Spartapus Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 For min del gir skrukork en assosiasjon til brus som ikke hjelper opplevelsen min noe særlig. Jeg håper ølen holder seg til glassflasker med metallkork og metallbokser. Jeg har også sett vinflasker med skrukork og det gir en skikkelig kjip følelse, men når det kommer til vin så har også korkingen en påvirkning på vinen. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 For min del gir skrukork en assosiasjon til brus som ikke hjelper opplevelsen min noe særlig. Jeg håper ølen holder seg til glassflasker med metallkork og metallbokser.Det finnes glassflasker med metallskrukorker som man ved første øyekast ikke kan se er noe skrukork Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 (endret) Er jo ingen synlig forskjell på ølflasker med skrukork eller vanlig kork, så det der bryr jeg meg lite om. Men om jeg skulle velge vil jeg foretrekke de med skrukork da man kan velge om man vil bruke opptrekker eller ikke. Endret 29. juni 2017 av Vice Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Jeg ser noen av disse store ølflaskene i plast har det, men det ser ikke veldig fristende ut.Trodde han mente mer sånn som de har i USA på glassflaskene Stemmer. Har kjøpt det i syden endel, bla Miller har det der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Har sett en del amerikanere dra på seg noen fæle kutt i henda i Norge opp gjennom åra :-) Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Er det noen øl flasker i norge som har skrukork? Ladegård fra Rema hadde før, men har sluttet med det. Mener Lervig også har hatt skrukork.. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Er det noen øl flasker i norge som har skrukork? Ladegård fra Rema hadde før, men har sluttet med det. Mener Lervig også har hatt skrukork.. Skal sjekke det opp, takk Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Har drukket ekstensivt alle typene billigøl i Sverige, og kan bekrefte at Kung er den med mest maltsmak og minst parfymért smak. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) Da må jeg prøve Kung... har hatt fordommer mot den pga svenskheten.. Samme med Blågul eller hva det heter. Har kost meg med to rimelige øl, en APA fra Lofoten pils, en helt grei øl fra Taxfree som jeg ble litt skremt av pga den lyse fargen.. Men den var helt ok, ikke mer. Etter det en dobbel ipa fra Dogtown.. Jeg drikker som regel øl til ung single malts, idag var det Laphroaig Select og Laphroaig PX cask som ble smakt. Samt en Bowmore 15 Darkest som ble høydepunktet da uten øl.... Hører Joachim Nielsen, Trond Granlund og Bjølsen Valsemølle med den Episke- Vaterlands Bru En av Enga nasjonalsangene..... Endret 1. juli 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) Det er bra du kan nyte whisky. De hørtes digg ut! Jeg kan anbefale Bowmore Islay Single Malt, med grønn etikett. En av de beste jeg har smakt. En svak saltsmak i den. Drakk nesten en hel liter på dfds en sommerdag for ca 5 år siden ^^ Det ble en bra tur! Men nå må jeg holde meg unna brennevin, blir for full. Ellers har jeg tatt meg friheten å lage en liste over billigøl fra Sverige over tiden. Det hender fra tid til annen at jeg kjøper én av hver øl, for å teste smakssansene litt, og se om jeg finner noen nye nyanser og preferanser... smakssans kan utvikle seg litt over tid. Og jeg vet ikke hvor mye realistisk hold det er i denne påstanden, men det virker jaggu som at noen øltyper forandrer -smak- over tid også! Særlig Åbro, som jeg likte svært godt før, den smaker som papp nå! Men det kan være min smakssans også. Men så igjen, selv om bryggeriene følger nøyaktig lik oppskrift, så blir det jo aldri -helt- likt -hver- gang! Noen små forskjeller blir det sikkert. Jeg håper bare ikke det er et bevisst valg. Mitt "rangéringskart" ^^ Har hatt den i mange år. Men har ikke ført opp alle jeg har smakt. Ikke alltid jeg gidder ^^ noe som er litt synd. Endret 1. juli 2017 av Taurean Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Åh Pripps blå er forferdelig... Men har du prøvd den nye Økopilsen fra Åbro, den synes jeg er dødsgod. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 KBS Stout er min favoritt, da det er passe mengde og den er god, så spørsmålet er, er det begrenset opplag eller vil den "aldri" gå ut? Er ikke rik og har det problemet at det som står tilgjengelig, blir spist/drukket, så å kjøpe inn større mengder kan være et problem Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 KBS Stout er min favoritt, da det er passe mengde og den er god, så spørsmålet er, er det begrenset opplag eller vil den "aldri" gå ut? Er ikke rik og har det problemet at det som står tilgjengelig, blir spist/drukket, så å kjøpe inn større mengder kan være et problem Nei, er ikke begrenset opplag, i den forstand. Men hvor mye som vil være å oppdrive på denne siden av atlanteren, og til hvilke tider, er verre å forutse. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Åh Pripps blå er forferdelig... Men har du prøvd den nye Økopilsen fra Åbro, den synes jeg er dødsgod. Skal prøves ^^ Har for meg at alt med navn "Øko" kun er for å plusse et par kr på literen. Men kan prøve'n. For mange år siden av Åbro favorittølen, men nå smaker den som papp. Det er rart. Var på Coldplay Gøteborg Søndag for en uke sida, der serverte de Åbro 5.2 fra fat, og den var god igjen. God maltsmak. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 (endret) Nye varer på Fredag: https://www.vinmonopolet.no/vmpSite/nyheter-pa-polet-juli-2017 Ikke så mye interessant denen gangen, men noen godsaker blir kjøpt! Disse skal ihvertfall prøves: Great Divide - Yeti Imperial Stout Espresso Oak Aged Prairie/Evil Twin - Barrel Aged Bible Belt Wild Beer - Wildebeest Cervisiam - Brad Peat Lervig - Lucky Jack Extra Hard Mysticum - Cosmic Tripel + litt diverse IPA/Pale Ales Endret 5. juli 2017 av Skogslik Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Jeg har prøvd mange øl fra Amundsen bryggeri i det siste, stort sett varianter av Pale Ale. Mange av disse likte jeg godt, men det som slo meg mest med dem var det fantastiske designet på boksene deres. Man får lyst til å kjøpe dem bare fordi de ser så flotte ut når de står på rekke og rad i kjøleskapet. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Åh Pripps blå er forferdelig... Men har du prøvd den nye Økopilsen fra Åbro, den synes jeg er dødsgod. Skal prøves ^^ Har for meg at alt med navn "Øko" kun er for å plusse et par kr på literen. Men kan prøve'n. For mange år siden av Åbro favorittølen, men nå smaker den som papp. Det er rart. Var på Coldplay Gøteborg Søndag for en uke sida, der serverte de Åbro 5.2 fra fat, og den var god igjen. God maltsmak. Prøvde Kung... Så misvisende kan en svenskeharry logo være.. En meget god pilsner til røverpris.. 10kr halvliteren. Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Fåreløbig handleliste til fredag. Enig om at det ikke var noen store höjdare, spesielt skuffende at ikke Dieu du Ciel! - Moralité og noe mer fra Cervisiam dukket opp. Amundsen / Wild Beer - Wild Beast Brewski - Passionfeber IPA Cervisiam - Brad Peat Graff - Dead Cat Double IPA Great Divide - Yeti Imperial Stout Espresso Oak Aged Haandbryggeriet - Båtripa IPA Haandbryggeriet - Haandgranat Kinn - Kvitskum Tysk Kveiteøl Kinn - Murar Lyst Lagerøl Mysticum - Cosmic Tripel Oppigårds - New Sweden IPA Oskar Blues - Fugli IPA Prairie/Evil Twin - Barrel Aged Bible Belt Qvart - KveIPA To Øl - Rustique Pilsner To Øl - Stress Test To Øl - Sur Blomst Vocation - Life & Death IPA Vocation - Pride & Joy Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Ja synd med Cervisiam, dem har vist problemer med noe. Kommer fersk batch av Bad Mango også denne uken eller neste. Blir å teste Haandbryggeriet og Kinn sine også selvsagt. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Stigbergets må dere prøve om dere er i Sverigeriket.. Westcoast IPA er som Kinn Vestkyst i gamle dagar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå