Spartapus Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Mørkt øl uten skum synes jeg blir ganske trist, i det minste utseendemessig. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Ja, skal ha ett tykt og mørkt skum. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Jeg liker ikke hverken kullsyre eller skum Når jeg heller øl i glasset så skal det ikke være bobler eller skum Da er alle anerkjente ølkjennere uenig med deg. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 (endret) Et fint skum på ølet er jo bare digg, uten ser det ganske så kjedelig ut. Plukket forøvrig med meg disse to for noen dager siden Samme stout (11%) men den ene er lagret på Brandy fat, den andre på Bourbon. Endret 21. juli 2017 av Skogslik 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 (endret) Sigtuna black soil IPA anbefales. Rimelig black IPA på systemet. Endret 21. juli 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Jeg liker ikke hverken kullsyre eller skum Når jeg heller øl i glasset så skal det ikke være bobler eller skum Da er alle anerkjente ølkjennere uenig med deg. Det kommer jo helt an på ølet. Engelsk Cask beer skal jo feks. være rimelig flatt. Kanskje poster er Cask Beer entusiast? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 (endret) Kjøper ofte Øl til 100+ kroner litern hvor det ikke er skum Wild Beer Wildebeest Imperial Stout, er den siste jeg drakk, til 287,- litern Skal kjøpe flere av den Har og noen KBS Flavoured Stout til 300,- litern Begge disse har ikke skum Endret 21. juli 2017 av Dubious Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hvordan heller du ølen din opp i glasset? 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Holder glasset på skrått for å unngå at det bare blir skum og passer på å bare ha en lett helling på flaska hvis det er en øl med sedimenter. Såvidt jeg vet er det ikke så mye mer hokuspokus rundt dette. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) Spørsmålet var rettet mot Dubious som ikke får skum på de to ølene jeg limte inn bildet av. Men høres riktig ut det ja. Endret 24. juli 2017 av PatSharpX Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Ah, jeg ser sammenhengen nå. Jeg trodde det var et generelt spørsmål rettet mot alle. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) Alle øl skal ha et lett lokk av skum når de helles/tappes i glass, det er jo der for å bevare smaken og kullsyren. Endret 24. juli 2017 av Slettet-3RYwwc Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Holder glasset på skrått for å unngå at det bare blir skum og passer på å bare ha en lett helling på flaska hvis det er en øl med sedimenter. Såvidt jeg vet er det ikke så mye mer hokuspokus rundt dette. Ja sånn der Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Når det er sagt så har jeg vært på flere puber hvor de har servert upasteurisert og ufiltrert øl ved å sette flaska i nesten 90 graders vinkel og tømme innholdet rett ned i glasset. Nå har jeg ikke veldig mye imot å drikke sedimentene (gjærrester er visstnok en god kilde til b-vitamin), men det virker uprofft av en bartender. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Idag blir det innkjøp av Omnipollo NOA Pecan Imperial stout og Omnipollo Fata Morgana IIPA.. Samt en Laffe 10 år. 1 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Idag blir det innkjøp av Omnipollo NOA Pecan Imperial stout og Omnipollo Fata Morgana IIPA.. Begge er helt fantastiske. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Testet Skumbag Bastard. Aldri testet noe fra Skumbag før, ett microbryggeri fra Oslo. Det var en spiced beer, som jeg pleier å være ganske skeptisk til. Ølen i seg selv var ganske god, men alt for mye kullsyre/skum!Etter å ha ventet 10min på at skummet skulle gå ned endte det med at jeg møtte fram med en skje å spa ut... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Great Divide Yeti, syns den som bare heter Imperial Stout er den beste. Helt enig med deg Drakk nettopp Imperial Stout og den gled ned nesten litt for lett De 2 andre var litt meh! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Noen med kjennskap til "ølpolet" i Trondheim, her? Noe som man må få med seg? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Noen med kjennskap til "ølpolet" i Trondheim, her? Noe som man må få med seg? Ikke sikkert du finner parkering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå