Skogslik Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 "Problemet" med det lokale polet er at de stort sett har lysere øl-sorter, da det sikkert er det de selger mest av Uten å ha tallenene på bordet så mener jeg at minst halvparten av utvalget er IPA Om du ikke har pol i din kommune er faktisk frakt til din lokale postutlevering og kostnadsfri. Stemmer, jeg benytter meg av det! Er mye nærmere til postkontoret en noen polbutikk for meg. Vill anbefale å sjekke ut litt Pale Ale's og IPA øl, sykt mye snadder der. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Har handlet en del på nettet, men det er bare noe helt annet å gå og titte i hyllene Men, i morgen blir det å handle 2 flasker NØ Nødingen Klarte ikke å dy meg, så sprettet NØ Dark Horizon på Tirsdag Bedre øl skal en lete lenge for å finne, men tviler på at det blir kjøpt flere med det første, mest på grunn av prisen og at Nødingen var så og si like god Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Noen som vet om Bud Light selges i norske butikker? Evt Coors Light som jeg er nok så sikker på jeg har sett. Lenke til kommentar
rankine Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Ja, de selges under merkenavnet "Imsdal". Aldri sett det i Norge, tror ikke det selges. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Ginger Joe er godt det, men det er jo ingefærøl, så litt annerledes enn vanlig øl. Men den "mørkeste" mener du da Brown Ale? Eller den som bare heter Brown? Stod kun "Brown" på den, Anbefaler å prøve så mye forskjellig som mulig, da finner du etterhvert ut hva du liker og ikke liker. Gjerne fra vinmonopolet, butikkøl blir ofte litt tamme i forhold. Noen stiler som du kan prøve ut er feks blonde, brown ale, Weissbier, red ale, porter, belgisk trippel, pale ale og India pale ale (IPA). Jeg kjøper som oftest alltid ulike typer hverganag jeg skal ut, får litt rare blikk når jeg kommer med en 6-7 ulike typer øl, men er jeg heldig så finner jeg noe nytt som faller i smak.Ble anbefalt en "grønn" øl som smaker urter ifra Nederland som jeg skal prøve nestegang også får si se om jeg finner noe annet når jeg først er på Polet. Det å prøve mye forskjellig er gøy. Som nevnt her så er det veldig greit å bestille via vinmonopolet.no, så går det en ukes tid så kan du plukke det opp på nærmeste pol. Evt få det levert hjem. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Noen som vet om Bud Light selges i norske butikker? Evt Coors Light som jeg er nok så sikker på jeg har sett.De solgte det på Jacobs i Oslo for et par år siden i alle fall. Vet ikke om de enda gjør det, men kan være verdt et forsøk om du er i nærheten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Noen som vet om Bud Light selges i norske butikker? Evt Coors Light som jeg er nok så sikker på jeg har sett. Hvorfor skal du kjøpe vann med svak ølsmak?! Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Noen som vet om Bud Light selges i norske butikker? Evt Coors Light som jeg er nok så sikker på jeg har sett.De solgte det på Jacobs i Oslo for et par år siden i alle fall. Vet ikke om de enda gjør det, men kan være verdt et forsøk om du er i nærheten. Bor nok et godt stykke unna ja Noen som vet om Bud Light selges i norske butikker? Evt Coors Light som jeg er nok så sikker på jeg har sett. Hvorfor skal du kjøpe vann med svak ølsmak?! Ville egentlig bare prøvd den om den var tilgjengelig. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Blir vist ny øl slipp neste fredag i spesial butikkene. Info her: https://www.vinmonopolet.no/ollansering-mars-2017 Men, vill disse varene også bli for salg på nett senere, eller må man stille i en av butikkene? Frister nesten å kjøre ned til Sandnes, tar ca 1,5 time med ferje og styr men Endret 24. mars 2017 av Skogslik Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Blir vist ny øl slipp neste fredag i spesial butikkene. Info her: https://www.vinmonopolet.no/ollansering-mars-2017 Men, vill disse varene også bli for salg på nett senere, eller må man stille i en av butikkene? Frister nesten å kjøre ned til Sandnes, tar ca 1,5 time med ferje og styr men Takk for linken. Var ikke klar over at oversikten var sluppet enda. For dere som bruker Untappd som veiledning for hvilke øl dere går for, har jeg laget en sortering basert på rating: 1 Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Foreløbig satser jeg på å plukke med meg disse: Avery Brewing Co. - Tweak Bourbon Barrel Aged Coffee Stout Avery Brewing Co. - Mephistopholes Imperial Stout Voss Bryggeri/Le Trou du Diable - Quadruple Bypass Stone Brewing - Encore Series Stone Bitter Chocolate Oatmeal Stout Gigantic Brewing - Pipewrench Oskar Blues Brewery - Deviant Dales IPA Alesong - Hop Farm Founders Brewing Co - Lizard of Koz Imperial Stout Lost Coast Brewing - Fogcutter Iipa Founders Brewing Co - Frootwood Gigantic Brewing - IPA Portland Cider Co. - Hoprageous Nøgne Ø - Eternal Rest Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Coors og Bud light er ikke noe vits i å drikke med mindre man er i USA og ikke har noe alternativ! Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Det kan hende, men jeg gjør litt det samme som Schneiderlin. Går gjennom det meste som fins av øl og pils. Jeg har hatt min egen private lavpris-test, og har også testet forskjellige Lite-pils. Jeg kan også finne på å teste Buds Light og Coors Light. Ja, PBR kommer jeg til å smake om det dukker opp. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Foreløbig satser jeg på å plukke med meg disse: Avery Brewing Co. - Tweak Bourbon Barrel Aged Coffee Stout Avery Brewing Co. - Mephistopholes Imperial Stout Voss Bryggeri/Le Trou du Diable - Quadruple Bypass Stone Brewing - Encore Series Stone Bitter Chocolate Oatmeal Stout Gigantic Brewing - Pipewrench Oskar Blues Brewery - Deviant Dales IPA Alesong - Hop Farm Founders Brewing Co - Lizard of Koz Imperial Stout Lost Coast Brewing - Fogcutter Iipa Founders Brewing Co - Frootwood Gigantic Brewing - IPA Portland Cider Co. - Hoprageous Nøgne Ø - Eternal Rest Er det fordel å stille litt før åpningstiden på ølslipper? Eller er det mer typisk på vin? Fin liste, mye der jeg selv har planer om å skaffe. Endret 24. mars 2017 av Skogslik Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Venter på påskeølsleppet her i Sverige 27.... Men jammen var det godt med en boks Guiness Draught her om dagen i eget Guiness glass.. Ikke favoritten, og best på fat. Men smakte godt denne gang.... 1 Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 SNIP Er det fordel å stille litt før åpningstiden på ølslipper? Eller er det mer typisk på vin? Fin liste, mye der jeg selv har planer om å skaffe. Har vært med på noen slipp før og stilt opp rundt 15 minutter før åpning, men 90 % er nok tilgjengelig på ettermiddagen eller på lørdagen. Tenker meg selv innom på lørdagen, så mistenker at jeg ikke får med meg de to fra Avery. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Alright! Da er jeg der rundt åpningstiden å skaffer det jeg klarer. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Noen som vet hvorfor ikke Eternal Rest er på vinmonopolet.no? Er ikke utsolgt allerede?! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Den slippes i morgen, men kun i spesial butikkene. Info her: https://www.vinmonopolet.no/ollansering-mars-2017 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå