for 0,33. Jeg syns Cervisiam Smorbidly Obese er bedre, selv om den er litt over the top på karamell og andre godterismaker. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Regner med den blir dyr på polet også ja Nå er den endelige listen over juleølene som kommer i morgen klar: https://www.vinmonopolet.no/juleol-2017 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Husker ikke hva jeg ber betalt for den i Oslo, men det er sjelden noe koster over 200,- Betalte vel 185,- på Tilt for de Ice Cream stoutene deres. Stivt det også så klart! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 (endret) Da er listen over neste og aarets siste nyhetslipp ute: https://www.vinmonopolet.no/vmpSite/nyheter-november-2017 Selvsagt ingen Evil Twin som det ryktes om, og Omnipollo koster flesk. Endret 1. november 2017 av Skogslik Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Det er vel en del der som ikke er nyheter vel? Ser begge fra Nøgne Ø har vel vært hos polet lenge? Nøgne Ø Kriek of Telemark og Nøgne Ø Vic Secret IPA. Havner de på listen fordi de har fått nye batcher kanskje? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Da er listen over neste og aarets siste nyhetslipp ute: https://www.vinmonopolet.no/vmpSite/nyheter-november-2017 Selvsagt ingen Evil Twin som det ryktes om, og Omnipollo koster flesk. Ja, fy steike for noen Omnipollo-priser! Noa Pecan koster 129,30 hos Vinmonopolet og 50,30 på Systembolaget... Men fant fem andre godsaker som forhåpentligvis havner i kurven: Brewdog Paradox Rye Brouwerij de Molen Push & Pull Põhjala Pime Öö Islay BA Põhjala Talveöö Renaissance Tribute Barley Wine Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 (endret) Det er vel en del der som ikke er nyheter vel? Ser begge fra Nøgne Ø har vel vært hos polet lenge? Nøgne Ø Kriek of Telemark og Nøgne Ø Vic Secret IPA. Havner de på listen fordi de har fått nye batcher kanskje? Kriek brygges vel en gang i året, så tror det er 2017 som lanseres nå. Forresten i 0.33 sammenlignet med fjoråret. Vic Secret ser ut til å bytte flaskestørrelse, så tror det er det som trigger et nytt artikkelnummer. Ellers ikke en veldig spennende lansering. Synd med Evil Twin. Min foreløbige liste ser slik ut: Nøgne Ø - Kriek of Telemark (samler på vintages) Wettre - BDSM Omnipollo - Noa Pecan Mud Cake Stout (just because) Brewdog -Paradox Rye Brouwerij de Molen - Push & Pull Stone Brewing - Xocoveza Cuvée De Ranke Kinn - Invalidstaut To Øl - Sur Sorachi Ace Omnipollo - Leon Austmann - Pine Shoot New Belgium - Voodoo Ranger 8 Hop Pale Ale Endret 1. november 2017 av AndrèFronDrei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå