cliffme Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Og wtf skulle ikke det et av poengene med Frp i regjering være at de gjorde litt endringer på alkohol-lovene?De har jo faktisk fått løsnet litt på reglene hva "reklame" for alkohol gjelder,men det er sjeldent at ett parti alene kan innføre noe som helst uten å få støtte fra andre. Jeg bor ikke i Norge, her i Sverige er det masse alkoholreklamer i aviser etc, det jeg ser i Norge er at man på vinmonopolets sider noen ganger faktisk får lov til å se hvordan flasken ser ut.. Polet har vel fått lov å vise bilder av produktet nå, men har ikke fått på plass alle. Det går hvertfall rett vei. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Polet har jo hatt lov til å vise bilder alltid, men produsentene selv har ikke hatt lov til dette. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Polet har jo hatt lov til å vise bilder alltid, men produsentene selv har ikke hatt lov til dette. Mulig poler har hatt lov, men de var aldri interesert i å gjøre det. Sverige er friere med reklame og bilder, de har lavere avgifter på system og utesteder. Samtidig har de strengere aldersregler og mindre tilgjengelighet dvs øl på system og 20 års grense for øl mens Norge har 18 for øl, vin og sterkvin. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Sigtuna Jumbo, Lagunita DIPA og Omnipollo IIPA er høydare som man kaller det i Sverige, alle er greit priset for den høye prosenten og den gode smaken.... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Polet har jo hatt lov til å vise bilder alltid, men produsentene selv har ikke hatt lov til dette. http://www.dinside.no/934539/naa-blir-det-lov-aa-informere-om-alkohol Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Polet har jo hatt lov til å vise bilder alltid, men produsentene selv har ikke hatt lov til dette. De har lov til vå vise nøytrale bilder og gi nøktern informasjon. Det vil si at varene ikke må "fristes opp" med dugg, lystige situasjoner, pene damer eller tislvarende og at omtalen skal gå på hva ølet er og ikke hvor fantastisk eller mye bedre enn konkurentenes det er. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 http://mysam.blogg.no/1469818507_london_here_we_go.html Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Grünerløkka Microbryggfest i helgen, noen som skal ta turen?Øl-listen ser spennende ut! https://www.scribd.com/document/322149367/Beer-List-GMF-2016 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Omnipollo Leon er god, en mellomting av Pale ale og blonde ale. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Nye øltyper på polet fra 2 September, rundt 120 nye. Handlet litt selv så blir mye smaking neste helg regner jeg med! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Nye øltyper på polet fra 2 September, rundt 120 nye. Handlet litt selv så blir mye smaking neste helg regner jeg med! Finnes det en oversikt over hva som slippes? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Nye øltyper på polet fra 2 September, rundt 120 nye. Handlet litt selv så blir mye smaking neste helg regner jeg med! Finnes det en oversikt over hva som slippes? Yess, her: https://www.vinmonopolet.no/nyhetslansering-september-2016 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 (endret) Nye øltyper på polet fra 2 September, rundt 120 nye. Handlet litt selv så blir mye smaking neste helg regner jeg med! Finnes det en oversikt over hva som slippes? Yess, her: https://www.vinmonopolet.no/nyhetslansering-september-2016 Takker. Må vel ta å få bestilt meg noe jeg også snart. Begynner å bli tomt i ølkjøleskapet. Ser det kommer noe fra Birrificio, testet et par fra dem på Oslo Microbryggfestival, morsomt italiensk bryggeri. Kan anbefales. Endret 5. september 2016 av PatSharpX Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Vet noen her om noe aktivt bryggeforum her til lands? Er så lei flasking at jeg vurderer å skaffe utstyr til fat, men da kommer jo en hel rekke nye utfordringer, så hadde vært greit å høre med andre bryggee. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Vet noen her om noe aktivt bryggeforum her til lands? Norbrygg forum. I tillegg er det mange Facebook-grupper, for eksempel Vi som brygger selv. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Mangofeber Dipa er sykt god, ikke så galt priset i Norge heller.. En av nyhetene i Norge på høstsleppet. 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Hørtes interessant ut, må prøve den på neste bestilling! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Mangofeber Dipa er sykt god, ikke så galt priset i Norge heller.. En av nyhetene i Norge på høstsleppet. Nei, 204,50 pr. liter er skikkelig pent. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Mangofeber Dipa er sykt god, ikke så galt priset i Norge heller.. En av nyhetene i Norge på høstsleppet. Nei, 204,50 pr. liter er skikkelig pent. Dersom det var ironi så er den billigere i Sverige, men fortsatt ganske dyr iforhåld til andre svenske øl. Men den er verd prisen. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Vet noen her om noe aktivt bryggeforum her til lands? Er så lei flasking at jeg vurderer å skaffe utstyr til fat, men da kommer jo en hel rekke nye utfordringer, så hadde vært greit å høre med andre bryggee. Hva lurer du på? Kort sagt så er ikke det noe å tenke på. Kjøp fatutstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå