larskan Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 (endret) Ble sluppet rundt 200 øl på Polet fredag, noen som har kjøpt inn noe ennå? Jeg plukket de for meg største høydepunktene nå først, så blir det sikkert mer etterhvert. Kjøpte da Alesmith IPA, Brewdog Dog D, Lervig 3 Bean Stout, Kinn Tomasmesse og To Øl Yule Mælk. Pluss en flaske Stelliger Divum som skal få stå i kjelleren et par år. Nøgne Ø Dark Horizon 4.5 burde vel også vært med, men 300,- for 0,33 er i overkant synes jeg... Utover det anbefaler jeg Alesmith Speedway Stout og Ballast Point Sculpin. Sculpin er imidlertid fast i handlekurven når jeg er i Sverige og Speedway Stout har jeg fra før, så valgte å spare de pengene foreløpig... Endret 7. november 2015 av larskan Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 http://www.dagbladet.no/2015/11/12/nyheter/hegnarno/okonomi/41920316/ 7 Fjell går i null, og har planer om utvidelse. Patrioten i meg håper veksten fortsetter. 3 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg har handlet inn litt juleöl, skal også Kjöpe inn noen Austmann juleöl på båten. 2 Nögne ö Underlig jul 4 Mikeller santas little helper 2 Brown ale Season christmas brown 1 Dugges Christmas Idjit imperial stout Og en Mikeller Christmas wish IPA Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Var innom polet i dag og tenkte jeg skulle ta med.meg en flaske eller to av Alesmith Ipa, men de flaskene jeg sjekket var tappet for godt over et år siden, så den stod jeg over.. Habanero Sculpin hadde altfor mye chili, jeg er egentlig glad i chili, men denne ble for mye for meg, mesteparten havnet i vasken. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Var innom i går. Kom ut 3 000 fattigere. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Ellers er jo HB Dark Force en göyal stout, som også har veldig egenartet stil, dog litt lite skumhode.. Det er vel en havre russian imperial. Drakk den på Schauskjelleren for noen uker siden. Veldig god! Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Podcast om øl. Episode 8 har fokus på julemat og juleøl. http://spacekraft.no/vestkast/ 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Fikk 4 spieglau IPA glass og 3 Hansa IPA av söstrene mine til den store dagen, en Hansa IPA rök med igår. Jeg synes disse er gode for prisen. Lenke til kommentar
Thend 2.0 Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Jeg synes disse er gode for prisen. Ja, de var vel gratis? 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Jeg synes disse er gode for prisen. Ja, de var vel gratis? Hehe ja de var det. Jeg tenkte for hva de kostet i Norge i butikk, ca det samme som enkelte pils. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 (endret) Noen som kjenner til noe godt tysk øl som kan anbefales? Skal en tur til Hamburg noen dager neste uke så da vill jeg gjerne smake på litt lokale godsaker! Endret 30. november 2015 av Skogslik Lenke til kommentar
Luringfax Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Har et tappetårn av denne typen: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=65461948&searchclickthrough=true&searchQuery=tappet%C3%A5rn Hører dette hjemme på søppeldynga? Har fått beskjed om at Carlsberg sluttet å produsere poser/tønner til dette i 2010. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Har et tappetårn av denne typen: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=65461948&searchclickthrough=true&searchQuery=tappet%C3%A5rn Hører dette hjemme på søppeldynga? Har fått beskjed om at Carlsberg sluttet å produsere poser/tønner til dette i 2010. Linken fungerer ikke. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Har da vært så heldig å få tak i tolv flasker Westvleteren 12 og seks flasker Westvleteren 6. Tenkte å smake på en 6'er i løpet av kvelden, men lagre det resterende i en stund, da dette var tipset jeg fikk på bryggeriet. Noen her som tilfeldigvis har lagret en Westvleteren tidligere? Erfaringer? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Gratulerer! 6'eren er en blond og er best fersk. 12'eren kan godt lagres en stund avhengig av lagringsforhold. Siden du har såpass mange, ville jeg tatt en nå og en om et års tid og se om du liker det som har skjedd. Jeg har en 8 og en 12 som har ligget i to år, tenker å ta dem snart. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 ^ så mye dette. Jeg fikk tak på en som hadde stått 4-5 år (visstnok på høyden - jeg postet om det tidligere i denne tråden) og det kunne nærmest kjennes. En helt fullstendig fabelaktig ølopplevelse, men jeg kan dessverre ikke si noe om den når den er yngre. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Den er selvsagt veldig brukbar når den er helt fersk også. Det er tross alt slik bryggeriet selv slipper den ut på markedet. Lenke til kommentar
Thend 2.0 Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Skulle gjerne hatt et juleøltips. I min familie kjører vi denne overlegne julemiddagen (som selvsagt serveres ganske seint på kvelden, etter gavene): Koldtbord med kald ribbe, lune medisterkaker, røke- og/eller gravlaks, eggerøre og oster med div. brød og sterke senneper. Finnes det et øl som kan passe til alt dette på én gang? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Skulle gjerne hatt et juleøltips. I min familie kjører vi denne overlegne julemiddagen (som selvsagt serveres ganske seint på kvelden, etter gavene): Koldtbord med kald ribbe, lune medisterkaker, røke- og/eller gravlaks, eggerøre og oster med div. brød og sterke senneper. Finnes det et øl som kan passe til alt dette på én gang? Kinn Solsnu er det som øyeblikkelig høres ut som om det kan passe en så variert meny. Dette er et øl som er veldig mottagelig for forskjellig mat og det er ikke et dobbelbokk, slik alt for mange av de norske juleølene er. Du bør imidlertid bestemme deg raskt om du går for denne, for de minker kraftig i polutsalgene og det finner ikke mer på lager. 1 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Den er selvsagt veldig brukbar når den er helt fersk også. Det er tross alt slik bryggeriet selv slipper den ut på markedet. Det har blitt påstått at den absolutt bør ha et par år for å bli i nærheten av verdens beste øl. Rochefort 10 hevdes å være jevnere over tid, men ikke nå helt til de høyder som W12 kan. For bryggeriet er det alltid en kombinasjon av kvalitet og kostnader som avgjør når ting sendes ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå