d'espresso Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Noen som har noe kjennskap til hvorfor utløpsdatoen på Kentucky Breakfast Stout er så kort? En jeg kjøpte her om dagen går ut i november.. Og jeg som hadde lagringsplaner. Founders KBS? Sjekket dem jeg har i kjelleren men finner ingen utløpsdato på dem. Bare at dem er flaske 5 Desember i fjor. Men mange som mener disse har godt av lagring i flere år, vill vell bli rundere i smaken. Jepp, Founders. Er veldig snodig, det her.. Er visst denne jeg har kjøpt. I alle dager er forskjellen på KBS og Kentucky Breakfast Stout? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 (endret) Ja, den jeg har selv. KBS er vell bare forkortelsen. Men du kan nok bare lagre den, jeg skal det med de to jeg har. Endret 18. april 2017 av Skogslik Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Kan se ut som om det kan være en 2017, mtp alkoholprosenten. Men, da hadde ikke best before vært 2017.. Og salgsstart 3. mars på Systembolaget. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Det hørtes rart ut ja. Er det en egen lapp med best før dato på flasken? Som sagt står det ikke noe slik på mine. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Det hørtes rart ut ja. Er det en egen lapp med best før dato på flasken? Som sagt står det ikke noe slik på mine. Nei, flasken ser slik ut: Grunnen til at etiketten er litt revet opp er at det faktisk er en etikett under etiketten, men den ser ikke ut til å være hel, så kan ha noe med det å gjøre. Eneste jeg finner med riktig ABV er denne. Så er tydeligvis to forskjellige 2016-varianter. Ikke det at bildene fra de som har checket den inn ser ut til å være like av etiketten bak, men. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Se der ja, du har en litt annerledes etikett. Her er min flaske. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Den ene jeg har smakt har levd opp til Untappd-snittet sitt. 1 Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Den er god. Overhypet, men god. Liker faktisk bedre den vanlige Breakfast Stouten til Founders. Den er mindre alkoholisk og jeg opplever den som mer balansert i forhold til kaffe/kakao. Mener og å huske at den er/var noe rimeligere på polet. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Sendte like godt en mail til Founders, jeg, og fikk følgende svar: (For de spesielt interesserte ) Regarding the BBD, due to the growth of our international business, we decided to make a special batch of KBS for export markets each year that is packaged in late November. This was a change as prior all the KBS that was available was bottled in March along with the domestic labeled product. So what you saw this year was two major changes: 1. The package timing change described above 2. An export label format which contains BBD instead of “packaged on” date. As you know, KBS is often aged by consumers for years, but due to European requirements have to put a BBD on the label and our production team would only allow us to put 1 year on it so that is why you see November 2017 as the date. In summary, nothing changed with the recipe it was just splitting export run from domestic and then having a new label with BBD instead of packaged date. You should feel free to enjoy KBS whenever you like, now or in the future. Our production team always recommends sooner rather than later. Make sense? Thanks again for your interest, Brian Tl;dr: Grunnen til at det står "best før" er at det kreves en dato i Europa, og at produksjonsteamet ville at den skulle være på maks 1 år. Flasken er med andre ord tappet i nov. 16. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 og de vil at du skal drikke den nå, sånn at de kan selge flere Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 (endret) Jeg har lagret mange slags øl i både ett, to og tre år med godt resultat. Jo sterkere de er i smak og alkoholstyrke jo bedre egner de seg å lagre. De blir bare bedre og bedre inntil de begynner å miste smakene sine. Men kaffe-øl er unntaket. Jeg smakte på en god kaffestout som hadde stått rundt ett år, og registrerte at kaffen faktisk hadde blitt en anelse sur og emmen. Dette er nok grunnen til at mange kaffestouts har kort holdbarhet. De har nok oppdaget dette selv. Endret 26. april 2017 av robertaksland Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Foreløbig mai-slippliste til Vinmonopolet er lagt ut Ser ingen spesielle höjdare, men blir noen fra To Øl, Cervisiam, Dieu du Ciel og diverse annet snacks I basis-, parti- og testutvalget kommer følgende:-Amundsen Bryggeri Epic Mojo APA-Austmann/Redchurch Them Apples-Eiker Kalvö Stout-Gullmack-Lofotpils Pilsner-Mack Mikrobryggeri Jernanger IPA-Nøgne Ø Solgløtt White IPA-St. Hallvards Sopp-Morten Coffee Stout-Sundbytunet Gardspils-Trondhjem Mikrobryggeri San Diego IPA-Ægir BDGT Collab Brewdog-Ægir Raspberry APA-Aass Premium IPA Følgende dukker opp i bestillingsutvalget:-Aja Muorjivuola-Amundsen Apocalyptic Thunder Juice IPA-Amundsen Black Zombie Orange Black IPA-Amundsen Loosh Mango, Mint & Lime Berliner-Cervisiam Bhuthurt Imperial Maple Stout-Cervisiam Hugh Mungus Vanilla IPA–Cervisiam Jungle Juice Imperial IPA-Cervisiam Satanic Panic Imperial Stout-Cervisiam Toxic Alevenger American Pale Ale-Geiranger Bryggeri Bølga IPA-Haandbryggeriet Båtripa IPA (Kommer noen dager senere)-Haandbryggeriet Dobbel Wit-Haandbryggeriet Haandgranat-Kinn Sommarøl-Kinn Voodoo Svart Indiaøl-Lindheim Friendship series FIFTY FIFTY Spontaneous blend-Little Brother Lights Out Imperial Stout-Little Brother Northern Kinsmen Belgian Golden Strong Ale-Little Brother Stryn Norwegian Farmhouse Ale-Little Brother Summer Haze Honey Wheat Ale-Lofotpils Nordlands IPA-Mack Mikrobryggeri Get It On!-Mack Mikrobryggeri Saison of a Bitch-Miessemánnu Lys Bokkøl-Monkey Brew Grapeful Dead Double IPA-Nøgne Ø Peripheral Vision-Oslo Brewing India Pale Ale-Siste Sang Døde Hester IPA-Slogen Brown-Slogen India Pale Ale-Voss Bryggeri VPA-Voss Fellesbryggeri Smale IPA -101 North Golden Naked Ale-101 North Heroine IPA-Alvinne Sigma-Anarchy Brew Sublime Chaos-Anarchy Brew Urban Assault-Birra del Borgo Perle ai Porci-Boulevard Smokestack Sixth Glass Quadrupel Ale-Brew By Numbers 01|04 Saison Grapefruit & Ginger-Brewski Conan DIPA-Brewski Mangohallonfeber APA-Burning Sky Imperial Stout-Colette Farmhouse Ale-Cusqueña Cerveza Malta-Cusqueña Golden Lager-De Glazen Toren Lentebier-Del Ducato New Morning-Del Ducato Wedding Rauch-Dieu du Ciel! Aphrodite-Dieu du Ciel! Péché Mortel-Edge Brewing Sangría Sour-Evil Twin Yang-Flensburger Frühlingsbock-Flying Dog Jalapeño White Ale-Flying Dog Tropical Bitch-Garage Project La Calavera Catrina-Glutenberg Blanche-Glutenberg India Pale Ale-Glutenberg Rousse-Great Divide Yeti Chocolate Oak Aged-Kuehn Kerlig Hell-Kuehn Mystique IPA-Kuehnes Blondes-La Chouffe Blond-La Trou du Diable Mellifera-Le Trou du Diable Blanche de Shawi-Le Trou du Diable Saison du Tracteur-Le Trou du Diable The four surfeurs of the Apocalypso-Le Trou du Diable/Del Ducato Bella Ciao-Loverbeer Madamin-Lutina Ambria-Lutina Arrabbiata Grand Cru-Lutina Paglia d’Oru-Lutina Viuletta-Oppigårds Dalalager-Oppigårds New Sweden IPA-Oud Beersel Bzart Lambiek-Põhjala Cellar Series Pime Öö PX-Põhjala Hooaeg India Saison-Põhjala Kalana Imperial Brown Ale-Põhjala Routa 2.0 Lingonberry IPA-Põhjala/Brew by Numbers Kolm Null Null Kolm 30|03-Rochefort 8 13 Edition Trappist-Rochefort 8 Cuvée 2014-Rochefort 8 Cuvée 2014-Sierra Nevada Hop Hunter IPA-Sierra Nevada Nooner Pilsner-Ska Modus Mandarina IPA-Ska True Blonde Ale-Sori Brewing Dark Humor Club Coconut-Sori Brewing Dark Humor Club Hot Chocolate-Sori Brewing Laudatur XVI American Strong Ale-Sori Brewing Vanilla Cake Fever-St Feuillien Ltd. Edition #1 Saison 2016-To Øl !PA: Citra & Mosaic-To Øl Garden of Eden-To Øl Half N Hafnia-To Øl Reparationsbajer-Toccalmatto Grand Cru Golden Strong Ale-Track 7 Bee Line Blond-Troubadour Imperial Stout-Troubadour Magma-Troubadour Obscura-Valkyrians Välkomst Barleywine-Veltins Pilsener-Verdus Cabernet Sauvignon IPA-Verdus Merlot Blonde Pale Ale-Verdus Sauvignon Blanc Blanche-Yeastie Boys Digital IPA-Yeastie Boys Gunnamatta-Yeastie Boys Pot Kettle Black Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 (endret) Endel som skal handles ja, moro med mer Amundsen! Men venter med å lage liste til den den offisielle er ute, sist var jo halvparten fjernet Endret 28. april 2017 av Skogslik Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Amundsen som i amundsen bryggeri og spiseri? Da skal i hvert fall jeg kjøpe litt! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Stemmer! Ink & Dagger som kom fra dem tidligere i år er helt herlig i hvert fall. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Rodenbach Alexander 2014 er vist tilgjengelig igjen på vinmonopolet.no Tips om noen vill ha! Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Noen som skal på noen ølfestivaler i løpet av året? Er selv førstereisgutt på Mikkeller Beer Celebration Copenhagen om noen uker. Uternom det blir det What's Brewing i oktober og muligens noen småevents sommer. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Mikkeller Beer Celebration Copenhagen og Haandfestivalen her 1 Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Mikkeller Beer Celebration Copenhagen og Haandfestivalen her Ser til at vi har mye å se frem til. Vært der tidligere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå