weebl Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Ny mikrobryggeri pub i Trondheim, brygghus 9 og jeg er på prøveåpning og koser meg med en glimrende hvete IPA. Lenke til kommentar
different Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Noe snacks jeg tok med fra en liten utenlandstur. Desverre konsumert allerede. Og det som gjenstår. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Når vi snakker om potensielt sure ting: er det noen som har smakt Nøgne Ø Rhub IPA? Mulig de hadde det på festivalen i går, men det var så voldsomt med mennesker rundt Nøgne Ø sin stand at jeg ikke orket dette innom. Men en IPA med rabarbrasaft høres sprekt ut... Har du fått prøvd den enda? Kjøpte med meg ei flaske i dag! Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Hadde Innis & Gunn en IPA? Der ser man hvor mye jeg klarer å følge med. Til min store sorg ser det ut som Nøgne Ø ikke klarte å levere Rhubarb IPA denne gangen slik at jeg kanskje må bestille om et par uker. Nedtur. Tror den er helt ny, har ikke sett den på hjemmesiden deres før nå, men tittet litt inn for å se deskribelse og brygge og lagringsmetode og fant den. De har iaf maaasser av den i Strømstad, går sikkert å bestilles på pol også. Og som jeg nevnte er den veldig rimelig her hos søta bror tror jeg ga 16kr... Legger til at jeg digger Innis og Gunn, er vel ikke den mest komplekse ølen, men god og koselig i smaken, og veldig rimelig for en eiklagret øl. ja, det må jeg si at 16 kroner er ingen ublu pris. Snarere tvert i mot en meget god pris. Jeg har kun smakt Innis & Gunn vanlig og Rum Cask før, men begge de to var veldig fine. Når vi snakker om potensielt sure ting: er det noen som har smakt Nøgne Ø Rhub IPA? Mulig de hadde det på festivalen i går, men det var så voldsomt med mennesker rundt Nøgne Ø sin stand at jeg ikke orket dette innom. Men en IPA med rabarbrasaft høres sprekt ut... Har du fått prøvd den enda? Kjøpte med meg ei flaske i dag! Nei. Jeg var vel for snar på labben da jeg bestilte fra vinmonopolet. De sendt meg resten av ølene og en melding om at de ikke hadde fått Rabarbra IPAen inn fra leverandør. Så da må jeg vel prøve igjen da. Isj. Blir dyrt, dette. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Du bor i utkanten av Bergen? De har den rundt forbi i Oslo hvertfall på polene der. Var uansett ikke særlig imponert. Ga den 3,5/5 på untappd. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) Da har jeg prøvd Innis & Gunn lagret IPA. Den var helt grei, men ingen høydare som IPA. Den minnet mer om originale Innis enn en kraftig IPA. Forsiktig humlet iforhold til IPA merket, og mye vanilje og sødme fra fat. Til den lave prisen er det ikke noe å si, men til samme pris får man Belhaven Twisted tistle IPA som er mer utpreget IPA, litt i samme gate som Brewdogs punk ipa. Endret 17. september 2014 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Du bor i utkanten av Bergen? De har den rundt forbi i Oslo hvertfall på polene der. Var uansett ikke særlig imponert. Ga den 3,5/5 på untappd. Jauda, jeg bor i utkanten av Bergen. Skal svinge innom for å se om de har den, men de nærmeste polene er veldig lite dristige på øl. Valken bør man nesten avsette en fridag til å svinge innom, for der har de til gjengjeld fryktelig mye, og deriblant vil en ganske garantert finne IPA Rhubarb en stund, avhengig av hvort stort volum det har blitt brygget av dette ølet Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Dette var surølet sitt det, ekstremt godt balansert. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Godt å høre, jeg har et par flasker stående. Stiv pris, riktignok.. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Veldig stiv på byen i alle fall, greit å dele med eventyrlystne kompiser da Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Dette var surølet sitt det, ekstremt godt balansert. Står en slik i (kj)øleskapet mitt nede, gleder meg til å drikke den en dag. Der står også en Mikkeller WinBic magnumflaske som jeg og er veldig spent på. Sånn går det når man ønsker seg surøl til 40-årsdagen :-) Lenke til kommentar
weebl Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Har en mikkeller blå spøgelse liggende i Kjelleren klar til rett begivenhet Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Skal brygge øl til lutefisklag. Hva funker? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 IPA, Pale Ale og hveteøl tror jeg passer lutefisk. 1 Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Takk for svar. Tar gjerne imot flere innspill! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Belgisk ale fungerer i alle fall bra til fisk, lutefisk tør jeg ikke si noe om. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Det kommer også an på hva du har tenkt til å servere til. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Ja, er du en av de som liker en skikkelig fet hvit saus og mye bacon vil nok en IPA-type være veldig fint for å skjære gjennom fettsmaken. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Ville egentlig valgt et øl med relativt lite smak slik at den ikke stjeler for mye eller konkurrerer med selve maten. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 For vanlig fisk ville jeg nok vært enig med det, men lutefisken er det jo litt mer fart i da, og i mitt hode kan den kanskje fortjene en noe mer humlet øl, type Lucky Jack eller noe... Kanskje ikke de mest brutale amerikanske IPAene, men en beskjeden, britisk variant kunne kanskje gjort susen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå