Gå til innhold

Den store øl-tråden

Anbefalte innlegg

Ble sluppet rundt 200 øl på Polet fredag, noen som har kjøpt inn noe ennå?

Jeg plukket de for meg største høydepunktene nå først, så blir det sikkert mer etterhvert. Kjøpte da Alesmith IPA, Brewdog Dog D, Lervig 3 Bean Stout, Kinn Tomasmesse og To Øl Yule Mælk. Pluss en flaske Stelliger Divum som skal få stå i kjelleren et par år.

Nøgne Ø Dark Horizon 4.5 burde vel også vært med, men 300,- for 0,33 er i overkant synes jeg... 

Utover det anbefaler jeg Alesmith Speedway Stout og Ballast Point Sculpin. Sculpin er imidlertid fast i handlekurven når jeg er i Sverige og Speedway Stout har jeg fra før, så valgte å spare de pengene foreløpig...

Endret av larskan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har da vært så heldig å få tak i tolv flasker Westvleteren 12 og seks flasker Westvleteren 6. Tenkte å smake på en 6'er i løpet av kvelden, men lagre det resterende i en stund, da dette var tipset jeg fikk på bryggeriet. Noen her som tilfeldigvis har lagret en Westvleteren tidligere? Erfaringer? 

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt et juleøltips. I min familie kjører vi denne overlegne julemiddagen (som selvsagt serveres ganske seint på kvelden, etter gavene): Koldtbord med kald ribbe, lune medisterkaker, røke- og/eller gravlaks, eggerøre og oster med div. brød og sterke senneper. Finnes det et øl som kan passe til alt dette på én gang?

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt et juleøltips. I min familie kjører vi denne overlegne julemiddagen (som selvsagt serveres ganske seint på kvelden, etter gavene): Koldtbord med kald ribbe, lune medisterkaker, røke- og/eller gravlaks, eggerøre og oster med div. brød og sterke senneper. Finnes det et øl som kan passe til alt dette på én gang?

Kinn Solsnu er det som øyeblikkelig høres ut som om det kan passe en så variert meny. Dette er et øl som er veldig mottagelig for forskjellig mat og det er ikke et dobbelbokk, slik alt for mange av de norske juleølene er. Du bør imidlertid bestemme deg raskt om du går for denne, for de minker kraftig i polutsalgene og det finner ikke mer på lager.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den er selvsagt veldig brukbar når den er helt fersk også. Det er tross alt slik bryggeriet selv slipper den ut på markedet.

Det har blitt påstått at den absolutt bør ha et par år for å bli i nærheten av verdens beste øl. Rochefort 10 hevdes å være jevnere over tid, men ikke nå helt til de høyder som W12 kan.

For bryggeriet er det alltid en kombinasjon av kvalitet og kostnader som avgjør når ting sendes ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...