Gouldfan Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Har Kinn Vestkyst forandret seg? Den jeg og søsteren min smakte fra Sverige var eldgammel... Den jeg har kjøpt til jul kjøpte jeg i Sarpsborg. (sjelden jeg tar meg råd til å kjøpe Vestkyst da det er mye annet i sverige) Det skal vel stå et batch og datonummer på flasken produsert etc... Noen som vet hvor ung/gammel en sånn humlet øl kan være før den taper smak? Synes den ar altfor lang utgansdato... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 (endret) Halve til 2/3 av stemplet dato. Your mileage may vary. Endret 17. desember 2016 av BadCat Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Det er stort sett menn som spanderer. Det er et interessant fenomen det der. Opplever det samme i ny og ne, som oftest litt eldre karer, 35 år eller eldre. Dem ønsker vel å ha noen å snakke med? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 (endret) Ja. stort sett prating. Kun én gang i løpet av 20 år at en fyr ønskte overnatting på hans hotellrom. Han aksepterte heldigvis et nei og han ble full mens jeg fremdeles kun var i godt humør og gikk han sin vei. Det startet med at han spurte om veien til et sted og jeg tenkte at den første øla var i takknemmelighet over hjelpa. Etter hvert begynte han å spandere brennevin og røpte sine egentlige intensjoner. Han var hyggelig først men brått var han den kleineste jeg noen gang har møtt. Det er stort sett hyggelige mennesker man treffer, dette er et sjeldent skrekkeksempel. Endret 17. desember 2016 av BadCat Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Noen som har testet Tupiniquim ølene fra Brasil som selges på polet? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Ja, jeg har prøvd en saison, en porter og en quad. Bra øl. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Er virkelig utvalget av juleøl på taxfree på Gardermoen så dårlig, eller overså jeg noe? Jeg tenkte jeg skulle bruke sjansen til å kjøpe inn juleøl for hele jula, men bortsett fra Kinn sitt Julefred fant jeg kun sekspakninger med enten Aass eller Frydenlund sitt butikkjuleøl. Det så ut til at dette var hele utvalget, og jeg var ikke interessert i å kjøpe noe annet enn juleøl - surt! Da blir det polet allikevel. Ja, jeg har vært i Spania da. Det er ikke verdens beste øl-land, men nå ser jeg at mikrobryggerier som lager ordentlig øl også er begynt å dukke opp der. Jeg tilbrakte blant annet noen dager i Cordoba, som har minst to mikrobryggerier, Califa og Cordobeer, som lager hveteøl, blonde, IPA og Stout, hvorav jeg testet og likte alle. På Califa sin pub har de også et stort utvalg øl fra andre mikrobryggerier i Spania, men dessverre hadde de lite av disse på lager da jeg var der. I Spania har man også den fordelen at man har tilgang på de nydelige spanske skinkene og ostene, som går godt sammen med mange typer øl. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 De siste gangene jeg har vært på tax-free på Gardermoen har det vært ett ganske begrenset ølutvalg ja. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Har aldri vært særlig bra utvalg av øl på Gardermoen så at de ikke har noe særlig juleøl er vel helt som forventet. Man er nødt til å gå på polet her i Norge om man skal få tak i smakfullt øl med bredde. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 De skal ha NØ Special Holiday Ale inne, den er spesiell, men veldig god. Særlig etter et år eller to i kjelleren. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Jo, de hadde den, men jeg drakk den for ikke lenge siden og ville ha noe annet. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 De skal ha NØ Special Holiday Ale inne, den er spesiell, men veldig god. Særlig etter et år eller to i kjelleren. Jeg drakk 2014 versjonen til julen i fjor, men jeg syns ikke den var god, litt vel krydret. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) NØ sha er vel den som regnes fra før av som den beste juleøl. Morsomt at det tydeligvis er nesten bedre utvalg på svenskebåten da. Men Kinn og NØ henger høyt i kurs for meg særlig om de ligger rundt 40-50kr Jeg trør Nøgne IPA kostet 35kr når de hadde den på båten, det er en kjempepris. Endret 20. desember 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Ja, jeg har prøvd en saison, en porter og en quad. Bra øl. Alright! Fristet til å prøve Imperial IPA ølen. Hva skjer med juleøl nå etter jul som fremdeles er på lager? Blir dem bare værene for salg til det er tomt eller fjernes dem helt? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Ja, jeg har prøvd en saison, en porter og en quad. Bra øl. Alright! Fristet til å prøve Imperial IPA ølen. Hva skjer med juleøl nå etter jul som fremdeles er på lager? Blir dem bare værene for salg til det er tomt eller fjernes dem helt? Lenge siden jeg bodde i Norge nå, men Julebokk fra Ringnes pleide å komme på hysj hysj salg. Jeg vet ikke om Ringnes lager den lenger, men den var dødsgod synes jeg, fikk gode score også... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Kan ihvertfall ikke forvente julesalg på juleøl... Men tipper de blir stående i hyllene til de blir solgt eller skrevet manko og tatt med hjem Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 NØ Special Holiday Ale er veldig spesiell og det spørs om jeg må ta meg en tur på polet og kjøpe flere i løpet av dagen... når jeg blir edru igjen Tok den som frokost i dag da jeg måtte prøve den før jula så jeg vet hva jeg skal ta med til julemiddagen Jeg drakk den kald, rett fra flaska, så kanskje den blir enda bedre i rett type glass og temp Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Til frokost, faktisk. Der er jeg ikke ennå. Nå blir det straks ut til polet for å kjøpe inn øl og akevitt til julen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Jeg drakk den kald, rett fra flaska, så kanskje den blir enda bedre i rett type glass og tempJa, du mister deler av smaksbildet om du drikker den rett fra kjøleskapet. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Den feilen har jeg tatt meg sev i å gjøre litt ofte... Men har begyn å ta dem ut litt før jeg skal drikke dem nå da + i glass selvsagt. Hva vill dere tro er beste juleøl til Ribben på julaften? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå