Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Har Kinn Vestkyst forandret seg?

Den jeg og søsteren min smakte fra Sverige var eldgammel...

Den jeg har kjøpt til jul kjøpte jeg i Sarpsborg. (sjelden jeg tar meg råd til å kjøpe Vestkyst da det er mye annet i sverige)

Det skal vel stå et batch og datonummer på flasken produsert etc...

Noen som vet hvor ung/gammel en sånn humlet øl kan være før den taper smak? Synes den ar altfor lang utgansdato...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. stort sett prating. Kun én gang i løpet av 20 år at en fyr ønskte overnatting på hans hotellrom. Han aksepterte heldigvis et nei og han ble full mens jeg fremdeles kun var i godt humør og gikk han sin vei. Det startet med at han spurte om veien til et sted og jeg tenkte at den første øla var i takknemmelighet over hjelpa. Etter hvert begynte han å spandere brennevin og røpte sine egentlige intensjoner. Han var hyggelig først men brått var han den kleineste jeg noen gang har møtt. Det er stort sett hyggelige mennesker man treffer, dette er et sjeldent skrekkeksempel.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Er virkelig utvalget av juleøl på taxfree på Gardermoen så dårlig, eller overså jeg noe? Jeg tenkte jeg skulle bruke sjansen til å kjøpe inn juleøl for hele jula, men bortsett fra Kinn sitt Julefred fant jeg kun sekspakninger med enten Aass eller Frydenlund sitt butikkjuleøl. Det så ut til at dette var hele utvalget, og jeg var ikke interessert i å kjøpe noe annet enn juleøl - surt! Da blir det polet allikevel.

Ja, jeg har vært i Spania da. Det er ikke verdens beste øl-land, men nå ser jeg at mikrobryggerier som lager ordentlig øl også er begynt å dukke opp der. Jeg tilbrakte blant annet noen dager i Cordoba, som har minst to mikrobryggerier, Califa og Cordobeer, som lager hveteøl, blonde, IPA og Stout, hvorav jeg testet og likte alle. På Califa sin pub har de også et stort utvalg øl fra andre mikrobryggerier i Spania, men dessverre hadde de lite av disse på lager da jeg var der. I Spania har man også den fordelen at man har tilgang på de nydelige spanske skinkene og ostene, som går godt sammen med mange typer øl.

Lenke til kommentar

NØ sha er vel den som regnes fra før av som den beste juleøl.

Morsomt at det tydeligvis er nesten bedre utvalg på svenskebåten da. Men Kinn og NØ henger høyt i kurs for meg særlig om de ligger rundt 40-50kr

Jeg trør Nøgne IPA kostet 35kr når de hadde den på båten, det er en kjempepris.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ja, jeg har prøvd en saison, en porter og en quad. Bra øl.

Alright!

Fristet til å prøve Imperial IPA ølen.

Hva skjer med juleøl nå etter jul som fremdeles er på lager?

Blir dem bare værene for salg til det er tomt eller fjernes dem helt?

Lenge siden jeg bodde i Norge nå, men Julebokk fra Ringnes pleide å komme på hysj hysj salg.

Jeg vet ikke om Ringnes lager den lenger, men den var dødsgod synes jeg, fikk gode score også...

Lenke til kommentar

NØ Special Holiday Ale er veldig spesiell og det spørs om jeg må ta meg en tur på polet og kjøpe flere i løpet av dagen... når jeg blir edru igjen

Tok den som frokost i dag da jeg måtte prøve den før jula så jeg vet hva jeg skal ta med til julemiddagen

Jeg drakk den kald, rett fra flaska, så kanskje den blir enda bedre i rett type glass og temp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...