Spartapus Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg smakte på Two Captains for et par uker siden, men jeg foretrekker faktisk deres vanlige India Pale Ale (polvarianten). 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg smakte på Two Captains for et par uker siden, men jeg foretrekker faktisk deres vanlige India Pale Ale (polvarianten). Det samme gjør jeg!! Synes T C smaker utvannet.. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) Jeg smakte på Two Captains for et par uker siden, men jeg foretrekker faktisk deres vanlige India Pale Ale (polvarianten). Jasså? Da blir det en av den i neste bestilling! TC utvannet? Syns den var rimelig heftig med sin e 8,5% jeg Endret 28. november 2016 av Skogslik Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg smakte på Two Captains for et par uker siden, men jeg foretrekker faktisk deres vanlige India Pale Ale (polvarianten). Jasså? Da blir det en av den i neste bestilling! TC utvannet? Syns den var rimelig heftig med sin e 8,5% jeg Alkoholstyrken er god nok. Men Dipa og Nøgne så forventer man mer.. Jeg synes den minnet mer om en standar IPA.. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg smakte på Two Captains for et par uker siden, men jeg foretrekker faktisk deres vanlige India Pale Ale (polvarianten). Jasså? Da blir det en av den i neste bestilling! TC utvannet? Syns den var rimelig heftig med sin e 8,5% jeg Alkoholstyrken er god nok. Men Dipa og Nøgne så forventer man mer.. Jeg synes den minnet mer om en standar IPA.. Ja ok, nå har ikke jeg så mye erfaring på DIPA øl egentlig, i fohold til IPA. Meget mulig TC ølen er mer en IPA på smak, likte den i hvertfall godt! Noen DIPA øl du vill anbefale som er verdt navnet? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) Jeg smakte på Two Captains for et par uker siden, men jeg foretrekker faktisk deres vanlige India Pale Ale (polvarianten). Jasså? Da blir det en av den i neste bestilling! TC utvannet? Syns den var rimelig heftig med sin e 8,5% jeg Alkoholstyrken er god nok. Men Dipa og Nøgne så forventer man mer.. Jeg synes den minnet mer om en standar IPA.. Ja ok, nå har ikke jeg så mye erfaring på DIPA øl egentlig, i fohold til IPA. Meget mulig TC ølen er mer en IPA på smak, likte den i hvertfall godt! Noen DIPA øl du vill anbefale som er verdt navnet? Vel det er et relativt spørsmål, da enkelte IPA kan være bedre enn enkelte Dipa.. Jeg foretetrekker Nøgne IPA, og Haandbryggeriets Fyr og flamme ipa før TC... Dessuten bor jeg jo i Sverige da, så smaker mest svenske/internasjonale øl. En Dipa jeg likte godt i Norge var Ægir Ratatosk Dipa, skal vi se Haandbryggeriet Dobbel Dose synes jeg vel også var bra... Her i Sverige så er amerikanske? Lagunitas Maximus veldig rimelig og god det samme er Sigtuna Jumbo, den beste er nok Brewskis Mangofeber Dipa, men den koster litt mer også.. Her går det mest i winter og juleøl for tiden, mye stouts, brown ales osv, og winter ipa... Jeg synes det er spennende med nye sesongøl... Endret 28. november 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Takker! Flere av dem ser ut til å være utgått, synd. Ikke helt frelst på juleøl selv, funger bra om settingen er den rette å det er julemat. Syns dem blir litt for ''feite'' og tunge å drikke bare for seg selv. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Har 10 forskjellige ølsorter i kjøleskapet Mest mørkt øl, alle fra polet Har prøvd noen lysere juleøl, men synes smaken er tynn Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg må ha vanlig mørk lager juleøl til ribba, andre sverger til vin eller IPA men jeg må ha vanlig juleøl med pol/system styrke.. og akevitt.. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Blir nok alkoholfri eplemost til julemiddan da jeg skal kjøre hjem etterpå (feire med familien) Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Ølportalen har en liste over de 15 beste juleølene 2016: http://olportalen.no/2016/11/09/juleol-test-sterkol-2016/ Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Ølportalen har en liste over de 15 beste juleølene 2016: http://olportalen.no/2016/11/09/juleol-test-sterkol-2016/ Her er det flere spennende jeg må teste. Aass sin vellagrede savnet jeg i teste, den er veldig god. https://www.vinmonopolet.no/vmpSite/Land/Norge/Aass-Jule%C3%B8l-Vellagret/p/1824102 Edit: Den var jo faktisk med, ligger på 14 plass. Endret 29. november 2016 av PatSharpX Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Aass drakk jeg i går og synes ikke den var noe spessiell Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Spitsbergen Stout, polvare (7%) synes jeg er god, holder på med min første nå Nøgne Ø Stout var grei den og Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Lite aktivitet her, men skal bare si at Mack ikke er så god sammenlignet med poløl, men den er fortsatt det beste butikk-ølet Har funnet et annet problem, Juleøl, kjøpte en flaske, var kjempegod, utsolgt Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Hvilken Mack snakker du om?Personlig syns jeg stort sett det meste fra Mack ikke er spesielt godt. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Hvilken Mack snakker du om? Personlig syns jeg stort sett det meste fra Mack ikke er spesielt godt. Da har du smaken i behold. Mack er trasige greier. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 (endret) Har handlet noe juleøl til jul. Alle 4 fra Kinn 3 stykk St. Hallvards Reserve-Jul Aass Vellagret Qvart Nissekjesk Nøgne Ø Julequad Blir sikkert noen til når jeg tar en polferd til før jul. Må ha noen IPA øl til jul også. I morgen ser jeg frem til å teste Nøgne Ø sin IPA + Imperial IPA #500 Endret 8. desember 2016 av Skogslik Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Hvilken Mack snakker du om? Personlig syns jeg stort sett det meste fra Mack ikke er spesielt godt. Da har du smaken i behold. Mack er trasige greier. Hørte noen rykter i helgen om at det har med konserveringsmiddel i ølet som gir det en pussig smak. Vet ikke om det er sant, men var en som påsto det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå