NikkaYoichi Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Det overrasker meg ikke. Nå er dessverre ikke Naboen et sted jeg frekventerer særlig ofte, det hjelper ikke med suverent utvalg så lenge kundebehandlingen er på trynet. Hva med utvalg i butikk og pol? Noen tips? Dessverre har kundebehandlingen tapt seg veldig i det siste. Den var bra før de som var gode fant seg andre jobber. Nå er det stort sett bare barsjefen som er noe særlig. Butikker har ikke mye av slikt, men polet burde ha noe, om ikke i utsalget så på bestillingslisten. Jeg skal ta en liten titt i morgen å se hva jeg klarer å finne av gode bittere der. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Kjøpte for første gang billigølet "Pokal" idag. Luktet ganske godt men smakte ikke spesielt mye. Men den lille smaken som var der var ganske god. Generelt lignet det ikke på noen av de "store" øl'ene jeg har smakt her til lands så jeg kan overhodet ikke gjette meg til hvem som lager det. Men det er hvertfall ikke Aass, såpass kan jeg si. Edit: Ser ut som noen mener at det lages av Faxe men på boksen står det produsert i Norge... Pris og innkjøpssted? Dette er billigølet til COOP-kjeden så det burde finnes i alle slike butikker. Prisen er også dertil. Husker ikke nøyaktig men vil tippe ca. 15-17 pr. 0,5l boks. Lenke til kommentar
Raminta Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Er du prøve litauisk øl? det er veldig godt (for eksempel Svyturys Extra)? Så, jeg liker litauisk øl best. Det er billig i Litauen, omtrent 10kr. for ei halv liter flaske. Kanskje man kan finne dette ølet i Norge også. Når jeg var i Czesk (tjekkisk) drikke tjekkisk øl + det er veldig veldig godt. Av tjekkisk øl synes jeg at det er best mørkt ølet, krushovice og kozol. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Svyturys Extra Fås på polet. En helt ok lager, intet spesielt syns jeg. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Noen som vet om noen butikker i Oslo, der de helt sikkert har Mongozo Banana? Takker for svarene som jeg håper kommer rennende inn Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Noen som vet om noen butikker i Oslo, der de helt sikkert har Mongozo Banana? Takker for svarene som jeg håper kommer rennende inn Nei, men jeg ville foreslått Ultra. Jeg vet at Ultra Solsiden har den, forøvrig så vil jeg IKKE anbefale deg å kjøpe den, med mindre du skal gi den til noen du hater over alt på denne jord. Den smaker helt jævlig, akkurat som broren, Mongozo Coconut. De smaker søppeldynge rett og slett. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hvilket øl skal dere drikke på julaften? Jeg har Kozel Medium 11, kjøpt i Tsjekkia i sommer. Erdinger Pikantus. Anbefalt av Yoichi. Kjøpt fra polet. Og Hansa Juleøl fra polet, + diverse pils. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg har to flasker Rignes Julebokk og en flaske BOCQ Christmas fra belgia som skal testes på julaften. Gleder meg til ølet, maten og gavene! Skule gjærne hatt 2 flasker Aass Juleøl premium istedet for Rignes men de var tomme for dem. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Noen som vet om noen butikker i Oslo, der de helt sikkert har Mongozo Banana? Takker for svarene som jeg håper kommer rennende inn Nei, men jeg ville foreslått Ultra. Jeg vet at Ultra Solsiden har den, forøvrig så vil jeg IKKE anbefale deg å kjøpe den, med mindre du skal gi den til noen du hater over alt på denne jord. Den smaker helt jævlig, akkurat som broren, Mongozo Coconut. De smaker søppeldynge rett og slett. Vært innom en Ultra og et par Meny-butikker, og fant bare den Coconut. Var tenkt å gi den med banan til far, som en humoristisk tilleggsgave, fordi alle her i huset mobber han fordi han er så glad i pizza med banan og karri Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Hvilket øl skal dere drikke på julaften? Ebulum skal drikkes til pinnekjøttet - dette er ikke et juleøl, men jeg har fått sterke anbefalinger om dette til pinnekjøtt. Har derfor sanket inn 10 flasker av dette. Forøvrig har jeg også kjøpt inn følgende godsaker som familien skal få smake. 2 Corsendonk Christmas Ale 2 Delirium Christmas 4 Anchor Christmas 2008 2 Bocq Christmas(Regal Christmas) 4 Nøgne Ø - Underlig Jul 4 Wychwood - Bah Humbug 6 Innerøy Gårdsbryggeri - Nisse - Batch2 6 Innerøy Gårdsbryggeri - Nisse - Batch3 Mange Nikkas hjemmebryggede stout(ikke juleøl) Lenke til kommentar
krwl Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Miller Chill. Hands down. Etter å ha testet diverse amerikanske slagere ble dette favoritten når jeg bodde i California. Noen som har smakt Tropical? Lenke til kommentar
Pikachu Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Heineken og corrona er favorittene carlsberg er også ok Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Miller Chill. Hands down. Etter å ha testet diverse amerikanske slagere ble dette favoritten når jeg bodde i California. Dette er vel ingen "amerikansk slager" men et svært tynt lavkarbo-øl som i tillegg får den lille smaken det har i utgangspunktet, ødelagt av tillsatt "lime-smak". Satt faktisk nettopp og irriterte meg over at dette skvipet fortsatt fantes på markedet da jeg leste denne posten! (Hadde nettopp tvunget nedpå ei flaske i mangel av noe annet...) Lenke til kommentar
Mcclane Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Er så enig. Neten så Miller Chill ikke skulle bli sett på som øl. Smaker mer cider. Jeg fant ingen gode øl i USA. De fleste jeg smakte var uten smak, men det er vel kanskje det de liker med tanke på at Bud Light og Coors light er de mest markedsførte pilsnerne i landt! KJEDELIG! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 I dag har jeg kost meg med årets to siste Ringnes Julebokk. Riktig nok om jeg ikke skulle være så usannsynlig heldig å finne litt rester på polet på mandag. Ekstremt godt øl å sitte og nippe til. Lenke til kommentar
krwl Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Neida, Chill er digg. Smaker som Corona. Skal du ha noe hardere anbefaler jeg St. Ives, dette er hardcore 'malt liquor'. Noen som vet om man kan få tak i det i Norge? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Er Hansa Premium på flaske god. Har ikke smakt den før, og har kjøpt inn litt av den til i morgen. Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Var i England i helga, og da ble det så klart tur på pub Der hadde de noe som het Foster's, det ølet var kjempegodt syns jeg Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 drikker meg full på halmstad pærecider. Det er godt det, men blir fort full i magan av det Tvang i meg 2 tuborg for ikke så lenge sia å ble helt rar i magen av det, følte som alt skummet nedi der eplecider ftw Har enda ikke prøvd cider med alkohol, men vil tro at det er godt ja . Første gangen jeg smakte Tuborg trodde jeg det var noe galt med akkurat den flaska (feil med gjæringa eller noe sånt). Men etterhvert har jeg vent meg til det og idag kan jeg alltids drikke det. Men skal jeg ha godt øl vil jeg foretrekke Ringnes Bayersk Lager eller Norrlandsguld. Problemet med Bayersk Lager er at den er dugelig dyr. Vanlig Norrlandsguld kommer jo i 3,5% noe som er litt lite, og jeg har enda ikke fått tak i export-versjonen på 5,2%. Var i Frankrike i høstferien (en god stund siden) og der fikk jeg tak i øl med tilsatt smak av tequilla. Det var saker det. Både sterkt (5-6%) og godt... Nesten litt som cider, døyvet den noen ganger så påtrengende (andre ganger så gode) øl-smaken. Til vanlig får det i Grans Bare Øl. Regner med at andre har andre favoritter en dette, hva med en liten bump? Lenke til kommentar
kaisnitt Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Drekker stort sett borg siden den er billig og god men liker best Corona, CB og hansa Borg?! aauks.. tuborg er best:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå