Vice Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 (endret) Øl med fløte?? "Melkegeleklump"? Tror korrekt terminologi er pastry/milk stout med laktose/melkesukker. Har selv opplevd at pastry stouts har koagulert/klumpet seg. Oppleves som når melk klumper seg, men løser seg opp og gir ikke usmak. Melkesukker/laktose oppfører seg ikke som melk. Det klumper seg ikke på samme måte som melk da det er nettopp sukker. Endret 4. september 2017 av Vice Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Samme her, som regel drikker jeg alt sammen om jeg liker ølet, når jeg skjenker til venner så er jeg litt var på dette. Men aldri under en halv cm som du sa... Og så skyller jeg glasset med vann før jeg heller i ny type øl, dersom jeg drikker ulike øltyper bruker jeg ulike glass. Her og. Jeg skjenker som regel forsiktig og smaker først, men som regel går resten oppi glasset da jeg ønsker mest mulig smak. Til gjester lar jeg gjerne resten i flasken bli stående bordet og sier at det er bunnfall i flasken som de kan forsyne seg med om de vil. Så blir det gjerne en interesann diskusjon om hva bunnfallet gjør for smaken og om man bør drikke det eller ikke. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Øl med fløte?? "Melkegeleklump"? Tror korrekt terminologi er pastry/milk stout med laktose/melkesukker. Har selv opplevd at pastry stouts har koagulert/klumpet seg. Oppleves som når melk klumper seg, men løser seg opp og gir ikke usmak. Melkesukker/laktose oppfører seg ikke som melk. Det klumper seg ikke på samme måte som melk da det er nettopp sukker. Neivel da er det vel gjærklumper da? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Noen som husker hvor man kan se hvilke varer som fikk redusert pris på polet hver måned? Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Noen som husker hvor man kan se hvilke varer som fikk redusert pris på polet hver måned? Det var vinvalg.com, men virker som at den er nede. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 (endret) Hm ok. Ser på polet at ''Mikkeller Crooked Moon dIPA'' koster 40kr nå, mener den har kostet rundt 80/90kr før. 9% IPA. Endret 17. september 2017 av Skogslik 1 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Hm ok. Ser på polet at ''Mikkeller Crooked Moon dIPA'' koster 40kr nå, menr den har kostet rundt 80/90kr før. 9% IPA. Dæven, takk for tipset! Denne har garantert kostet en god del mer før, ja. Kan også tipse om "Mikkeller Weizenbock" (8,5 %) til 29,- (!). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Trodde det ikke var lov med salg på alkohol? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Jeg synes det er idioti at man ikke forteller hva som er nedsatt pris.. Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Trodde det ikke var lov med salg på alkohol? Salg impliserer midlertidig prisjustering, som ikke er lov. Det er derimot lov å prise alkoholen så høyt eller lavt en måtte ønske. Som regel gjøres dette for å kvitte seg med et restparti, nærestående "best før"-dato eller ved priskrig (gitt at det er prisen "in perpetuum"). Jeg synes det er idioti at man ikke forteller hva som er nedsatt pris.. De har ikke lov å fortelle det pga forbudet mot reklame. Justeringene ligger likevel tilgjengelig i det lukkede presseområdet til polet. Dermed kan media, bloggere og andre nettsteder "rapportere" prisjusteringene uten av det ansees som reklame Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Snakket med Jan Egil Gundersen bak bloggen Jan Egil's Ølblogg og han lovte å plukke opp fakkelen etter Vinvalg.com fra og med neste prisjustering. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Supert! Var inne på tanken faktisk om ikke det var noe han kunne gjøre. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 (endret) To nettbaserte tjenester har dukket opp siste uke. PåTapp.no Viser tappe-menyen på verifiserte Untappd-steder i Oslo, og det ryktes om utvidelse til flere byer. Ved å logge inn med Untappd vil man se hilken man har drukket tidligere, og eventuelt også filtrere bort disse. MyBeer Viser ølutvalget hos Vinmonopolet, krysskoblet med rating fra Untappd. Filter for butikk, og listen kan sorteres i ønsket rekkefølge. Endret 18. september 2017 av Solaris 3 Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 To nettbaserte tjenester har dukket opp siste uke. PåTapp.no Viser tappe-menyen på verifiserte Untappd-steder i Oslo, og det ryktes om utvidelse til flere byer. Ved å logge inn med Untappd vil man se hilken man har drukket tidligere, og eventuelt også filtrere bort disse. MyBeer Viser ølutvalget hos Vinmonopolet, krysskoblet med rating fra Untappd. Filter for butikk, og listen kan sorteres i ønsket rekkefølge. Nais! Begge er faktisk tjenester jeg har savnet. PåTapp kan erstatte en bokmerkemappe jeg har og MyBeer ser ut til å ta plassen til den døde Ølmonopolet.no Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Her og. Jeg skjenker som regel forsiktig og smaker først, men som regel går resten oppi glasset da jeg ønsker mest mulig smak. Til gjester lar jeg gjerne resten i flasken bli stående bordet og sier at det er bunnfall i flasken som de kan forsyne seg med om de vil. Så blir det gjerne en interesann diskusjon om hva bunnfallet gjør for smaken og om man bør drikke det eller ikke. Ja, når jeg kjører øl med bunnfall så pleier jeg også å helle til det nærmer seg bunnen før jeg gir meg. Jeg har nevnt det før men velger å nevne det igjen soim en fun fact: om du bestiller Hopus i Belgia så pleier de også å helle mesteparten i et dertil egnet glass, mens gjærrester og så videre blir helt over i et shot-glass. Og så får du begge deler. Har aldri helt skjønt hvorfor, men det er litt morsomt. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 (endret) Slang inn en liten bestilling på polet nå. En stund siden sist. Blir for mye ut å drikke godt øl, det koster skjorta! Nøgne Ø Norwegian Farmhouse Tripel 2017 Tre Fontane Tripel Einstök Ôlgerd Islandic Doppelbock Chimay Trappist Gold Malheur 12 Malheur 10 Tripel Karmeliet BrewDog Cocoa Psycho Kinn Svartekunst F.E.D.I.R.E.S.P 2014 Endret 28. september 2017 av PatSharpX Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 To nettbaserte tjenester har dukket opp siste uke. PåTapp.no Viser tappe-menyen på verifiserte Untappd-steder i Oslo, og det ryktes om utvidelse til flere byer. Ved å logge inn med Untappd vil man se hilken man har drukket tidligere, og eventuelt også filtrere bort disse. MyBeer Viser ølutvalget hos Vinmonopolet, krysskoblet med rating fra Untappd. Filter for butikk, og listen kan sorteres i ønsket rekkefølge. Får nå en 403-error på MyBeer. Kjenner du til om prosjektet er dødt eller har det blitt flyttet? Savnet siden når jeg skulle undersøke fredagsslippet Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 To nettbaserte tjenester har dukket opp siste uke. PåTapp.no Viser tappe-menyen på verifiserte Untappd-steder i Oslo, og det ryktes om utvidelse til flere byer. Ved å logge inn med Untappd vil man se hilken man har drukket tidligere, og eventuelt også filtrere bort disse. MyBeer Viser ølutvalget hos Vinmonopolet, krysskoblet med rating fra Untappd. Filter for butikk, og listen kan sorteres i ønsket rekkefølge. Får nå en 403-error på MyBeer. Kjenner du til om prosjektet er dødt eller har det blitt flyttet? Savnet siden når jeg skulle undersøke fredagsslippet 403 her også. Ikke peiling hvorfor - fant linken et sted på FB Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg ser at oktoberfestøl originalt var i lagerstilen "Märzen", men at nyere oktoberfestøl gjerne er langt fra dette, og da heller er i pilskategorien.. Hva er ditt foretrukne oktoberfestøl? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Jeg ser at oktoberfestøl originalt var i lagerstilen "Märzen", men at nyere oktoberfestøl gjerne er langt fra dette, og da heller er i pilskategorien.. Hva er ditt foretrukne oktoberfestøl? Märzen helt klart. Synes faktisk Ringnes sitt på litersbokser som de har hatt de siste årene var godt, men har ikke sett det i år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå