Simkin Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Jeg må ha fått en gammel en da. Må si ifra st endel av ølene i Strømstad er gått ut på dato. Bla Napa Smith Westcoast IPA. Napa Smith Westcoast IPA falt ikke i god smak hos meg, drakk dette på både julekvelden og nyttårsaften.. En riktig god IPA er for meg Brewdog Punk IPA, Brewdog lager mye god øl! Drikker akkurat nå Brooklyn Lager, veldig god øl det også! Endret 28. februar 2015 av FiveInline Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Jeg må ha fått en gammel en da. Må si ifra st endel av ølene i Strømstad er gått ut på dato. Bla Napa Smith Westcoast IPA. Napa Smith Westcoast IPA falt ikke i god smak hos meg, drakk dette på både julekvelden og nyttårsaften.. En riktig god IPA er for meg Brewdog Punk IPA, Brewdog lager mye god øl! Drikker akkurat nå Brooklyn Lager, veldig god øl det også! Det er egentlig godt øl, men for gammelt. Siste jeg smakte skulle vært helt ut, men liker ikke sånt misbruk. Sjekket og Joda var gått ut på dato med en måneds spillerom dvs samme måned Februar. Poenget er at IPA aldri tåler utgangsdato... IPA produsentene burde kuttet kraftig på utgangsdato. IPA er som snus, må nytes snarest mulig etter produksjon.. Brooklyn IPA må du smake, jeg liker også Brewdog punk men Brooklyn er endel bedre... Prøv å sjekke dato viktig på IPA og særlig langveisfarere.. Endret 28. februar 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 To gode nyheter fra Ægir i butikkhyllene. Naglfare Nut Brown Ale; en god engelsk brown ale, med en litt mer bitter touch enn det som er vanlig for sjangeren, uten at det blir for meget. Balansert og god. Vetlebror Session IPA; De treffer på sjangeren. En lettere IPA. En del mer bitter enn det som karakteriserer en APA. Kroppen forøvrig er kanskje litt tynn. Savner litt mer maltfylde. Dog, i øvre sjiktet av butikk-IPA, selvom jeg har smakt bedre (Founders All Day Session IPA) Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Ægir er nesten litt svensk/all stats amerikansk i og med at de har mindre fylde og gjennomsikt/klarere øl. Men jeg elsker Ægir, deres IPA, Lindisfarne og ikke minst Ratatosk er store favoritter hos meg. Liker for all del butikkølet deres også, men d er litt overpriset.,, Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Poenget er at IPA aldri tåler utgangsdato... IPA produsentene burde kuttet kraftig på utgangsdato.Den tåler det fint, men det smaker endel annerledes enn det det gjorde da det var ferskt. Men det er ingenting galt med selve ølet. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Poenget er at IPA aldri tåler utgangsdato... IPA produsentene burde kuttet kraftig på utgangsdato.Den tåler det fint, men det smaker endel annerledes enn det det gjorde da det var ferskt. Men det er ingenting galt med selve ølet. Det er humla vi er ute etter.. Ser norske öl har lengre utgangsdato. Feks Nögne Ö IPA, men det er vel brygget for å holde helt til India... Det svenske og amerikanske ölet blir dödt og preglös om det er for gammelt, jeg har aldri hört särlig om dato her inne på norske öltråden. Men svenskene er helt besatt av datoer, og det får ofte skylden om noe ikke stemmer, selvom det er langt innenfor utgangsdato... Mulig de refererer til batcher også da.... Endret 1. mars 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Ja, om IPA'en ikke har en solid kropp å falle tilbake på så blir det nok litt dødt og pregløst når humlen har forsvunnet. Angående amerikansk øl så gjelder det nok mer vestkyst IPA fremfor østkyst IPA'er da østkyst IPA'er ofte har mer kropp. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Jeg må ha fått en gammel en da. Må si ifra st endel av ølene i Strømstad er gått ut på dato. Bla Napa Smith Westcoast IPA. Napa Smith Westcoast IPA falt ikke i god smak hos meg, drakk dette på både julekvelden og nyttårsaften.. En riktig god IPA er for meg Brewdog Punk IPA, Brewdog lager mye god øl! Drikker akkurat nå Brooklyn Lager, veldig god øl det også! Brooklyn Lager synes jeg er utrolig godt - har du funnet det til salgs i Norge utenom på pub? Jeg finner det ikke noe sted. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 De har den på polet. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Jeg må ha fått en gammel en da. Må si ifra st endel av ølene i Strømstad er gått ut på dato. Bla Napa Smith Westcoast IPA. Napa Smith Westcoast IPA falt ikke i god smak hos meg, drakk dette på både julekvelden og nyttårsaften.. En riktig god IPA er for meg Brewdog Punk IPA, Brewdog lager mye god øl! Drikker akkurat nå Brooklyn Lager, veldig god øl det også! Brooklyn Lager synes jeg er utrolig godt - har du funnet det til salgs i Norge utenom på pub? Jeg finner det ikke noe sted. Kjøpte dem i Sverige, koster vel 16-17kr boksen. På vinmonopolet koster den 49.90 (!) Ifølge vinmonopolet sin side så finnes den på veldig mange pol rundt om, http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/undergjeret/usa/brooklyn-lager/sku-5320902?HideDropdownIfNotInStock=true&ShowShopsWithProdInStock=true#selectCounty Endret 1. mars 2015 av FiveInline Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Ja, de har den visst på flere pol rundt meg, faktisk det som er nærmest også. Genialt! Bor langt fra svenskegrensen, dessverre. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Vil anbefale alle sammen å prøve white dog. En utrolig god og fruktig hveteøl:D Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Smakte 1664 blanc på o'learys her om dagen! Beste øla jeg har smakt Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Mangofeber DIPA fra Brewski i Sverige var veldig god, Tydelig fruktig humlesmak og lukt. Smakte med min söster på Lördag, vi var enige at Mangofeber og Omipollo Nebuchadnezzar IIPA var best av svenskene, Nögne Ö IPA kunne måle seg underholdnings og smaksmessig med disse. Twisted Twin Dipa og Oppigårds Thurpo Dipa falt litt igjennom, da iforhåld til särlig Mangofeber og Nögne, Nebuchadnezzar... Endret 9. mars 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
master air Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Et vakkert syn StoreMyen! Mye god øl på den rekken der.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Var en tur innom polet på vei hjem fra jobb i dag. Kjøpte med meg, Brooklyn black chocolate stout, Buxton Imperial Black IPA og Kinn Skoddehav (IPA). Har bare drukket sistnevnte før og den er veldig god. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Brooklyn Black Chocolate Stout er fantastisk. Men den er såpass heftig at man blir man lett overveldet av alle smakene. Det er lurt å ha vært gjennom en ordentlig stout først, da kommer sjokoladesmaken og kaffearomaene til sin rett. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Brooklyn Black Chocolate Stout er fantastisk. Men den er såpass heftig at man blir man lett overveldet av alle smakene. Det er lurt å ha vært gjennom en ordentlig stout først, da kommer sjokoladesmaken og kaffearomaene til sin rett. Ja, det tror jeg på. Syns det er fint de kommer i 0,33 flasker. Tenker at det holder med en sånn. Gleder meg til å teste, virker som om det er vanlig for polet i ha i sortimentet slitt, for de hadde det på flere av polene i Oslo. Så da slipper jeg å hamstre om den leverer Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Chocolate Stouten til Brooklyn brygges vel bare én gang i året så selv om mange pol har den så kan du være nødt til å hamstre dersom du vil ha nok til gjennom hele året. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå