InsertNumLock Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Ikke det verste jeg har smakt, men heller ikke noe som frister å kjøpe igjen. Smakte forøvrig en bedre PA når jeg var på biffmiddag her forleden, men husker fanden ikke hva det var jeg drakk på. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Ikke det verste jeg har smakt, men heller ikke noe som frister å kjøpe igjen. Smakte forøvrig en bedre PA når jeg var på biffmiddag her forleden, men husker fanden ikke hva det var jeg drakk på. Høres ut som Haandbryggeriet sin butikkvariant. Det er en av de bedre butikk-ølene man kan kjøpe uavhengig av sjanger, og den desidert beste PA'en i butikkutvalget. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 haha, måtte google for å sjekke. Det stemte faktisk på en prikk. Fungerte utmerket til biff! 1 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Smakte forøvrig en bedre PA når jeg var på biffmiddag her forleden, men husker fanden ikke hva det var jeg drakk på. Kamera på telefonen? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Jepp, tenkte ikke tanken engang. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Untappd Ikke det verste jeg har smakt, men heller ikke noe som frister å kjøpe igjen. Smakte forøvrig en bedre PA når jeg var på biffmiddag her forleden, men husker fanden ikke hva det var jeg drakk på. 1 Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Jeg smakte Mack sin India Pale Ale i helgen som gikk, og den kan kort og godt oppsummeres som en katastrofe. At den i det hele tatt kan merkes som India Pale Ale fremstår som en gåte for meg. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Jeg drakk lindesnes brygghus sin gahre pilsner. Den var veldig god til å være pilsner. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Har prøvd IPA'en til Lindesnes faktisk, ikke fantastisk men ikke dårlig heller. Liker sånne bryggerier da. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Lindesnes sin juleøl var en av de beste butikkjuleølene etter min mening. De andre har vært ok, men ikke noe å juble for. Var nede å besøkte dem rett etter oppstarten og fikk med meg de 4 typene de kunne selge da. Hyggelig og overarbeidet fyr Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Enig i at juleølet var bra. Porteren er den neste jeg skal sjekke ut. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Fikk prøvd black IPA for første gang i dag, overraskende godt! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 (endret) Hvilken? Personlig liker jeg Gleipnir og Green Petrol, mens jeg ikke er like begeistret for Proper Black. Endret 18. mars 2014 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Jeg har prøvd Gleipnir og den var fin. Haandbryggeriets Sundland Kreosot falt også i smak hos meg. Jeg har også smakt Sorte Henrik og sikkert noe annet også, inkludert en porter som noen mente at egentlig burde vært omdøpt fra porter til bIPA da det var det det smakte som. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 The Kernel. Plukket opp på bryggeriet deres, mye snadder. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Fikk prøvd black IPA for første gang i dag, overraskende godt! Mye mer interessant enn en vanlig IPA da den er mer fyldig på alle måter! Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) I morgen skal jeg dra med meg noen flasker av håndbryggeriet's humlekanon fra taxfreen på gardermoen. Gleder meg! Endret 19. mars 2014 av Glutar Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Drakk CAP sine tre øl i helgen. Dæven døtte, det var gode greier. Blir definitivt å kjøpes igjen! Endret 19. mars 2014 av kmatis Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Prøvekjørt noen "nye" øl i dag. Jeg har en godt uviklet smakssans i forhold til å smake vondt/godt og like nye ting, men har fortsatt ikke nubbesjans på å skille spesifikke smaker og armoer så here goes: Haandbryggeriet "Dobbel Dose" IPA. Veldig tung å drikke. Litt barsk på en måte. Ble faktisk ganske susen i hodet etterpå (9%). Grei bitterhet i finishen, men jeg foretrekker nok litt mer sødme i smaken enn hva denne kunne tilby. Amager Modern IPA. Lettdrikkelig og med en veldig fin, bitter finish som varte lenge. Synes dog smaken ble litt for komplisert og "rotete" om det er mulig å si. Mye mulig det er fordi de har hele 8 forskjellige typer humle i den. En annen ting. Jeg vet jeg liker det meste av lyst øl, men så langt har det gått i pils, ipa og weissbeer. Har også kjøpt en Ævenue Saison som blir min debut Saison i morgen. Men hva annet av lyst øl har jeg å prøve? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Jeg kunne tenkt meg noen anbefalinger på stout/porter som jeg ikke har prøvd før, noen som har noen de vil anbefale videre? Det må kunne bestilles på vinmonopolet.no, eller kjøpes i butikk på Vinmonopolet. Det jeg har smakt tidligere er: NØ Porter NØ Imperial Rye Porter NØ Stout(og barrel aged) Haandbryggeriet Odins Tipple Bully Porter Midtfyns Bryghus X-porter Midfyns Julestout Midfyns Imp stout Slottskallans Porter og stout Ægir Natt Ægir Lynchburg Flying Dog Gonzo Imp Porter Lervig Konrad Stout Anchor Porter Jeg tror det skulle dekke det meste. Sognalager Ekstra og Kinn Prestesonen. I tillegg Meantime sine porters hvis du finner de på et polutsalg. Noen av de over her du vil anbefale, evt en annen favorittporter? Endret 19. mars 2014 av Solaar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå