Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må vinne i lotto først

Finnes plenti av mindre festivaler rundt omkring som pleier å ikke ha så mye i cover, så det er ingen unnskyldning.

Blir nok frivillig på What's Brewing på meg i år også.

Har selv løpt trappene på Tau scene i noen år, så du får nok smakt på diverse av det som måtte tilbys.

Ellers kunne jeg godt tenkt meg å få med meg Beavertown Extravaganza og Mikkeller Beer Celebration Boston, men det blir nok bare med tanken.

Lenke til kommentar

Var med i fjor som frivillig.

Ble nok av smaking, dog i større mengder den dagen jeg ikke var frivillig :p

Ser ut til at dette blir min handleliste av de nye ølene.

Aja Muorjivuola
Rodenbach Alexander 2014
Amundsen Apocalyptic Thunder
Amundsen Black Zombie
Cervisiam Bhuthurt
Cervisiam Jungle Juice
Cervisiam Toxic Alevenger
Voss Bryggeri VPA
Burning Sky Imperial Stou
Dieu du Ciel! Aphrodite
Dieu du Ciel! Péché Mortel
Great Divide Yeti Chocolate Oak Aged
Oppigårds New Sweden IPA
Põhjala Cellar Series Pime Öö PX
Sori Brewing Laudatur XVI

Lenke til kommentar

Om vi beveger oss vekk fra polets fristelser og inn i butikkenes verden var jeg på den lokale Bunnprisen i dag, og de hadde tatt inn en ny øl fra Hansa: Chili Blonde. Det ble selvfølgelig kjøpt en boks med dette. Det har vært varmt i Bergen og omegn i dag og da er Blondes og lignende forfriskende affærer. Jeg hadde derfor forhåpninger til at dette skulle være en meget fin øl. Spesielt på bakgrunn av andre øl i Hansa sin spesialserie som Porter, IPA og Vienna Lager.

Da jeg helte ølet i glasset opplevde jeg en viss form for skepsis ettersom fargen og uttrykket lå mye nærmere en Hveteøl enn de vanlige pilsnerne Hansa har eller Blondes som jeg kjenner dem fra polet og noen år i Belgia. Jeg tror at dette er delvis grunnet det faktum at ved siden av å være en blonde med innslag av hvete så er det et øl i den nye "ufiltrert"-trenden blant industribryggeri som Hansa og Ringnes. Problem nr 2 var at jeg drakk dette i lag med en temmelig fet (og høstaktig) middagsgryterett med mye fløte og Creme Fraiche. Men jeg kjente ikke så mye antydning til Chili-smaken. Det virket som en forfriskende affære dog, og jeg tror jeg skal kjøpe meg en boks til med dette stoffet og drikke den uten noe til for å se hva jeg tenker da.

Har noen av dere prøvd denne ølen?

Lenke til kommentar

Har noen av dere prøvd denne ølen?

Hadde den for noen uker siden.

Er ikke fan av chili i øl. Jobbet meg gjennom en del IPA'er med chili tilsatt, og de fleste har ikke vært noe særlig (Sculpin anyone?)

Når det kommer til Hansa sitt forsøk, syntes jeg den var OK+. Veldig fin "Blond" (minnet om Waldemars Hveteøl) med passe (les lite) smak av chili, uten overdrevent stikk på tunga. 

Tar gjerne en igjen som avveksling fra annet øl i solveggen, men skal ikke oppsøkes og hamstres. 

Lenke til kommentar

Har vært bortreist i helgen, så glemte helt å bestille Bhutt Hurt fra Cervisiam og nå er den utsolgt :(

Men slang i det minste inn en liten bestilling fordet;

Cervisiam Satanic Panic Imperial Stout

Troubadour Imperial Stout

Edge Brewing Sangría Sour

Great Divide Oak Aged Yeti Imperial Stout

Sori Brewing Dark Humor Club Coconut

Amundsen Loosh Mango, Mint & Lime Berliner

Amundsen Black Zombie Orange Black IPA

De Leite Cuvée Soeur'Ise Triple Kriek Oak Aged

Lenke til kommentar

BhutHurt blir tilgjengelig igjen i løpet av uken i følge Cervisiam.

Kjøpte to selv, muligens mer om den er digg.

Sweet.

Var tomt når jeg la inn en bestilling, så la inn et e-postvarsel. Har det ellers vært noe lyd angående den fatlagrede varianten?

Begynner å fylles opp i ølkjelleren nå. En solid forsendelse fra Vinmonopolet og fire dager i Køben kommer ikke akkurat til å redusere mengden øl til oppbevaring.

Endret av AndrèFronDrei
Lenke til kommentar

Hvordan oppbevarer dere øl?

Det har en tendens til å forsvinne ganske fort, men hender noe blir stående en stund.

Innkjøp > Konsum = Akkumulering

Har selv det stående i en isolert utebod, så er ikke ideelt om sommeren. Er hovedsaklig sure og mørke øl som blir stående, lyse og lettere varianter har kortere omsetningstid her i hjemmet.

Lenke til kommentar

Hvordan oppbevarer dere øl?

Det har en tendens til å forsvinne ganske fort, men hender noe blir stående en stund.

Innkjøp > Konsum = Akkumulering

Har selv det stående i en isolert utebod, så er ikke ideelt om sommeren. Er hovedsaklig sure og mørke øl som blir stående, lyse og lettere varianter har kortere omsetningstid her i hjemmet.

Ja, de lyse og lette står gjerne i kjøleskapet også. 

Lenke til kommentar

Har alt av øl i kjøleskapet

Ikke noe annen plass som egner seg, spesiellt ikke på sommeren

Har prøvd Grunerløkka IPA og Stout, begge var helt ok

Stout kan det bli kjøp igjen, men IPAn prøvde jeg bare fordi søsters sa den var bedre enn andre IPA hun hadde smakt og jeg er faktisk enig der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...