Gouldfan Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Fikk en øl i gave av en venn. Read Seal Ale.. Hyggelig... Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Hentet litt digg på posten i dag: Alle ble sluppet sist uke, utenom Ginger Alen til høyre. 3 Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Har du testet Bærøl? bra? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Tenker den testes i morgen, mer nå så blir det snurreri! Lenke til kommentar
ersa Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Bærøl var en interessant sak på Bergen ølfestival. Nådde dessverre ikke helt opp til Voss bryggeri sin Mauritz hage. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Bærøl var veldig ok, passer nok best til deserter men funket fint for seg selv også! Amundsen Black Skull i glasset nå, heftig sak. Ikke vant med øl på 10% men god kaffe/lakris smak! 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 (endret) Noen som har testet disse sake variantene fra Nøgne Ø som er laget i samarbeid med noen japanere? Jeg bare rasket det med meg fra tax-free på Gardermoen, sto på ølbordet, men er det egentlig øl? Edit: Kjapt lite søk på untappd så ser det ut til å være sake ja, og ikke en ølvariant av sake eller lignende. Endret 14. september 2016 av PatSharpX Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Er ekte Sake ja. Gode også. Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Nå som Berlinbryggeriet er oppe og går, begynner det å bli mulig oppdrive Stone på disse breddegrader. Den foreløbige favoritten må sies å være RuinTen. Alkoholsøt TIPA med noe avslepen vestkysthumleprofil. Ellers er jo Ruination nå i standardsortimentet på polet, noe som gir større variasjon om en skulle ønske seg en fin humlebombe med maltsmak som matcher Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Hvor får man disse, i Berlin? Skal dit om en måneds tid. Eller må den Ruination testes til helgen, ser nærmeste pol har den på lager. Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Hvor får man disse, i Berlin? Skal dit om en måneds tid. Eller må den Ruination testes til helgen, ser nærmeste pol har den på lager. Antar de selges på forskjellige ølbutikker i Berlin (og ellers rundtom i europa), men kan og fås på Bistroen til Stone. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Nice, må prøve å få til en tur der! Ser en nyhet i lokalavisen nå at dem skal åpne øl butikk i nærmeste by i morgen, Gulating ølutsalg. Regner med dem bare kan selge øl opp til 4,7% da? Må uansett innom å sjekke ut før helgen! Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Nice, må prøve å få til en tur der! Ser en nyhet i lokalavisen nå at dem skal åpne øl butikk i nærmeste by i morgen, Gulating ølutsalg. Regner med dem bare kan selge øl opp til 4,7% da? Må uansett innom å sjekke ut før helgen! Go-to IPA'en er faktisk 4.7 %, så den skal være å oppdrive hos Gulating Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) St.Eriks IPA, Sigtuna Black IPA, og Poppels Imperial stout står på vent i kjølen... Mørkere og kaldere tider krever mørkere øl.. Endret 30. september 2016 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Husk bare å ta de ut av kjøla en stund før du tømmer i gapet. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 (endret) Husk bare å ta de ut av kjøla en stund før du tømmer i gapet. Ja stouten fikk hvile seg til flaska ikke var iskald, mens jeg snuste og hørte på klassisk musikk av Grieg... Poppels Imperial Stout var ikke nevneværdig toppers, men den var helt grei. Men de kunne heller senket forventningene litt og kalt den bare extra Stout eller noe. Alene kveld idag gitt, så kona kjøpte noen øl til meg, så skal jeg virkelig kjøre anlegget på over 0 desibel med noe annet enn klassisk. Det jeg fikk med meg var St.Peters Cream stout, St.Eriks IPA, Oppigårds Thurbo Dipa en ny lading Sigtuna black soil IPA (som var kjempegod) Når jeg så gikk til kassen så spekulerte fælt, så en fyr som hadde mye belgisk, tenkte og spekulerte, lenge siden jeg har hatt noen rene belgere nå? Tenkte vel vel nå står jeg i køen, men endte med at jeg gikk tilbake og hentet meg en Blue Chimay. Jeg skal ikke smake alle disse ølene idag, men Blue Chimay trappist er det 100% at jeg skal smake, og så blir det vel en av IPAene og sikkert en St.Peter Cream stout. Endret 1. oktober 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Ny ølslipp på Fredag sist uke inkludert juleøl! handlet disse i dag: Hvordan vill det være å lagre noen av disse til nærmere jul? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Vil ikke merke noen som helst forskjell ved lagring fram til Jul. Men den "Jolagåva" er det nok like greit å bare drikke opp først som sist. Ikke noe vits å ta vare på den. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Var på en ølsmakeraffære i regi av Bjørndalsskogen borettslag i samarbeid med Gulating. Der hadde de en 7 Fjell lys juleøl (mest Saison ble det vel opplyst) som het Slaps og sludd (eller noe slikt). Kan det tenkes at det er en Sinterklaas som er vannet ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå