Gouldfan Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 Nøgne God Jul som digestif her, lagret siden 07.2012 godt... 1 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Founders Dark Penance En svært vellykket Imperial Cascadian Dark Ale. Ganse lett i kroppen til å både være black og imperial. Pent humlet og en god munnfull som ikke blir for overvelmende, som man fort kan frykte fra et slikt øl. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Mye å glede seg til i januarslippet til vinmonopolet i morgen. Ølportalen har komplett oversikt. Blir nok en tur på Vinmonopolet i Vika i morgen, i håp om at de har tatt inn noen av de nye godbitene fra bestillingsutvalget. Endret 8. januar 2015 av Andreasfe Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Blir nok en tur på Vinmonopolet i Vika i morgen, i håp om at de har tatt inn noen av de nye godbitene fra bestillingsutvalget. Tror jeg ville gått et annet sted enn Vika, de skal flytte inn en drøy uke og jeg tror ikke de tar inn så mye. Storo-polet pleier å være bra på øl. Det har fortsatt mye gøy på Vika, men de har begynt med å pakke ned. Endret 8. januar 2015 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Tror jeg ville gått et annet sted enn Vika, de skal flytte inn en drøy uke og jeg tror ikke de tar inn så mye. Storo-polet pleier å være bra på øl.Problemet med Storo polet er at det ikke er "spesialpol". Eller har de blitt det nå? Men i standardutvalget så er Storo blant de bedre. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Nei, de er fortsatt vanlig, men sånn jeg tolket Andreasfe er det nyhetene på bestillingsutvalget som var mest interessant nå, og da er det flere som er bedre enn Vika, særlig nå som de pakker ned. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Aha. Takk for info. Hadde glemt at de skulle flytte over nyttår. CC Vest kan kanskje funke da. Er jo spesialpol, men har typisk hengt en del etter Vika når det gjelder øl. Storo er bra, og er mitt nærmeste pol. Standardutvalget der er stort, men det er sjeldent jeg finner noe nytt der. Kanskje tar de likevel inn litt fra bestillingsutvalget. Uansett. Jeg har jo fri i morgen, så har tid til å kjøre litt rundt og sjekke flere pol Endret 8. januar 2015 av Andreasfe Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Aha. Takk for info. Hadde glemt at de skulle flytte over nyttår. CC Vest kan kanskje funke da. Er jo spesialpol, men har typisk hengt en del etter Vika når det gjelder øl. Storo er bra, og er mitt nærmeste pol. Standardutvalget der er stort, men det er sjeldent jeg finner noe nytt der. Kanskje tar de likevel inn litt fra bestillingsutvalget.CC har egentlig litt ufortjent fått spesialpol status hva øl gjelder. De henger mye etter på ølfronten og har ikke utnyttet spsialstatusen sin hva øl gjelder. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Tok en alkoholsvak zeitgeist i kveld, med ny etikett. Den var god.... En god öl for meg er en öl i hvilken som helst fargegrad, lysere au, som jeg kan holde fingeren foran glasset, uten å se fingeren. Finnes hederlige unntak fra regelen som filtrerte Brewdog Punk Ipa etc, men ellers gjelder den regelen om usynlig finger foran glasset alltid. Endret 9. januar 2015 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Tok en alkoholsvak zeitgeist i kveld, med ny etikett. Den var god.... En god öl for meg er en öl i hvilken som helst fargegrad, lysere au, som jeg kan holde fingeren foran glasset, uten å se fingeren. Finnes hederlige unntak fra regelen som filtrerte Brewdog Punk Ipa etc, men ellers gjelder den regelen om usynlig finger foran glasset alltid. Gøyale øl i den sammenheng er gode hveteøl som Nøgne Ø Wit. Når jeg heller den forsiktig i glasset er den helt klar og gjennomsiktig, og man kan lett se fingeren gjennom. Den smaker friskt og lett. Så rister jeg opp alt bunnfallet og heller det oppi, og ser den hvite skyen bre seg ut i ølet. Nå kan man ikke lenger se noe som helst gjennom ølet, og smaken er blitt helt fabelaktig. Lenke til kommentar
Thend 2.0 Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg har aldri prøvd surøl, noen tips for hvor man kan begynne? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg har aldri prøvd surøl, noen tips for hvor man kan begynne? Kan virkelig anbefale Haandbakk fra Haandbryggeriet. 1 Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg har aldri prøvd surøl, noen tips for hvor man kan begynne? Du kan begynne med Tilquin Gueuze la'Ancienne som er lett å få tak i på polet. Gueuze er en blanding av tre årganger og smaker "edlere" enn andre typer surøl. Skjenk ølet i smale champagneglass og begynn med å lukte på det og nippe forsiktig til det. Du skal drikke det som om det var en god champagne. Ta deg god tid og nyt alle de gode smakene. Det er veldig uvant i begynnelsen, men en enorm gevinst dersom man finner ut at det er noe man setter pris på. Det er ikke alle som ender opp med å faktisk like surøl, men jeg unner alle å prøve. 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg har aldri prøvd surøl, noen tips for hvor man kan begynne? Jeg synes Bockor Cuvée des Jacobins, Rodenbach Grand Cru og Duchesse de Bourgogne, alle tilgjengelig på polet, er fine å starte med. De er ikke så ekstreme som gueuze kan oppfattes som. 1 Lenke til kommentar
Thend 2.0 Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Takk for gode tips! Ser at mitt nabolagspol har de fleste av de nevnte sortene inne, så jeg kommer tilbake med en tilbakemelding om ikke altfor lenge. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Uansett. Jeg har jo fri i morgen, så har tid til å kjøre litt rundt og sjekke flere pol Fant du noe spennende? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Jeg har aldri prøvd surøl, noen tips for hvor man kan begynne? Jeg synes Bockor Cuvée des Jacobins, Rodenbach Grand Cru og Duchesse de Bourgogne, alle tilgjengelig på polet, er fine å starte med. De er ikke så ekstreme som gueuze kan oppfattes som. Da trenger ikke jeg skrive det. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Jeg har aldri prøvd surøl, noen tips for hvor man kan begynne?Jeg synes Bockor Cuvée des Jacobins, Rodenbach Grand Cru og Duchesse de Bourgogne, alle tilgjengelig på polet, er fine å starte med. De er ikke så ekstreme som gueuze kan oppfattes som. "Verhaeghe Vichtenaar" som er relativt ny på polet passer også fint inn i den serien der. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Uansett. Jeg har jo fri i morgen, så har tid til å kjøre litt rundt og sjekke flere pol Fant du noe spennende? Fant ikke noe annet enn de 4 nykommerne som var tatt inn i standardutvalget (Hansa IPA Extra, Austmann Gamle-Erik, Grünerløkka Nighthawk, Ægir Skjeggjøld). Alle falt godt i smak. Heldigvis kom en bestilling av litt diverse jeg hadde lagt inn tirsdagen i forveien også, så jeg hadde litt å kose meg med i helgen I går la jeg inn en bestilling på totalt 19 av de nye i bestillingsutvalget. Er fan av IPA, Pale Ale og Amber, så det ble alt i den gaten. Jeg har et håp om at det blir levert på mitt nærmeste pol på fredag Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Uansett. Jeg har jo fri i morgen, så har tid til å kjøre litt rundt og sjekke flere pol Fant du noe spennende? Fant ikke noe annet enn de 4 nykommerne som var tatt inn i standardutvalget (Hansa IPA Extra, Austmann Gamle-Erik, Grünerløkka Nighthawk, Ægir Skjeggjøld). Alle falt godt i smak. Heldigvis kom en bestilling av litt diverse jeg hadde lagt inn tirsdagen i forveien også, så jeg hadde litt å kose meg med i helgen I går la jeg inn en bestilling på totalt 19 av de nye i bestillingsutvalget. Er fan av IPA, Pale Ale og Amber, så det ble alt i den gaten. Jeg har et håp om at det blir levert på mitt nærmeste pol på fredag La inn en bestilling 10/1. Kun to varer klare for henting i dag. Hansa Extra Special IPA og pant. (men dette avhenger mer av utkjøringsrutiner enn antall dager) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå