Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Jeg har så langt kjøpt inn Nøgne Ø Rød Jul, God Jul og Underlig Jul, samt Tomasmesse fra Kinn som jeg ikke har smakt ennå men som skal være veldig spennende. I dag skal jeg kjøpe inn mer - håper jeg finner St. Hallvard Reservejul for den var god - men ellers tenker jeg å teste flere fra de "klassiske" bryggeriene.

Har også en Tomasmesse stående, spent på denne!

Fikk også tak i den som heter Eld, forsvant raskt her i området.

Vurderer å sprette Kinn - Julefred til ribben på aften.

Fikk du smakt Ratatosk Dipan fra Ægir?

Lenge siden jeg smakte den..  Likte du den?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk plan å ta den i morgen kveld, kommer med synspunkt!

Når julen er over nå så synes jeg polet kunne tatt alle juleølene til hovedlageret slik at folk kan bestille på nett det dem vill.

Nå er det veldig skjevt rundt omkring i landet. Noen plasser er det 250+ av en øl, andre plasser ingen.

Lenke til kommentar

Når julen er over nå så synes jeg polet kunne tatt alle juleølene til hovedlageret slik at folk kan bestille på nett det dem vill.

Nå er det veldig skjevt rundt omkring i landet. Noen plasser er det 250+ av en øl, andre plasser ingen.

Det blir nok mer logistikkarbeid enn polet er interessert i. Det de imidlertid gjør nå er å porsjonere ut ølet, slik at ikke alle får det de ønsker. Dette kan være både positivt og negativt. Ingen kan kapre veldig mye fordi der er først, men samtidig blir det raskt tomt på en del små men sentrale polutsalg (som mitt lokale på Nesttun).

Lenke til kommentar

Disse ølene har jeg kjøpt meg til jul...

Kinn Vestkyst, Mohawk whiteout Imperial Stout, Cabin Fewer Brown ale, Winter Stout, Peak organic winter session ale, Stone Xocoveza Winter stout, Slope style Winter ipa, Aas premium juleøl, Falcon julebrygg 2, Sigtuna winter IPA 2, St. eriks winter ipa 2, St.Peters winter ale, Sigtuna Jumbo dobbel Ipa, Brewdog Santa Paws 2, Omnipollo Nebuchadnezzar IIPA.

Skal deles flesteparten med søster....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det blir nok mer logistikkarbeid enn polet er interessert i. Det de imidlertid gjør nå er å porsjonere ut ølet, slik at ikke alle får det de ønsker. Dette kan være både positivt og negativt. Ingen kan kapre veldig mye fordi der er først, men samtidig blir det raskt tomt på en del små men sentrale polutsalg (som mitt lokale på Nesttun).

Ja ser den, hadde nok blitt litt vell mye jobb.

Da har jeg Ratatosken i glasset. Wow, heftig å herlig humlesmak!

Denne kan jeg like...!

Kjører en juleøl senere i kveld til fenalår å diverse annet.

2h51845.jpg

God Jul øldrikkere!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selv synes jeg ratatoskencer så humlet at den begynner å bli for søt i smaken. Nå har jeg riktignok ikke drukket den i 2016., så vet ikke om den smaker det samme nå. Selv har jeg tatt med 30 liter hjemmebrygg til fjells, og jeg krysser fingrene for at det er noe igjen til 1. juledag. Får ta det som en indikator på at jeg traff blink med siste brygget :D

Lenke til kommentar

Ja ser den, hadde nok blitt litt vell mye jobb.

Da har jeg Ratatosken i glasset. Wow, heftig å herlig humlesmak!

Denne kan jeg like...!

Kjører en juleøl senere i kveld til fenalår å diverse annet.

2h51845.jpg

God Jul øldrikkere!

Ipa glass, nydelige jeg har sånne selv fra Spieglau....

Lenke til kommentar

Ipa glass, nydelige jeg har sånne selv fra Spieglau....

Synes selv de glassene er usigelig stygge. Ser ut som noe man sikkert kunne vinne som trøstepremie i et barneskirenn på 60-tallet. :/

Dårlig skjult misunnelse kaller jeg det... for å adde litt til det grønne, Kan legge til at jeg har Hadeland Augustin sett i 6 glass. Ellers har jeg tre ØoB glass som er veldig billige men fine, og passer 33cl, jeg har sef også to Rosendahl Grand Cru, samt masse pintglass....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Sku ha vært bruksanvisning på hvordan åpne boksen...

Eneste merket jeg har sett med den håpløse åpningsmekansimen

Den var litt spaca, men gikk greit.

Liker egentlig ikke bokser. Glassflasker er knall.

Hadde meg en Nøgne Ø God Jul nå, var ok.

Veldig juleøl aktig.

Negative med heavy øl er at man merker dem...

Skal ikke mange til for meg.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Det positive med ølbokser er at de oppbevarer øl særlig ipa bedre fordi det ikke kommer lys inn, dessuten er det enklere å ha med seg..

Slipper klirr klirr, og får panten....

Men enig i at Ægir boksene er avanserte å åpne, merket det med IPAen deres... som jeg smøg med meg fra Særp Vinmonopol sammen med Kinn Vestkyst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...