Vice Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Sorry, mente det ikke bokstavelig. Ja, den kommer snart men den levde på ingen måte opp til sitt gamle jeg etter min mening. Smakte rett og slett mye mindre. Den er smaksmessig død for meg nå. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Pokker, det hørtes ikke lovende ut. Er noen år siden sist jeg smakte den, men det er nok en av de beste stoutene jeg har smakt. Noen andre stouts dere vil anbefale mens jeg venter på at Odin's Tipple skal komme på lager igjen? 1 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Sorry, mente det ikke bokstavelig. Ja, den kommer snart men den levde på ingen måte opp til sitt gamle jeg etter min mening. Smakte rett og slett mye mindre. Den er smaksmessig død for meg nå. Hmm.. Jeg synes ikke den var ille i det hele tatt, snarere tvert i mot. Mulig den smakte bedre før, det husker jeg ikke i og med at det er så lenge siden. Skal dog sies at med noen måneder i flaska vil den jo bli betydelig rikere på smak, da.. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Sorry, mente det ikke bokstavelig. Ja, den kommer snart men den levde på ingen måte opp til sitt gamle jeg etter min mening. Smakte rett og slett mye mindre. Den er smaksmessig død for meg nå. Hmm.. Jeg synes ikke den var ille i det hele tatt, snarere tvert i mot. Mulig den smakte bedre før, det husker jeg ikke i og med at det er så lenge siden. Skal dog sies at med noen måneder i flaska vil den jo bli betydelig rikere på smak, da.. Det er alltid en utfordring å huske det en har smakt tidligere. Spesielt når en stadig smaker nye og mer ekstreme varienter. 1 Lenke til kommentar
larskan Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Pokker, det hørtes ikke lovende ut. Er noen år siden sist jeg smakte den, men det er nok en av de beste stoutene jeg har smakt. Noen andre stouts dere vil anbefale mens jeg venter på at Odin's Tipple skal komme på lager igjen? Stouts er min favorittstil, særlig da Imperial Stouts. Har dessverre ikke smakt Odin's Tipple, så vet ikke helt hvilke karaktertrekk den har og hva som eventuelt ligner. Men av de jeg har smakt som er tilgjengelig på Polet nå så kan i hvert fall disse anbefales: Brewdog Cocoa Psycho Brewdog Tokyo Hornbeer The Fundamental Blackhorn Mikkeller Beer Geek Breakfast Mikkeller Beer Geek Dessert Nøgne Ø Horizon Tokyo Black Jeg gikk tilfeldigvis gjennom utvalget til Polet her om dagen på hva jeg ikke hadde smakt, men som skal være veldig bra, og endte opp med disse som jeg gleder meg til å få prøvd: Lervig Konrad's Stout Mikkeller Black Mikkeller Black Hole To Øl Goliat Ægir Lynchburg Natt 1 Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Pokker, det hørtes ikke lovende ut. Er noen år siden sist jeg smakte den, men det er nok en av de beste stoutene jeg har smakt. Noen andre stouts dere vil anbefale mens jeg venter på at Odin's Tipple skal komme på lager igjen? Mikkeller Black Hole er gøyal. Dersom du ønsker noe som kan matche Odin's Tipple så bør du smake denne. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Spennende liste! Tror jeg bare har smakt Hornbeer, Konrad og Ægir ut av de du listet, så jeg har notert meg navnet på de andre. Imperial Stouts er nok min favorittstil også, så jeg får håpe at vi har samme smak når det gjelder stouts Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Odins Tipple har jeg smakt men det var lenge siden. Ellers er jo HB Dark Force en göyal stout, som også har veldig egenartet stil, dog litt lite skumhode.. Det er vel en havre russian imperial. Jeg har ikke sett den på en stund, mulig den er borte.. Endret 20. oktober 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Var det ikke en hvetestout, denne Dark Force? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Odins Tipple har jeg smakt men det var lenge siden. Ellers er jo HB Dark Force en göyal stout, som også har veldig egenartet stil, dog litt lite skumhode.. Det er vel en havre russian imperial. Jeg har ikke sett den på en stund, mulig den er borte.. COMMERCIAL DESCRIPTION "Double" (imperial) wheat stout. This imperial really strikes back. From a strange country far, far away, comes the only Imperial Wheat Stout in the known universe. Once again, the ’Hand’ brewery - four guys brewing in their spare time, on an absurdly small scale - boldly goes where no brewery has gone before. Den er tilgjengelig på 3 pol. http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/overgjeret/norge/haandbryggeriet-dark-force/sku-1566402?ShowShopsWithProdInStock=true&sku=1566402&fylke_id=* Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Noen som kjenner til noen IPAer som selges på polet her i landet som kan ha noe tilnermende smaken av IPAer fra Nord/Vest USA? Oregon/Washington statene. Var i Seattle området på ferie i sommer å ølet der borte var helt supert. Ser dem har denne på polet: Redhook Long Hammer IPA, som er fra Washington staten. Får prøve den. Endret 30. oktober 2015 av Skogslik Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Finner du en fersk utgave av Lindheim Nacho Libre, er det en veldig bra IPA i amerikansk vestkyst-stil. En god utgave av Kinn Vestkyst er også bra, men de har vært litt varierende i det siste. Generelt holder ikke ipa'er seg så bra, så mange av de amerikanske er allerede litt gamle når de kommer til Norge. Endret 30. oktober 2015 av the_last_nick_left 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Finner du en fersk utgave av Lindheim Nacho Libre, er det en veldig bra IPA i amerikansk vestkyst-stil. En god utgave av Kinn Vestkyst er også bra, men de har vært litt varierende i det siste. Generelt holder ikke ipa'er seg så bra, så mange av de amerikanske er allerede litt gamle når de kommer til Norge. Det er jeg enig i, for å väre öl som skulle holde seg god helt til India, så er det merkelig hvor fersk vi vil at IPA og humlesmak skal väre.. Lenke til kommentar
larskan Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Alesmith IPA kommer i bestillingsutvalget på fredag. Kanskje den beste IPA'en jeg har smakt. Forhåpentligvis er den som kommer hit relativt fersk, men er nesten et må-kjøp uansett. Har ikke med IPA å gjøre, men må også nevne at Polet på Aker Brygge har Buxton / Omnipollo Yellow Belly Sundae inne nå. Mulig den da også finnes på andre spesialpol. Jeg fikk med meg et par flasker på torsdag og gleder meg som en unge til å smake den! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Kjøpte meg en ''Kinn Vestkyst'' som jeg skal kose meg med i kveld, håper den leverer! Fant også flaske som het ''Austmann Mørk Skog'' Måtte ha den pga navnet Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Kjøpte meg en ''Kinn Vestkyst'' som jeg skal kose meg med i kveld, håper den leverer! Fant også flaske som het ''Austmann Mørk Skog'' Måtte ha den pga navnet Vestkyst er min absolutt favoritt-IPA av norske bryggerier.. Er helt enorm Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Har drukket Vestkyst og Mørk skog nylig. Vestkyst er fantastisk dersom du trenger en ordentlig humle-overload. I tillegg har den masse andre ting som foregår, og er suveren så lenge man virkelig ønsker humle-trøkket. Mørk skog er en gøyal øl. passer godt til navnet sitt. Har en mørk og solid malttyngde og det er lett å drømme seg inn i en mørk og tett skog. Svært tett og kraftig smak og en uvanlig øl som paser best for ølentusiaster. Folk som ellers bare drikker pils vil nok ikke sette pris på den. Dersom du skal drikke disse på samme kveld vil jeg anbefale Mørk Skog først. Fordi etter en Vestkyst er man litt nummen og vil ikke sette ordentlig pris på andre typer øl. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Wow.... Vestkyst var helt fantastisk! Fikk virkelig feelingen av ølet jeg drakk i USA når jeg var der. Antageligvis det beste norske ølet jeg har smakt! Surrer godt etter en flaske. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Da var juleölene her... Förste innkjöp i år, og har bestilt litt til. Melleruds klassiska julöl ble smakt til makrellmiddag idag. Var sykt godt og sykt rimelig til 14,90 Det meste blir spart til senere.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå