geddi74 Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Fat Tire Amber Ale Noen som vet om Fat Tire amber ale laget av New belgium brewery er å få kjøpt i Norge? Har ikke klart å finne det i Norge, men ser at Systembolaget selger det. http://www.systembolaget.se/dryck/ol/new-belgium-fat-tire-8817615 Er det mulig å bestille fra Systembolaget til Norge, nærmere bestemt Bergen? Takknemlig for alle svar. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Det lar seg gjerne gjøre å bestille dersom du får dem til å sende det til deg, men det vil koste masse ekstra. Jeg vil dog anta at 7 Fjell Walkendorff Amber Ale er bedre enn Fat Tire sin. Jeg ble i hvertfall svært positivt overrasket over den, og den har fått 92 poeng på Ratebeer. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Fat Tire Amber Ale Noen som vet om Fat Tire amber ale laget av New belgium brewery er å få kjøpt i Norge? Har ikke klart å finne det i Norge, men ser at Systembolaget selger det. http://www.systembolaget.se/dryck/ol/new-belgium-fat-tire-8817615 Er det mulig å bestille fra Systembolaget til Norge, nærmere bestemt Bergen? Takknemlig for alle svar. Amber Ale er på mange måter et øl som er vanskelig å få skikkelig godt og det er antagelig derfor det ikke finnes mer av det enn det gjør, men jeg anbefaler deg å prøve en Lervig Hoppy Joe (dagligvare) som substitutt for det feite dekket. Kan ikke si noe om de er like, for jeg har ikke smakt Fat Tire, men jeg kan gå god for at Hoppy Joe er et godt øl. 3 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 (endret) Feil tråd. Sorry.. Endret 30. august 2015 av jonlem Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Hadde med meg et halvt brett med Fat Tire fra systembolaget sist av 25 liter totalt, forenkla fortolling ftw :-) Men har nok mye kortere vei til Sverige enn deg. Jeg har sett en del av utvalget til Great Brands på utesteder i Trondheim (Oskar Blues sine Dales Pale Ale og Ten Fidy bl.a.) så kanskje Fat Tire dukker opp etterhvert også? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 (endret) Fått med meg to nyheter... To Öl Sur Amarillo, og Evil Twin Ashtray heart imperial smoked porter. Endret 12. september 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
larskan Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Noen som har smakt noe fra polslippet som var på fredag? Er så mye å ta av at det hadde vært interessant å høre erfaringer. Jeg venter fortsatt på bestillingen min, så kan oppdatere når jeg har fått smakt noe av det. Har bestilt Mikkeller Beer Geek Dessert, Dupont Avec les Bons Voeux, Buxton Extra Stout, Austmann Mørk Skog og De Molen Vuur & Vlam. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Har smakt To Øl Dry Hopped Berliner Weisse og Buxton Far Skyline. Far Skyline var fin, To Øl synes jeg ikke noe særlig om, jeg syntes ikke humlingen passet inn i stilen. Jeg har bestilt en del andre også som jeg venter på. Jeg har hørt mye pent om Geriljagress, Nøgne Ø M.O.L.E og N.Ø Aurora Australis, så jeg er spent på dem. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 (endret) Jeg har skrevet et lite svar til Andreas Viestad sin sidesetting av øl på grunn av manglende tradisjon. "Old Scandinavian Drinking" Endret 10. september 2015 av StoreMyen 4 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Har smakt To Øl Dry Hopped Berliner Weisse og Buxton Far Skyline. Far Skyline var fin, To Øl synes jeg ikke noe særlig om, jeg syntes ikke humlingen passet inn i stilen. Jeg har bestilt en del andre også som jeg venter på. Jeg har hørt mye pent om Geriljagress, Nøgne Ø M.O.L.E og N.Ø Aurora Australis, så jeg er spent på dem. Jeg synes heller ikke noe om humlet hvete, men jeg likte India Saison. Lenke til kommentar
larskan Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Austmann Mørk Skog kunne fint gått for å være en juleøl. Ganske søt med tydelig krydret smak. Interessant. Beer Geek Dessert var ikke så søt som jeg hadde forventet (hadde forventet noe à la Evil Twin Imperial Dougnut Break om noen kjenner til den). Selvfølgelig sjokolade, kaffe, vanilje, men fin bitterhet og røstet malt i tillegg. Balansert og veldig god. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Hvis noen av dere er innom København bør dere teste Fermentoren. http://www.ratebeer.com/p/fermentoren/23167/ Det var veldig, veldig mye bra øl her. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 I kveld skulle det egentlig bare blie to öl men det ble tre. Omnipollo Nebuchadnezzar IIPA, Yeti Imperial Stout og så da en Oppigårds Thurbo Dipa... Så jeg må kjöpe en öl til i morgen.. hehe. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Interessant tråd. Følte meg plutselig litt teit som sitter og drikker Isbjørn. Som jeg synes er godt. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Absolutt ikke teit, det er mye öl som er godt, drikker ofte en pilsner selv også av og til. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Starter kvelden med en billig dansk fadøl pils og et glass Famouse Grouse blended whisky on the rocks... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Interessant tråd. Følte meg plutselig litt teit som sitter og drikker Isbjørn. Som jeg synes er godt. Man drikker det man liker, men jeg anbefaler deg å smake alt det gode som finnes lett tilgjengelig der ute. Gjerne en plass man kan kjøpe smaker, som feks 10cl i slengen. La smaksløkene bestemme. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Ægir/Teeling The Revival irish whiskey barrel stout. En ordentlig høydare for undertegnede. Men så er jeg relativt glad i whisky også Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 (endret) Interessant tråd. Følte meg plutselig litt teit som sitter og drikker Isbjørn. Som jeg synes er godt. Man drikker det man liker, men jeg anbefaler deg å smake alt det gode som finnes lett tilgjengelig der ute. Gjerne en plass man kan kjøpe smaker, som feks 10cl i slengen. La smaksløkene bestemme. Eller om du kan dra til Sverige som har billig spesialöl. Ikveld har jeg smakt Oppigårds Single Hop, Brewdog Punk IPA på boks, og Oppigård Thurbo Dipa og sist Oppigårds Thurbo Stout. Thurbo Stouten var klart best.., nest kommer Thurbo Dipa, Brewdog kjenner de fleste. Single hop var en helt grei lett lys sommeröl. Endret 19. september 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Var i butikken i går å så en øl fra Brooklyn jeg ikke har sett før, Scorcher IPA. Den var noe tam for min del. Men ett grei alternativ å ha som butikkøl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå