Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Hva er NIPAen fra Little Brother? Samme som NEIPA?

Ligger litt mer informasjon på Untappd, virker ikke som en ren NEIPA men med fellestrekk (om jeg tolker det rett):

"The style of this beer is "New Norwegian India Pale Ale". This India Pale Ale as been specifically aimed at, developed and brewed for the exciting Norwegian Craft Beer scene which is taking hold of the country. Enjoy Norway!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig slippliste for fredag er ute

Skuffet over at de nye ølene til Cervisiam ikke er med, hadde forventet at de skulle være klare ettersom lanseringsfest allerede er avholt.

Oppdatert handleliste er vedlagt

Evil Twin Modern IPA
New Belgium Ranger IPA
Oslo Brewing New Oslo IPA
Lervig Perler for svin juicy IPA
To Øl Hibernate
Amundsen/Against The Grain Hoptropolis Double IPA
Buxton x To Øl Sky Mountain Sour
To Øl Sur Citra
Little Brother NIPA
Edge Brewing Accidental Jedi Triple IPA
Avery Raja Double IPA
Amundsen Bryggeri Chocolate Mud Cake
Amundsen Bryggeri Marshmellow Hot Chocolate
Amundsen Bryggeri Peppermint Crisp Tart
Garage Project Wolfman
Evil Twin Liquid Double Fudge
Garage Project Whizz Bang Hop Rocket IPA
Evil Twin-Westbrook Imperial Mexican Biscotti Cake Break

Lenke til kommentar

Ja, er jo veldig mye som burde vert med som ikke er på listen, hva skjer?

Hm, jaja billigere handel da....

Kinn Voodoo
Cervisiam Bhuthurt Imperial Maple Stout
Cervisiam Hugh Mungus Vanilla IPA
Sierra Nevada Hop Hunter IPA
Against The Grain Bo & Luke Rum Barrel Aged
Great Divide Yeti Chocolate Oak Aged
Stigbergets APA
Stigbergets West Coast IPA
Haandbryggeriet Tindbic 2016
Haandbryggeriet Raspberry Export Stout

Alle disse ble jo ikke med som jeg skulle handle

+ Nøgne ø har jo flere øl klar som burde vert med.
Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Det skal være et spesialslipp av øl mot slutten av måneden også, så ikke bruk hele drikkebudsjettet på fredag. Jeg klarer ikke å finne noe om det på polets nettsider, men jeg har fått det bekreftet av flere uavhengige kilder.

Budsjett? Hvilket budsjett ;) Satser på at mye av det som var planlagt på fredag dukker opp da. 

Men det er vell kun i spesial butikkene? Ingen slik her i området...

Her er en fin liste over det som kommer nå på fredag, rangert etter høyest score på untapped:

attachicon.gifupload_2017-3-1_11-57-28 (2).png

Meget pen! Startet selv på en lignende, men gav opp etter en stund. Er det mulig å få tilgang til den interaktive versjonen?

Er det manuelt innhentet eller henter du via API'et til Untappd?

Om du henter manuelt, så har jeg en mal du kan få som gjør prosessen mot Untappd, Ratebeer og Beeradvocate noe lettere (trykk på linkene i kollonne R, S T og U). Desverre er navngivingen til Vinmonopolet ikke alltid lik den til UT/RB/BA, noe som gjør at det ikke alltid kommer opp rett brygg.

Lenke til kommentar

Hørte med Kinn nå angående Voodoo ølen deres som skulle komme nå i Mars, men nå blir utsatt til Mai.

Der hadde dem faktisk bommet på en registrerings frist av ølet til slipp datoen.

Kanskje det har skjedd med Cervisiam også?

Greit tragisk å måtte sette ølene sine på hylle i to måneder til for det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke smakt så mye øl da jeg er ganske ung, men så langt så er det kun den originale Ginger Joe også den mørkeste ølen ifra Slogen (trollbryggeriet) som har fanget interessen min. Noen som kan anbefale meg noe?

Ginger Joe er godt det, men det er jo ingefærøl, så litt annerledes enn vanlig øl. 

Men den "mørkeste" mener du da Brown Ale? Eller den som bare heter Brown? 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke smakt så mye øl da jeg er ganske ung, men så langt så er det kun den originale Ginger Joe også den mørkeste ølen ifra Slogen (trollbryggeriet) som har fanget interessen min. Noen som kan anbefale meg noe?

Anbefaler å prøve så mye forskjellig som mulig, da finner du etterhvert ut hva du liker og ikke liker. Gjerne fra vinmonopolet, butikkøl blir ofte litt tamme i forhold. Noen stiler som du kan prøve ut er feks blonde, brown ale, Weissbier, red ale, porter, belgisk trippel, pale ale og India pale ale (IPA).
Lenke til kommentar

Utrolig hvor sterke reaksjoner øl kan utløse...

Rumensk øl-krangel får Ungarn til å forby Heinekens røde stjerne

Etter at Heineken-konsernet gikk til angrep på et ungarsk mikrobryggeri i Romania, svarer det ungarske parlamentet med å forby Heinekens røde stjerne.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/03/22/195288905/rumensk-ol-krangel-far-ungarn-til-forby-heinekens-rode-stjerne

Lenke til kommentar

Ginger Joe er godt det, men det er jo ingefærøl, så litt annerledes enn vanlig øl. 

Men den "mørkeste" mener du da Brown Ale? Eller den som bare heter Brown? 

Stod kun "Brown" på den, 

Anbefaler å prøve så mye forskjellig som mulig, da finner du etterhvert ut hva du liker og ikke liker. Gjerne fra vinmonopolet, butikkøl blir ofte litt tamme i forhold. Noen stiler som du kan prøve ut er feks blonde, brown ale, Weissbier, red ale, porter, belgisk trippel, pale ale og India pale ale (IPA).

Jeg kjøper som oftest alltid ulike typer hverganag jeg skal ut, får litt rare blikk når jeg kommer med en 6-7 ulike typer øl, men er jeg heldig så finner jeg noe nytt som faller i smak.Ble anbefalt en "grønn" øl som smaker urter ifra Nederland som jeg skal prøve nestegang også får si se om jeg finner noe annet når jeg først er på Polet.

Lenke til kommentar

"Problemet" med det lokale polet er at de stort sett har lysere øl-sorter, da det sikkert er det de selger mest av

Uten å ha tallenene på bordet så mener jeg at minst halvparten av utvalget er IPA

Du kan legge inn en bestilling i nettbutikken til Vinmonopolet å få det sendt gratis til ditt lokale pol. 1400ish øl å velge i, men tar kjapt en god uke. Det er den nettbutikken jeg har lagt igjen mest penger hos i år. 

Om du ikke har pol i din kommune er faktisk frakt til din lokale postutlevering og kostnadsfri. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...