Aleks Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Er ikke Corona glutenfri? Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Meny-butikkene har flere varianter. Husker ikke akkurat nå, men de har en del utenlandske økologiske øltyper som er glutenfrie og som er virkelig gode. Kan sjekke i morgen og poste en liste med anbefalinger, har drukket flere av dem siste året. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Kjøpte en 3pk Brewdog Single Hop IPA Is Dead. Kohatu er en særdeles allsidig og god IPA-humle. Gjorde seg godt alene. Blir flere i morgen. Akkurat nå drikker jeg en Mikkeller Amass B&W West Coast Style India Pale Ale. Jeg har sansen for Mikkeller. Her er de nok en gang ganske nære perfeksjon. Savner bare litt ekstra trøkk i smaks- og aromahumlen. En fruktig og lettdrikkelig IPA på 6,5%. Godt tilpasset min gane. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Er ikke Corona glutenfri?Den smaker jo ræva dårlig, i likhet med alt annet av glutenfrie matvarer, men ville ikke tatt det for gitt. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 http://shop.mikkeller.dk/shop/beer/mikkeller-i-wish-ipa/ Ganske så god glutenfri IPA fra Mikkeller. En nobrainer hvis man er glutenallergiker eller ganske -.intollerant. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Avsluttet denne kvelden med Mohawks Blizzard imperial porter. Ikke dårlig. Ikke verst fra söta bror. Startet med Nøgne Øs imperial brown ale og Mohawks Whiteout imperial stout.Alt dette sammen med Six Feet Under S02.(I mårra skal jeg sammenligne Mohawks Snowmelter imperial stout og Nøgne Øs imperial stout. Blir spennende. Gleder meg allerede.) 2 Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Jeg vet jeg sporer av Onyx, men SFU s2 + øl høres ut som en meget god kombo. Drak selv Midtfyns Imperial Stout forleden, men jeg synes det blir for sterkt, for mye. Noen som har forslag til gode stouts som ikke er mer enn 6-7%? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 http://shop.mikkeller.dk/shop/beer/mikkeller-i-wish-ipa/ "Were proud to present the worlds first gluten free beer!" Hyggelig Mikkeller. Kan dere(du) lyve om mer også? Feks. som at dere(du) faktisk "brygger sammen" med deProef? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Jeg vet jeg sporer av Onyx, men SFU s2 + øl høres ut som en meget god kombo. Drak selv Midtfyns Imperial Stout forleden, men jeg synes det blir for sterkt, for mye. Noen som har forslag til gode stouts som ikke er mer enn 6-7%? Har bestilt meg imperial stouten til Midtfyns. Får se om polet klarer å få den inn. Synd å høre det blei "for sterkt, for mye." Prøv deg en eller to ganger til, så blir du herda. I utgangspunktet handler jeg inn imperial stout pga. smak. Jeg drikker kaffe i hverdagen og elsker sjokolade ellers. Ei flaske, spesielt Nøgne Øs imperial stout, holder i lange baner. Jeg pilser alltid etter ei måltid. Kultur + kultur går sammen, du sporer ikke av. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Er ikke Corona glutenfri?Den smaker jo ræva dårlig, i likhet med alt annet av glutenfrie matvarer, men ville ikke tatt det for gitt.Smaker bedre enn ringnes lite, selv om ingen av de er i min gate. Finnes og plenty av god glutenfri mat. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Monty's Masquerade er glutenfri. Selges på Meny og andre med utvidet ølutvalg. 50cl på 4,6% til 49 kroner er det ikke noe å si på. En god øl er det også. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Min lokale Meny selger O'Mission, Against the grain og St.Peters glutenfri øl. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Mohawks julestoutene er slett ikke værst, prøvde en Snowmelter Imperial Stout på 11% som avec etter ribbemiddagen på Fredag. Jeg synes den var bedre enn Nøgne Imperial stout i og med at Mohawk hadde mer smak, samtidig er nok Nøgne best komponert/balansert. Begge har ekstra gode sider. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Ribbe før 24. desember er haram. edit: med legitime unntak når det er sommer og bra vær til å spise øvrige ribberetter. Som forøvrig ikke sømmer seg når det står "nov" på kalenderen. Endret 15. november 2014 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Ribbe før 24. desember er haram. edit: med legitime unntak når det er sommer og bra vær til å spise øvrige ribberetter. Som forøvrig ikke sømmer seg når det står "nov" på kalenderen. Jeg følger ikke normer og regler, jeg er liberal og individualist.... Sier ikke Bææææææ Dessuten når ribbens tilbehør dvs diverse juleøl og ale er tilgjengelig i Sverige og Norge så er det bare til å la madammen lage ribbe. Dersom du hadde en madam som lagde like sykt sprø og god ribbe så hadde du forstått det. Endret 15. november 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Du har rett i at jeg ikke har det. Det er nemlig jeg som lager ribbe. Det er likefullt haram. Endret 15. november 2014 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Ribbe til 19kr kg på taxfree er ikke haram.. Dessuten er svin uansett haram når som helst på året.. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Ingenting sier kvalitet som 19kr/kg. -- til topic må jeg nesten (kryss i taket, folkens) berømme Hansa for et kurant IPA-alternativ på sine 33-ish kroner/halviter. er GANSKE høy. Endret 15. november 2014 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Ingenting sier kvalitet som 19kr/kg. -- til topic må jeg nesten (kryss i taket, folkens) berømme Hansa for et kurant IPA-alternativ på sine 33-ish kroner/halviter. er GANSKE høy. Taxfree ribba til 19kr danker alle ribber i Norge. Hadde en prøvesmaking av forskjellige varianter på 50årslag og den ribba som vi kjøpte på båten er tynn firm og meeget god kvalitet. Gratulerer etter med Hansa Ipa, og ja den er veldig god. Det lager også et kryss i taket for min påstand at pris ikke alltid henger sammen med kvalitet, og det gjelder særlig på Taxfree mht matvarer som er ypperlige, Premium reserve champagne, sprit og mye annet feks Davidoff tobakk... Ettersom jeg vet så er innkjøps-sjefen for mat på båten en tidligere innkjøps-sjef på Bagatelle og kjent kollega av Hellstrøm. Det skulle vel sette punktum på spørsmål om kvalitet av mat på Taxfree Color line. Alt av and og indrefilet, Serrano etc har vært av helt ypperlig kvalitet til pris, samme med juleribba.... Nøgne Ø IPA til 35kr på taxfree er jo også sykt billig, men utrolig god kvalitet synes jeg. Endret 15. november 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Mrsa setter en ekstra spiss på smaken, ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå