Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3RYwwc

Skal kjøpe meg en sixpack i dag og sliter mellom disse fire valgene:

 

Sagene pilsner, Frydenlund fatøl, FL pale ale og Hansa IPA.

 

Hva skal jeg gå for i kveld?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe meg en sixpack i dag og sliter mellom disse fire valgene:

 

Sagene pilsner, Frydenlund fatøl, FL pale ale og Hansa IPA.

 

Hva skal jeg gå for i kveld?

Hansa IPA. Soleklart valg. Ligger milevis over noe av de andre. (Sagene ville jeg ligget unna uansett da de baserer sin forretning på å villede kundene.)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

 

Skal kjøpe meg en sixpack i dag og sliter mellom disse fire valgene:

 

Sagene pilsner, Frydenlund fatøl, FL pale ale og Hansa IPA.

 

Hva skal jeg gå for i kveld?

Hansa IPA. Soleklart valg. Ligger milevis over noe av de andre. (Sagene ville jeg ligget unna uansett da de baserer sin forretning på å villede kundene.)

Hva mener du med at Sagene villeder kundene?

Lenke til kommentar

 

 

Skal kjøpe meg en sixpack i dag og sliter mellom disse fire valgene:

 

Sagene pilsner, Frydenlund fatøl, FL pale ale og Hansa IPA.

 

Hva skal jeg gå for i kveld?

Hansa IPA. Soleklart valg. Ligger milevis over noe av de andre. (Sagene ville jeg ligget unna uansett da de baserer sin forretning på å villede kundene.)

Hva mener du med at Sagene villeder kundene?

 

De prøver å gi inntrykk av at de har tilhørighet til Sagene, Oslo, mens ølet deres brygges i Arendal.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Startet opp i november 15. Er vel på vei. Litt merkelig at de går så tungt ut som et Oslo-øl og kritiserer Ringnes for å ikke bli produsert i Oslo (men 1km utenfor grensa), når de selv produserer i Arendal...

Lenke til kommentar

 

Skal kjøpe meg en sixpack i dag og sliter mellom disse fire valgene:

 

Sagene pilsner, Frydenlund fatøl, FL pale ale og Hansa IPA.

 

Hva skal jeg gå for i kveld?

Hansa IPA. Soleklart valg. Ligger milevis over noe av de andre. (Sagene ville jeg ligget unna uansett da de baserer sin forretning på å villede kundene.)

Frydenlund Pale er da slettes ikke ille som butikkøl.

Lenke til kommentar

Startet opp i november 15. Er vel på vei. Litt merkelig at de går så tungt ut som et Oslo-øl og kritiserer Ringnes for å ikke bli produsert i Oslo (men 1km utenfor grensa), når de selv produserer i Arendal...

Etter det jeg har lest så har det stort sett bare kommet løgn og dritt fra Sagene "bryggeri". God nok grunn til å holde seg unna det de "brygger".
Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg en sixpack i dag og sliter mellom disse fire valgene:

 

Sagene pilsner, Frydenlund fatøl, FL pale ale og Hansa IPA.

 

Hva skal jeg gå for i kveld?

Litt seint svar, men her kommer min sammenligning av de nevnte. Sagene pilsner er en helt grei pilsner, men stikker seg ikke særlig ut. Frydenlund fatøl er god dersom du vil ha en solid fatøl med tydelig og god balanse mellom malt, humle og bitterhet. FL Pale Ale er litt flau mener jeg å huske, og ikke verd å kjøpe flere av. Hansa IPA er en svært god IPA for å være butikkstyrke, og dersom du vil ha en liten humlefest så kan en sixpack av denne være perfekt. Så det faller ned på hva man ønsker i en øl. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg kjøpt en av hver og fått førstehåndskunnskap om dem. Det er fire ulike øl og vel verd å kjøre sin egen lille sammenligning på for å erfare forskjellene mellom dem. De bør drikkes slik syns jeg: Sagene -> FL Pale Ale -> Frydenlund Fatøl -> Hansa IPA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

 

Skal kjøpe meg en sixpack i dag og sliter mellom disse fire valgene:

 

Sagene pilsner, Frydenlund fatøl, FL pale ale og Hansa IPA.

 

Hva skal jeg gå for i kveld?

Litt seint svar, men her kommer min sammenligning av de nevnte. Sagene pilsner er en helt grei pilsner, men stikker seg ikke særlig ut. Frydenlund fatøl er god dersom du vil ha en solid fatøl med tydelig og god balanse mellom malt, humle og bitterhet. FL Pale Ale er litt flau mener jeg å huske, og ikke verd å kjøpe flere av. Hansa IPA er en svært god IPA for å være butikkstyrke, og dersom du vil ha en liten humlefest så kan en sixpack av denne være perfekt. Så det faller ned på hva man ønsker i en øl. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg kjøpt en av hver og fått førstehåndskunnskap om dem. Det er fire ulike øl og vel verd å kjøre sin egen lille sammenligning på for å erfare forskjellene mellom dem. De bør drikkes slik syns jeg: Sagene -> FL Pale Ale -> Frydenlund Fatøl -> Hansa IPA.

 

 

Hadde smakt alle minus Hansa IPA tidligere, så valget falt på den lilla boksen. Synes den var overraskende god da jeg ellers ikke har spesielt til overs for Hansa-ølene. Synes den hadde en god og frisk smak.

 

Kjøper stort sett ølet mitt på Systembolaget i Charlottenberg, men lageret var dessverre tomt hjemme. Er veldig glad i fx Brooklyn Scorcher, men den koster 38,40 NOK på Kiwi mot 19,90 SEK på Systembolaget.

Lenke til kommentar

 

 

Leser nå at produksjonen av polølet deres er i Oslo nå.

 

Hvor har du lest det?

 

 

http://www.osloby.no/nyheter/Na-skal-Sagene-bryggeri-endelig-lage-ol-ved-Akerselva-8239114.html

 

Her er det nok optimismen som har tatt overhånd og osloby.no som har gjort joben sin som mikrofonstativ atter en gang.

Riktignok var ikke dette mer optimistisk enn at mange utenforstående trodde det var gjennomførbart, men det å kjøre i gang et nytt bryggeri er ingen eksaktvitenskap og det tar gjerne litt tid. Første offentliggjorte dato var vel september 2015. Den var lett å gjennomskue som en ren drøm når bryggverket ikke var bestilt i tide.

 

Jeg er også temmelig skeptisk til det uttalte målet om 1 mill liter i 2016. Markedet er rett og slett ikke klar for en dobling fra Sagene.

 

Ølportalens sak om det nye bryggeriet:

http://olportalen.no/2015/11/26/na-skal-det-brygges-sagene-ol-i-oslo/

 

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Hansa IPA er en helt grei butikkstyrke pale ale.. Å kalle det en IPA er litt vilt etter min mening.

 

Egentlig er det vel heller lista paa det norske olet som ligger litt hoyt.

Hansa IPA smaker mer enn en mange engelsk type IPA.

 

Aa sammenligne den med nogne eller haandbryggeriet blir direkte urettferdig, lista burde ligge paa ol som proper job og Brewdog punk IPA, blandt disse staar hansa ipa seg greit. Jeg synes forden del Aas Ipa ogsaa er god.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...