Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vinmonopolet har jo ikke lov til å ha "salg", men de justerer vel priser en gang i måneden.

Det eksisterte en side som publiserte disse endringene å viste hvilke produkter som hadde fått redusert pris.

Noen som husker denne og har link? 

Prøvd å google litt, har funnet godtdrikke.net, men var ikke den jeg tenkte på. 

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale noen gode øl i ''bitter'' sjangeren? Gjerne butikk øl.

Testet Kinn sin ''Ekstra God Bitter'' på fredag, å dette er uten tvil en øltype jeg kan like!

Driver å tester Kinn sine øl jeg ikke har prøvd før, en hver helg.

Neste helg blir det Bøvelen.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Kriek of Telemark, gikk rett i vasken

Faller i samme kategori som mye sprit, det holder med en liten slurk

Smaken er som baken. Personlig får jeg ikke nok av den og andre sure, gode fruktøl.

Den var god, men i små mengder, etter noen slurker så vart den forferdelig

Lenke til kommentar

Det er så irriterende når restauranter serverer i helt feil temperatur.

Var på trattoria popolare i går, veldig god mat, dårlig service, godt øl.

Men når jeg til desserten bestiller en Imperial Stout (Verdi fra Birrificio Del Ducato, veldig god) også er den kaldere enn jeg ville servert pils så blir jeg litt skuffet.

Tenk om de hadde behandlet vinen sin på samme måte.

Jeg burde sagt i fra, men tenkte ikke noe over det der og da. 

Ølkunnskapene hos de fleste restauranter er alt for lav :(

Lenke til kommentar

Det der med serveringstemperatur feiler tilnærmet alle på. Selv skjenkesteder med 20 tappelinjer og hundrevis av flasker serverer alt iskaldt - som jo blir særdeles feil for alkoholsterk og smaksrikt øl, typ staut, porter og barley wine...

Min løsning er å bestille to, en som kan drikkes kald mens den andre tempereres.

Synd de ikke tar håndverket sitt mer alvorlig. :(

Lenke til kommentar

Hadde den store glede av å nyte en Heady Topper i går, og må virkelig si at den lever opp til hypen. Hvis noen klarer å få sine hender på en boks er den virkelig verdt det!

Godt å høre at den lever opp til hypen. Har den på bucket listen og satser på at jeg får smakt meg gjennom tilbudet til Alchemist på MBCC i mai. 

Hvordan fikk du tak i den forresten? 

Lenke til kommentar

Hadde den store glede av å nyte en Heady Topper i går, og må virkelig si at den lever opp til hypen. Hvis noen klarer å få sine hender på en boks er den virkelig verdt det!

Godt å høre at den lever opp til hypen. Har den på bucket listen og satser på at jeg får smakt meg gjennom tilbudet til Alchemist på MBCC i mai. 

Hvordan fikk du tak i den forresten? 

Ja, den lever faktisk virkelig opp til det, synes jeg. Er faktisk som det står bak på boksen, at det kommer "wave after wave" med humle.. En helt spesiell opplevelse.

MBCC gikk i vasken i fjor, og gjør nok det i år og... :( Sjansen for at det krasjer med eksamen på en eller annen måte er for stor.. Dessverre. Kult at Alchemist stiller. Og da altså med Heady Topper, også? De fire (så vidt jeg vet) andre de har hadde også vært spennende å prøve. Tree House kommer ikke tilfeldigvis og, eller?

Jo, den boksen hadde vært på litt av en ferd. Basically har svigers en venninne som er fra USA opprinnelig, og hun skulle få besøk av noe familie som skulle bistå med noe oppussingsarbeid blant annet. Så, som en takk for lån av verktøy osv., fikk de to bokser, og jeg var så heldig at jeg fikk den ene. Trodde ikke mine egne øyne da jeg så det. Nesten starstruck av en ølboks :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...