d'espresso Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 Enig i mye. Jeg er dog av den oppfatning at en IPA burde være på over 5,5 (ca.) %. Alt under burde betegnes som session. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 Enig i mye. Jeg er dog av den oppfatning at en IPA burde være på over 5,5 (ca.) %. Alt under burde betegnes som session. Om det står session på ølen er det helt greit for min del. Jeg synes det er hyggelig at man kan få en 4,7% IPA stil med grei humle på butikken i Norge til prisen for en god pils. Det var på tide også. Selv foretrekker jeg Haandbryggeriet pale ale, men det koster vel litt mer enn en pils også, men var det ikke sånn at mye av det ølet har blitt beskyldt for å ha 6-7% uten at man var klar over det? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Men det står vel ikke session på Aass, Hansa e.l? Ja, for all del. Enig i at økt tilgjengelighet er tommel opp Ja. Haands pale ale ligger på ca. femtilappen. Stemmer at blant annet pale ale var en av de mistenkte i den saken. Så.. God value for money, da Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Wow fant en imperial stout på over 9% på systemet til 21kr!! Fra Samuel adams. Den var svært god, manglet litt kompleksitet, men fabelaktig til den prisen. Endret 13. mars 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 21kr faktisk....med vanlig "Norsk Grådighet" ville denne havnet på ca. 80-90kr her? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 (endret) 21kr faktisk....med vanlig "Norsk Grådighet" ville denne havnet på ca. 80-90kr her?I Sverige ligger imperial stouts på 39-40 kr på småflasker. Så det er nærmere halve prisen eller det man gir for en gjennomsnittlig pale ale med lav prosent. Så en imperial stout 9,2% til 21 kr 337ml flaske og som faktisk er god er en n kjempedeal. Endret 13. mars 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 (endret) Det er denne, http://www.galatea.se/2011/10/samuel-adams-imperial-stout/ Sammenligner du med nøgne ø imperial stout så er nøgne mer kompleks. Men jeg anbefaler absolutt Samuel Adams Imperial stout til den prisen. Den får mye mer enn godkjent og er ekstremt god value. Jeg vil si den er et realt kupp. Endret 13. mars 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 (endret) 21kr faktisk....med vanlig "Norsk Grådighet" ville denne havnet på ca. 80-90kr her?En svensk imperial stout fra slottskällans kostet vel i sin tid 59,90kr på polet. Svensken har trend til mindre ölflasker mens normalen i Norge er halvliter. Samuel Adams Imperial Stout tåler meget godt sammerligning med Slottskällans version. Endret 13. mars 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Igår koste jeg meg. En Brewdog Punk Ipa på boks og to Aas Ipa halvlitere på boks til 11kr og ble en Samuel Adams Imperial Stout igjen også. Et større glass Ardbeg 10 med vann og et mindre glass Ardbeg uten vann hørte med. Jeg synes røkwhisky passer bra til Ipa og stouts.. Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Mistenker jeg har pådratt meg et nytt favorittbryggeri den siste tiden: Cervisiam Satanic Panic (Imperial Stout): Perfekt kaffe- og sjokoladebalanse med mye sødme, lite brent malt og deilig viskositet. Norsk Founders Breakfast Stout/Mikkeller Cocoa Shake kombo Jungle Juice (DIPA): Funky, fruktig og god humlebombe uten for mye west coast preg. Super, lett maltsmak mot god humlemix Toxic Alevenger (APA): Ny favoritt i en stil jeg ellers har lite til overs for. Smaker og lukter ferskensmågodt! Tilogmed dama likte denne Salty Surprise (Gose): Fruktig gose, super kombo Tatt på Fersken (Wit): Svakeste av de jeg har smakt, men helt OK wit. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Drakk en Kinn Humlehaud, butikk 0,33l 39 kroner. Sterk konkurrent til Haandbryggeriet Pale Ale som beste butikk-ipa. Disse skal smakes mot hverandre ved neste anledning. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Tre Samuel Adams Imperial Stouts i kjølen samt endel Ipas, blir snacksens... 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 (endret) Ble en akkevitt og pepsi og en akkevitt bar shott. til kvelds,. samt en Stilnoct søvnmedisin.her d betyr at jeg stod opp igjen strømstad kommer det hele tiden store chevyer, volvoer og americanere med de råeste subwooferne i bilen, kanskje derfor jeg tydde til 'stilnoct.....jeg føler meg som jokke i 'action. Dama er våken og ungen sover....etc snart skal hele denne byen gå på jobben, alle unntat meg skal gå på jobben de myldrer ur som maur med blodskutte aur, mens jetg venter på action. Dette er ringelyden min for evig...¨¨ Endret 25. mars 2016 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Ble en akkevitt og pepsi og en akkevitt bar shott. til kvelds,. samt en Stilnoct søvnmedisin.her d betyr at jeg stod opp igjen strømstad kommer det hele tiden store chevyer, volvoer og americanere med de råeste subwooferne i bilen, kanskje derfor jeg tydde til 'stilnoct.....jeg føler meg som jokke i 'action. Dama er våken og ungen sover....etc snart skal hele denne byen gå på jobben, alle unntat meg skal gå på jobben de myldrer ur som maur med blodskutte aur, mens jetg venter på action. Dette er ringelyden min for evig...¨¨ Lol...høres ut som om du var ute på kjøret da Masse gærninger der kveld har jeg hørt Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 (endret) Ble en akkevitt og pepsi og en akkevitt bar shott. til kvelds,. samt en Stilnoct søvnmedisin.her d betyr at jeg stod opp igjen strømstad kommer det hele tiden store chevyer, volvoer og americanere med de råeste subwooferne i bilen, kanskje derfor jeg tydde til 'stilnoct.....jeg føler meg som jokke i 'action. Dama er våken og ungen sover....etc snart skal hele denne byen gå på jobben, alle unntat meg skal gå på jobben de myldrer ur som maur med blodskutte aur, mens jetg venter på action. Dette er ringelyden min for evig...¨¨ Lol...høres ut som om du var ute på kjøret da Masse gærninger der kveld har jeg hørt Var masse politi og ambulanser som lappet sammen ungdommer. et titalls kids fra to grupper med volvoer og chevyer braket sammen i masseslagsmål, grinende damer og gaulene gutter politi hos naboene og det kom tilogmed på nyhetene. Greia med meg er at selv om jeg bare drikker 4 enheter så får jeg søvnproblemer. Jeg koste meg i går. Jeg drakk en innis&Gunn Ipa og en Samuel Adams Imperial stout. Samt to eller tre små laffe 10 og hørte på jokke på BW P5 fra huawei Y6. Det er så rart med meg for jeg får ikke sove når jeg drikker litegrann. Men det var mye dunk dunk hos naboene igår, så da tenkte jeg at jeg skulle ta en drink og en shot og en sovetablett. Vel vel det funket. Politiet låta av Tom Mathisen var pga polisen hos harryungene, og Jokke med action var fordi jeg ikke fikk sove.. Tenkte jeg tar en snus og en drink og en dram og en sovetablett, og da tenkte jeg det var like greit med noe billig akevitt. Var ikke akkurat noen pjolter, men en akevitt pepsi maxboks.... Chevyer med Subwoofere lager helt rå lyd, motoren konkurerer med bassen. Endret 25. mars 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Blir egentlig bare trist når folk skal lage faenskap i fylla. Greit med biler og musikk, men faen ass..fyllearrest, ambulanse, politi etc. Dra på Systemet, kjøp noe skikkelig øl og nyt livet istedet for å ødelegge det!! Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Vel vel ungdom er ungdom. Forhåpentligvis skjerper de seg med alderen. Var ellers stille og rolig i Strømstad, flesteparten oppførte seg pent selvom et fåtall kom i fyllearesten, eller fikk bot for å henge ut av vinduet uten belte eller sitte på taket på bilen i fart. Var bare nabolaget her som hadde masseslagsmål. Lenke til kommentar
Thend 2.0 Skrevet 26. mars 2016 Del Skrevet 26. mars 2016 Gouldfan, er du dagbladets sportskommentator Morten Pedersen? Det skulle ikke overraske meg. Men, hvem vet. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 (endret) Gouldfan, er du dagbladets sportskommentator Morten Pedersen? Det skulle ikke overraske meg. Men, hvem vet. Etter Sverige så har jeg av naturlige årsaker desverre mistet all informasjon om norsk sport. Jeg savner norsk sport men finner ingen måte å holde meg oppdatert annet enn aviser nettsider og kamerater. Utover det så forstår jeg ikke om det er en fornermelse eller ei, jeg bare nevnte ting som skjedde i forbindelse med påsken.. Endret 29. mars 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå