Nostalgisk Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 I dag gikk jeg for Aass Fatøl. Helt klart topp-5 allround-øl i Norge. Litt sommer i det også. Gleder meg til sommeren. lundetangen sommerøl.......med et gult kart over bamblekysten på boksen,det er maks sommer for meg;) Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Fikk ringnes fatøl på fest ikveld og det var knallgodt. Imponerende, med tanke på ringnes vanlige pils. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Kom nettopp hjem fra New York der jeg drakk noe av det beste ølet jeg har smakt. Det ene var maisøl, og ble brygget i baren jeg var i, som var et mini-bryggeri på hjørnet av Empire State Building. Det andre var et lokalt øl brygget i Harlem som het et eller annet med Sugar Sweetness eller no. Meget godt. Lenke til kommentar
Mabel Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Har noen sett Starobrno i det siste? Jeg har ikke funnet det i noen butikker siden slutten av Mai i fjor, da det forsvant fra alle Coop Megas butikker i nærområdet. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Har noen sett Starobrno i det siste? Jeg har ikke funnet det i noen butikker siden slutten av Mai i fjor, da det forsvant fra alle Coop Megas butikker i nærområdet. Ultra på Solsiden har det i alle fall. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Det stemmer, men de siste fire Starobrno jeg kjøpte var fullstendig udrikkelige pga altfor mye kullsyre. En drøy hundrings rett i vasken, mao. Og nå ser det ut som om Rema er tom for de to tsjekkerne de hadde på 0,5 glassflaske, dessverre. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Vanskelig å velge favoritter gitt! En viss forkjærlighet for Hansa i hverdagen skal inrømmes, gjerne fatøl! Til tider må ha, "skikkelige" saker, Murphys Red, Killkenny, Stella Artois og Erdinger er blandt favorittene når det skal varieres litt. Lenke til kommentar
VepsoO^^ Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Finnes jo så ufattelig mange godbiter å velge mellom men kan nevne noen få som jeg setter stor pris på. Negra Modelo Bohemia Cristal Old Milwaukee Tiger Beer Brown Ale Og tja.. en Heineken er alltid en vinner Lenke til kommentar
Mcclane Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Finnes jo så ufattelig mange godbiter å velge mellom men kan nevne noen få som jeg setter stor pris på. Negra Modelo Bohemia Cristal Old Milwaukee Tiger Beer Brown Ale Og tja.. en Heineken er alltid en vinner Hva slags Brown Ale? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Av lyst øl liker jeg virkelig Corona, men desverre blir så grusomt mett av den. Men det er kanskje en god ting med tanke på prisen. Av mørkt øl, så er det ikke så mye jeg virkelig liker og har smakt. Men Guiness synst jeg er helt ok. Oi, jeg glemte å nevne Saku. Dette er et fantastisk, lyst øl som jeg kun har sett i Estland. Anbefaler dere å prøve det hvis dere noen gang drar til Estland. Hvis det er snakk om øl jeg drikker på fest o.l. så er Grans premium og Nordlandspils helt greit for meg. De har ikke verdens beste smak, men de er ikke stygge heller. Er det så mange typer Brown Ale? Trodde kun det var Newcastle Brown Ale som brukte navnet Brown Ale. Endret 20. januar 2009 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Personlig liker jeg veldig godt disse: - Innis & Gunn oak aged beer (Ettersmak av vanilje, passer veldig godt sammen med sjokolade) - Schlenkerla Rauchbier (Sterk røyksmak, men jeg synes den var overraskende god) Begge disse fåes på polet Liker også Grolsch, Kilkenny, Newcastle brown ale osv. Når det kommer til øl til mer allround bruk, som til mat og lignede foretrekker jeg Carlsberg. Lenke til kommentar
Mcclane Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Er det så mange typer Brown Ale? Trodde kun det var Newcastle Brown Ale som brukte navnet Brown Ale. Joa, de fleste tenker på Newcastle, men Brown Ale er bare en type øl, akkurat som pilsner. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Er det så mange typer Brown Ale? Trodde kun det var Newcastle Brown Ale som brukte navnet Brown Ale. Joa, de fleste tenker på Newcastle, men Brown Ale er bare en type øl, akkurat som pilsner. Lære mer? http://en.wikipedia.org/wiki/Brown_ale Pac-Man: Jeg har ikke hatt gleden av å prøve Schlenkerla Rauchbier enda, men jeg skal jammen meg forsøke den. Innis & Gunn er fantastisk, det har du helt rett i, den har jo smak av karamell og vanilje som mest utpreget hvis jeg ikke husker feil. En skikkelig koseøl, med sine 6,6vp(hvis jeg ikke husker feil) gjør jo også sitt til at man må drikke den litt mer forsiktig enn annet øl. Du bør prøve den sammen med whisky hvis du ikke har gjort det allerede. Endret 21. januar 2009 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Pac-Man: Jeg har ikke hatt gleden av å prøve Schlenkerla Rauchbier enda, men jeg skal jammen meg forsøke den. Innis & Gunn er fantastisk, det har du helt rett i, den har jo smak av karamell og vanilje som mest utpreget hvis jeg ikke husker feil. En skikkelig koseøl, med sine 6,6vp(hvis jeg ikke husker feil) gjør jo også sitt til at man må drikke den litt mer forsiktig enn annet øl. Du bør prøve den sammen med whisky hvis du ikke har gjort det allerede. Har ikke prøvd den sammen med whisky, men det må definitivt prøves en gang. Stemmer at alkoholprosenten er 6,6 ja, så en må være en smule mer forsiktig enn det en er med øl en får kjøpt på matvarebutikken. Tror den er veldig god sammen med litt søt dessert, uten at jeg har prøvd det selv. Angående Schlenkerla Rauchbier så er det mange som ikke kan fordra smaken, og mange som bare elsker smaken. Det kommer vel helt an på hvor godt en liker andre produkter med sterk røyksmak. Var også en annen øl jeg smakte av en kamerat, som jeg likte veldig godt. Men dum som jeg var noterte jeg ikke ned navnet på den, får se om jeg finner den igjen nesten gang jeg er innom polet. Var ihvertfall en mørk øl, med ca samme farge som Guiness. Lenke til kommentar
VepsoO^^ Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Finnes jo så ufattelig mange godbiter å velge mellom men kan nevne noen få som jeg setter stor pris på. Negra Modelo Bohemia Cristal Old Milwaukee Tiger Beer Brown Ale Og tja.. en Heineken er alltid en vinner Hva slags Brown Ale? Tenkte på Newcastle ja Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Angående Schlenkerla Rauchbier så er det mange som ikke kan fordra smaken, og mange som bare elsker smaken. Det kommer vel helt an på hvor godt en liker andre produkter med sterk røyksmak. Jeg drikker veldig mye røykfull whisky, så jeg må definitivt prøve denne. Høres ut som et meget spennende tips. Var også en annen øl jeg smakte av en kamerat, som jeg likte veldig godt.Men dum som jeg var noterte jeg ikke ned navnet på den, får se om jeg finner den igjen nesten gang jeg er innom polet. Var ihvertfall en mørk øl, med ca samme farge som Guiness. Det er jo veldig mange (tusenvis av) alternativer, men hvis det var en vanlig en, så kan det kanskje ha vært Murphys? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Det er jo veldig mange (tusenvis av) alternativer, men hvis det var en vanlig en, så kan det kanskje ha vært Murphys? Ja, det er jeg klar over, men jeg kjenner igjen flaska når jeg ser den.. Jeg får ta meg en liten tur på polet til helgen og se om jeg finner den igjen Endret 21. januar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Det er jo veldig mange (tusenvis av) alternativer, men hvis det var en vanlig en, så kan det kanskje ha vært Murphys? Ja, det er jeg klar over, men jeg kjenner igjen flaska når jeg ser den.. Jeg får ta meg en liten tur på polet til helgen og se om jeg finner den igjen Husker du nasjonaliteten? Jeg ble interessert jeg nå. Edit: Si alt du husker om flaska, fargen, skummet og smaken. Jeg må vite det der. Endret 21. januar 2009 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Det er jo veldig mange (tusenvis av) alternativer, men hvis det var en vanlig en, så kan det kanskje ha vært Murphys? Ja, det er jeg klar over, men jeg kjenner igjen flaska når jeg ser den.. Jeg får ta meg en liten tur på polet til helgen og se om jeg finner den igjen Husker du nasjonaliteten? Jeg ble interessert jeg nå. Hmm, der er jeg også usikker.. Mener og huske den var britisk/skotsk. Jeg er rett og slett ikke sikker. Husker jeg googlet etter navnet etter den var drukket opp, og den fikk A og A- hos beeradvocate.com, uten at det er noen særlig mye bedre ledetråder.. Flasken var mørk, med en gnaske pen etikett, på en måte som en liten vinflaske (Ja, jeg vet det ikke hjelper deg mye), Fargen var som Guiness, altså ganske nært sort., Det kom endel skum, som var lysebrunt i farge. Smaken vet jeg ikke helt hvordan jeg skal beskrive. Vet ikke om det er til noe hjelp den beskrivelsen jeg kommer med, men det er det beste jeg klarer og komme med desverre. Endret 21. januar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå